Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AML 2.4 165 KM] Uszczelka pod głowicą ??? ;/

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
ogelooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 mar 2018, 12:03
Lokalizacja: Lublin

[AML 2.4 165 KM] Uszczelka pod głowicą ??? ;/

Post autor: ogelooo » 07 mar 2018, 12:38

Cześć,

Chyba przyszedł czas na moją Audi:]
Auto jest w moich rękach nieco ponad rok, olej brała od zawsze i to sporo, po wymianie (castrol edge 5w30) i przejechaniu 13tys. dolałem 6/7L
Płyn chłodniczy dolewałem raz zna 2 miesiące, jakieś 0,5L.
W na zimnym silniku po przejechaniu kilku kilometrów czuć było olej w środku i jest tak do teraz.. Podczas tych mrozów zapach się nasilił, otworzyłem maskę, a tam olej ścieka po obudowie i z korka wlewu oleju, do tego brązowy osad. (zdjęcie w załączniku)
Dodatkowo niski poziom płynu chłodniczego.

Pierwsza myśl - uszczelka, później, że może odma bo robiłem krótkie trasy. Przegoniłem auto, nalotu nie ma, ale auto dalej pluje olejem spod korka wlewu.

Samochód łapie temperaturę 90 stopni i nic po za tym, nie kopci na biało, pracuje normalnie.

Proszę o pomoc w tej sprawię :)
Czy to uszczelka ? czy nie koniecznie ? Jaki jest koszt wymiany w tym modelu, polecacie kogoś z Lublina lub okolic żeby podjechać na diagnozę, ewentualnie naprawę ?

pozdrawiam

EDIT: Dziś pod samochodem zastałem kałużę oleju..

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 12 mar 2018, 22:05

Ja myślę, że zapchana odma i egzektor ( czy jak to się prawidłowo nazywa)
Zapchana odma powoduje,że leci wszędzie gdzie może.

Uruchom silnik, odkręć korek oleju przyłóż kartkę papieru w miejsce korka, kartka powinna być lekko zasysana - jak dobrze pamiętam jest to prosty test na sprawdzenie odmy

Ubytek płynu chłodzącego może być spowodowany nieszczelnymi trójnikami od instalacji lpg- trójniki wpięte są w przewody nagrzewnicy między grodzią a silnikiem- dostęp trudny, robiłem kilka dni temu to u siebie. trójniki możesz z kanału zobaczyć też , przy oględzinach musisz mieć dobra latarkę led.

Nieszczelne trójniki dają o sobie znać zwłaszcza w mrozy, gdy guma twardnieje jak silnik ostygnie płyn sączy się spod węży spiętych opaskami.

Jeśli jest wyciek to wymiana trójników na metalowe, do tego delikatnie szlifowanie niedoskonałości po odlewie, ja trójniki założyłem 20mm nie 19. mierzone suwmiarką, do tego porządne opaski JCS hi-grip 25mm- trzeba dobrze dopasować średnice opaski do węża bo ona troszkę mniej się skręcają ale są szersze (13mm) i fajnie trzymają. Na wąż z trójnika od gazu chyba była opaska 22mm. Robota z racji dostępu dosyć męcząca robi się od dołu i od góry. Jak się upewnisz, że tam jest nieszczelność to napisz to powiem dokładniej jak to zrobić i jakie narzędzia potrzebne, jeśli chciałbyś sam się za to brać
Więc niekoniecznie jest to od razu uszczelka pod głowicą.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Re: Uszczelka pod głowicą ??? ;/

Post autor: COrel1308 » 13 mar 2018, 14:47

ogelooo pisze:Cześć,

Chyba przyszedł czas na moją Audi:]
Auto jest w moich rękach nieco ponad rok, olej brała od zawsze i to sporo, po wymianie (castrol edge 5w30) i przejechaniu 13tys. dolałem 6/7L
Płyn chłodniczy dolewałem raz zna 2 miesiące, jakieś 0,5L.
W na zimnym silniku po przejechaniu kilku kilometrów czuć było olej w środku i jest tak do teraz.. Podczas tych mrozów zapach się nasilił, otworzyłem maskę, a tam olej ścieka po obudowie i z korka wlewu oleju, do tego brązowy osad. (zdjęcie w załączniku)
Dodatkowo niski poziom płynu chłodniczego.

Pierwsza myśl - uszczelka, później, że może odma bo robiłem krótkie trasy. Przegoniłem auto, nalotu nie ma, ale auto dalej pluje olejem spod korka wlewu.

Samochód łapie temperaturę 90 stopni i nic po za tym, nie kopci na biało, pracuje normalnie.

Proszę o pomoc w tej sprawię :)
Czy to uszczelka ? czy nie koniecznie ? Jaki jest koszt wymiany w tym modelu, polecacie kogoś z Lublina lub okolic żeby podjechać na diagnozę, ewentualnie naprawę ?

pozdrawiam

EDIT: Dziś pod samochodem zastałem kałużę oleju..
Gdzie jest ten załącznik?

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 13 mar 2018, 20:25

Trójniki wpięte są w węże od nagrzewnicy, znajdują się między grodzią silnika a samym silnikiem, chyba, że gazownik zamontował je inaczej w co wątpię.

widoczne są one z kanału ( podnośnika) ale trzeba mieć dobrą latarkę, można zauważyć też od góry ale z góry wycieków raczej nie będzie widać, jeśli nawet są.

Do dokładniejszych oględzin od spodu można zdjąć blaszaną osłonę półosi przykręcaną na 3 śruby imbusowe 5 albo 6mm

Wg mnie te trójniki to pierwsza rzecz do sprawdzenia jak ubywa płynu chłodzącego (zwłaszcza gdy na dworze są mroźne noce) a auto wyposażone jest w instalację gazową

Jeśli trójniki to wymiana na metalowe i plus opaski porządne lub w ostateczności wymiana węży od nagrzewnicy, choć tu większy koszt.

Kolego powyżej te trójniki występują tylko w autach z gazem - wpięte są aby grzać parownik- odchodzą od nich węże z płynem chłodzącym grzejącym parownik od lpg

Do autora tematu : kolego a nie myślałeś zalać jej olejem valvoline maxlife 5w40?

Przy 0w30 masz cienki film olejowy, oczywiście to doskonały olej , jednak do ciasno spasowanych silników. Przy tym co Ci polecam branie może się zmniejszyć, choć do pół litra na 1000km tak jak jest u Ciebie to jeszcze tragedii nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja