Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
jerry12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2015, 21:52
Lokalizacja: mĂźnchen

Post autor: jerry12 » 07 sty 2016, 02:17

Witam
Podlaczone mam wg schematu sebool12 ze strony 4 wiec do masy idzie dodatkowy przewod, i przykrecilem go do bloku silnika dokladnie tak jak na schemacie:) do bylego mocowania cewki ale nie do kolektora:) tylko do aluminium:) Pozdrawiam.

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 09 sty 2016, 21:34

I jak z działaniem??

jerry12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2015, 21:52
Lokalizacja: mĂźnchen

Post autor: jerry12 » 21 sty 2016, 21:15

Witam
Chwilowo mnie nie bylo, ale juz staram sie odpowiedziec:) A wiec po montazu cewek auto jak jezdzilo tak jezdzi dalej, cewki po pare zlotych okazaly sie dobrym zakupem, jedyny minus to ze lekko mi burczy w glosnikach, ale chwile poczekam, bo akurat zmieniam radio z chinczyka na jakies inne i z tego co mi ludzie zajmujacy sie naglosnieniem powiedzieli, powinno sie uspokoic po zmianie radia.
Pozdrawiam Serdecznie i polecam zmiane szczegolnie jak ma ktos klopot z kablami, lub cewka.
Zalozone przeze mnie cewki to 07K905715F kupione na znanym portalu:)
P.S. Jedna cewke mam w bagazniku w razie jakby cos sie dzialo:) ale mysle ze bedzie dobrze.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lut 2016, 16:24

Zdecydowałem się też na zmianę układu - jak wilgotno cewka wali iskrami trochę..... Zakupiłem wiązkę silnika ASN za cenę kompletu wtyczek na allegro - zdam relacje jak przygotuje wszystko

jerry12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2015, 21:52
Lokalizacja: mĂźnchen

Post autor: jerry12 » 03 lut 2016, 21:29

Witam
Gwoli informacji moge potwierdzic, ze zmiana radia usunela wszelkie niepowolane dzwieki.
Pozdrawiam Serdecznie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 lut 2016, 00:17

no to elgancko <okok>

do mnie jutro przyjdzie 8 sztuk cewek 07K905715F , z wiązki ASN odzyskane trochę kabli , peszli , plecionki itd.

[ Dodano: 2016-02-05, 00:33 ]
powoli szykuje wiązkę z wykorzystaniem ori tuneli i peszli

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2016-02-07, 00:17 ]
jerry12 masz może fotkę jak mocno przyciąłeś te bolce w cewkach , bo te cewki 07K905715F różnią się ciut od tych czerwonych na zdjęciach

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 13 mar 2016, 23:17

@bendzji
Piękna robota. Super to wygląda. Chciałbym zobaczyć jak to pod maską wygląda.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 mar 2016, 23:54

nie mogę się zebrać na montaż , niestety piękna robota musiała zostać zmodyfikowana - musiałbym ciąć osłony pokryw głowic żeby to zmieścić , zastąpiłem tuneliki izolacją ;)

mogłem zostawić bez tych pokryw ale wygląd OEM ;)

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 13 mar 2016, 23:57

@bendzji
Mimo wszystko pochwal się jak skończysz.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 15 mar 2016, 07:56

Ja zrobiłem od zera.
Jeśli chodzi o długość przewodów to tak;

Wtyczka główna ; 65cm w jedną stronę do pierwszej cewki i 50cm w drugą stronę do pierwszej cewki. Odległość między cewkami 10cm, zwis pionowy od cewki do wiązki 7/8cm.
W sumie robota bardzo prosta. Kabel czerwony i czarny czyli plus i minus - dwa jednakowe na dwie strony.
Długość całkowita - jedna strona 65+10+17cm=92cm.
Robimy tak czer. i czar. W odległośći 17 i 27cm robimy wcinkę na dwa zwisy i dolutowujemy kable 7cm.
Druga strona czar. + czer. 50+10+17cm=77cm
Robimy tak czer. i czar. a w odległości 17 i 27cm robimy wcinkę na dwa przewody/zwisy i dolutowujemy kable 7cm.
Każde nastepne kable do cewek to powtarzalność wzoru 65+10+ 7cm lub 50+10+7cm inny przewód np. 65+7itp.
Jak zacznię się robić - idzie jak po maśle tylko cierpliwość potrzebna.
W końcowym etapie powstaje wiązka gdzie w odpowiedniej odległośći od wtyczki głównej są po trzy kable i po sprawie.Po zarobieniu wszystkich kabli nakładamy peszle 65cm i 50cm - uzbrajając główną wtyczkę. Na końcu peszla mamy pierwszą wiązkę z trzech kabli po 10cm drugą a po 17cm trzecią. Naciągamy peszel 17cm na ostatnią wtyczkę z dodatkowym czwartym kablem + zapas w iedną stronę do dwóch cewek i w druhą do zamocowania na silniku. Naciągamy peszla na pierwszą i drugą cewkę - 7cm z dodatkowym kablem i uzbrajamy wtyczkę. W tym momencie powinny zostać nam widoczne kable między pierwszą a drugą cewką, przecinamy peszla 10cm wzdłuż zasłaniając ostatnie widoczne kable. Po dodatkowej taśmie elekt. wiązka jest gotowa jak ze sklepu. Przy uzbrajaniu dodajemy po jednym końcowym- czwartym jako masa - NIE ZAPOMNIEĆ.

PS.

Jeszcze mała podpowiedz - gdy nie chcemy lutować kabli plusa i minusa musimy puszczać po trzy na stronę do każdej cewki. We wtyczce robi nam się mnóstwo kabli które nie chcą się pomieścić we wtyczce.

Obrazek

Jarek-LT
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 08:00 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 6 razy.

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 15 mar 2016, 08:06

@Jarek-LT
Rewelacja! Robota pierwsza klasa. Kabel wygląda, jak by z fabryki wyszedł :)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 25 mar 2016, 19:04

A tak wszystko wygląda na silniku - nawet działa.
Nie zwracać uwagi na kompresor.

Jarek-LT
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 mar 2016, 12:58

w końcu zamontowałem u siebie - pojeździłem z 15 km i na razie super , skończyło się wypadanie zapłonu przy ruszaniu , skrzynia też ciut płynniej pracuje <okok>

potestuje i dopiero potem założę osłony ;) nie wiem czy nie skrócę trochę wiązki w dwóch miejscach

rek1n82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 22 lut 2013, 06:31
Lokalizacja: Luban

Post autor: rek1n82 » 29 mar 2016, 21:08

Kurcze a juz prawie zamowilem jakies najtansze kable WN. Musze jeszcze raz przestudiowac ten temat na spokojnie i zaczynam zbierac graty :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 mar 2016, 22:34

za cenę najtańszych kabli ogarniesz układ - ja wydałem koło 200 zł - 8 cewek po 12-14 zł , wiązka z silnika 3.0 z A4 B6 angol 79 zł ( zostało mi mnóstwo wtyczek ,kabli itd. ) i gniazdo do przewodu z wiązki silnika 22 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga