Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5 2.4 Q]uklad wydechowy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

[a6 c5 2.4 Q]uklad wydechowy

Post autor: dragon36 » 06 sty 2009, 11:17

Witam.ostatnio troche czytalem na forum o katalizatorach i ukladach wydechowych i mam takie pytanie;w audikach z v6 lewa i prawa strona ma osobny kolektor wylotowy ktory potem laczy sie we wspolnym tlumiku z tylu auta i tak jak jest z Q ponownie rozdziela na lewy i prawy tlumik koncowy.Moje pytanie moze byc dla niektorych smieszne ale dlaczego spaliny u mnie wydobywaja sie tylko z prawego tlumika a z lewego prawie wcale co widac szczwgolnie w takie mrozne dni jak dzis.Czy wtym tlumiku srodkowym spaliny z obu stron sie lacza czy tez sa to osobne obwody we wspolnej obudowie.Czy moze byc uszkodzony lewy katalizator czy moze lewy tlumik koncowy jest zapchany i calos spaalin wydostaje sie prawym?

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 06 sty 2009, 14:41

Tak jesli masz zapchany KAT.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 sty 2009, 14:49

moja dymi z obu jak parowóz
a to tylko dzięki naszym szanownym sprzedawcą LPG, którzy nie zapominają o dodaniu wartościowej H2O :lol:

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 06 sty 2009, 19:40

Coś masz z katalizatorem, bo niemożliwe jest żeby tylko z jednego tłumika dymiło. Musisz podjechać i sprawdzić.

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 06 sty 2009, 23:16

no dobra ponawiam pytanie czy w srodkowym tlumiku lacza sie spaliny z obu stron czy jest to tylko wspolna oudowa a w srodku itak to jet rozdzielone.Dodam silnik zachowuje sie normalnie pracuja wszystkie cylindry troszke moze wolne oroty faluja

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 08 sty 2009, 14:28

spaliny mieszają się już w portkach, następnie też w tym co nazywasz tłumikiem i powinny i potem idą do tylnych tłumików. Wg mnie masz już bagno w tym tłumiku z którego nie dymi.
Ja u siebie trochę mam pozmieniane - pisałem o tym już:
viewtopic.php?t=6389
Pozdrawiam, Quick.

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 10 sty 2009, 15:31

Quick pisze:spaliny mieszają się już w portkach, następnie też w tym co nazywasz tłumikiem i powinny i potem idą do tylnych tłumików. Wg mnie masz już bagno w tym tłumiku z którego nie dymi.
Ja u siebie trochę mam pozmieniane - pisałem o tym już:
viewtopic.php?t=6389
A jakie sa koszta tych przerobek ktore wykonales u siebie?

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 10 sty 2009, 21:59

Nie wiem ile normalnie może to kosztować. Mam dobrego znajomego, który przerabia wydechy w lancerach, w imprezach, generalnie w samochodach tuningowanych na wyczynowe.
Z perspektywy kilku dni jazdy, nie żałuję że się pozbyłem katalizatorów, za to jednak przez przeróbki tylnych tłumików samochód trochę jest za głośny. To znaczy, przy jeździe w trasie jest to uciążliwe, przy prędkościach zgodnych z przepisami. Wolne obroty silnika powodują że przerobione tłumiki trochę dudnią, a dodatkowo bagażnik awanta działa jak pudło kumulując te dźwięki. Dlatego będę docelowo chciał założyć normalne tłumiki. Inna sprawa, gdy chcę poszaleć, wtedy gang tego wydechu z V6 robi wrażenie :).
Pozdrawiam, Quick.

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 11 sty 2009, 12:19

Zaobserwowałeś jakieś plusy typu wieksza dynami mniejsze spalanie , lub minusy typu spalanie sie zwiekszylo. Dziwek jest sprawa oczywista. Ja kocham A6 za wyciszenie.

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 11 sty 2009, 22:27

Dzisiaj byłem u znajomego, jak mnie zobaczył to z uśmiechem powiedział "wiedziałem że przyjedziesz. Co, trochę za głośno? wjeżdżaj :-) "

Teraz jest prawie tak cicho w aucie jak na standardowym wydechu :). Po prostu standardowe tłumiki kończą się przed zderzakiem, i gang przerobionego wydechu dostawał się pod zderzak, a pudło awanta działało jak wzmacniacz. Dzisiaj w moich już zmodyfikowanych tłumikach zostały zamienione końcówki wylotowe ( dosyć szeroka rura w delikatnej elipsie (spłaszczona) z nierdzewki), wyprowadzające spaliny, i przede wszystkim dźwięk poza zderzak. W efekt nie bardzo chciało mi się wierzyć, ale w samochodzie podczas jazdy słuchać tylko delikatny pomruk, naprawdę prawie niezauważalnie głośniejszy niż w standardzie.
Efekty na plus: Samochód wkręca się na obroty jak wariat. Start z miejsca wbija w fotel. Znajomy ma A6 w C5 trzy litrową z 2002r. Moje auto zbiera się przynajmniej podobnie. Więc nie tylko jest to moje odczucie że nastąpił spory wzrost mocy :-) . Uważam też, że spadło spalanie. Dzisiaj na koniec dnia, po testach, komputer wskazał spalanie 12,3l/100km, wcześniej po takich wariacjach 15l byłoby minimum.
Dodatkowo do zalet zdecydowanie dołączę dźwięk wydechu na zewnątrz. Na postoju słychać cichy bulgot, super to słychać. W stajniach samochodów sportowych na strojenie wydechów idzie gruba kasa, ja dostałem w pakiecie :-D . Jestem naprawdę bardzo zadowolony.
Wada: z tyłu spod zderzaka wystają dwie eliptyczne (lekko spłaszczone) rury z nierdzewki. Producent w C5 z 99r, nie przewidział wyprowadzenia wydechu spod zderzaka, tylko go skrzętnie ukrył, więc tył jest nieco zmodyfikowany. W C5 po lifcie byłoby bez zmian, bo wydech firmowo jest wyprowadzony.

Zapytałem znajomego ile by normalnie wziął za taką modyfikację wydechu. Powiedział że w podwójnym wydechu jak u mnie, wziąłby w granicach do 1500PLN. Dzisiaj wiem że jakby tyle mi teraz krzyknął, to bym zapłacił.
W C6 chyba zostały sondy poprowadzone za katalizatorami. Wtedy chcąc modyfikować gruntownie wydech jak u mnie, trzeba byłoby wrzucić komputer na program (dodatkowy koszt - nie wiem jaki). Teraz żeby wstawić do znajomego auto trzeba czekać prawie miesiąc. Lada chwila na warsztat wjeżdża lancer z licencją rajdową, tam jest dopiero wydech, od silnika do końca wydechu jak przez lunetę, a jedyny tłumik ma konstrukcję dokładnie taką jak u mnie dwa. Niewiele ponad 4s. do setki, trakcja, przyczepność wprowadza kolana w drżenie. Extra zabawka, tylko dla mnie niestety za droga :cry:

Jak ktoś by mnie spytał czy poleciłbym taką modyfikację wydechu jak u mnie, odpowiem że zdecydowanie TAK. <piwo>
Pozdrawiam, Quick.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl