Witam.
Mam pytanie. Myślę że większość ludzi będzie tego ciekawa.
W którą stronę jest puszczany płyn chłodniczy, z układu wewnętrznego na układ zewnętrzny.
Przykład 1.8t AWT.
Płyn chłodniczy z układu wewnętrznego przepływa do układu zewnętrznego (chłodnica) przez termostat?
Jeśli tak, to co może być nie tak jeśli górny (ten który idzie górą nad silnikiem, jest wpięty w górną część chłodnicy) wąż jest gorętszy niż dolny (ten który wychodzi z bloku silnika- tam gdzie jest termostat, potem łączy się z wężykiem zbiorniczka wyrównawczego i do chłodnicy, od dolnej strony).
Jeśli jest zapowietrzony, to gdzie się go odpowietrza??
[A6 C5 1.8T AWT] Układ chłodzenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
[A6 C5 1.8T AWT] Układ chłodzenia.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C5 1.8T AWT] Układ chłodzenia.
Wydaje mi się, że termostat nagrzewa się nie tylko od płynu, ale także od bloku silnika. Odpowietrzasz układ na podszybiu koło aku. Zsuwasz rurę z króćca, aby zaczął wyciekać płyn przez dziurkę.
– Poluzować wąż płynu chłodzącego prowadzący do wymiennika ciepła układu ogrzewania i pociągnąć do tyłu na tyle, aż otwór odpowietrzający w wężu płynu chłodzącego-strzałka- nie będzie już zakryty przez króciec połączeniowy.
– Wlewać płyn chłodzący do momentu, aż wypłynie on przez otwór odpowietrzający w wężu płynu chłodzącego.
– Nasunąć wąż płynu chłodzącego na króciec połączeniowy i zabezpieczyć.
– Zakręcić korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
– Uruchomić silnik.
– Przez 3 minuty pozostawić silnik pracujący na 2000 obr./min.
– Pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym tak długo, aż dolny wąż płynu chłodzącego przy chłodnicy będzie gorący.
– Wyłączyć silnik i pozostawić do ostygnięcia.
– Sprawdzić poziom płynu chłodzącego.
W przypadku zimnego silnika poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na oznaczeniu MAX.
W przypadku silnika, który osiągnął temperaturę roboczą poziom płynu chłodzącego może znajdować się powyżej oznaczenia MAX.
![Obrazek]()
– Poluzować wąż płynu chłodzącego prowadzący do wymiennika ciepła układu ogrzewania i pociągnąć do tyłu na tyle, aż otwór odpowietrzający w wężu płynu chłodzącego-strzałka- nie będzie już zakryty przez króciec połączeniowy.
– Wlewać płyn chłodzący do momentu, aż wypłynie on przez otwór odpowietrzający w wężu płynu chłodzącego.
– Nasunąć wąż płynu chłodzącego na króciec połączeniowy i zabezpieczyć.
– Zakręcić korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
– Uruchomić silnik.
– Przez 3 minuty pozostawić silnik pracujący na 2000 obr./min.
– Pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym tak długo, aż dolny wąż płynu chłodzącego przy chłodnicy będzie gorący.
– Wyłączyć silnik i pozostawić do ostygnięcia.
– Sprawdzić poziom płynu chłodzącego.
W przypadku zimnego silnika poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na oznaczeniu MAX.
W przypadku silnika, który osiągnął temperaturę roboczą poziom płynu chłodzącego może znajdować się powyżej oznaczenia MAX.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Re: [A6 C5 1.8T AWT] Układ chłodzenia.
Jak się spokojnie wlewało płyn to 1.8T sam się odpowietrza, wystarczy go zostawić na wolnych obrotach i dolewać do zbiorniczka żeby nie brakło.
Jeśli dolny jest chłodny to znaczy że termostat się jeszcze nie otworzył. Jeśli się przegrzewa silnik to znaczy że termostat jest do wymiany.
Jeśli dolny jest chłodny to znaczy że termostat się jeszcze nie otworzył. Jeśli się przegrzewa silnik to znaczy że termostat jest do wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
Re: [A6 C5 1.8T AWT] Układ chłodzenia.
Ziomek-
Hej.
Termostat był wymieniany.
Zero różnicy.
mat1324-
Dzięki. Zobaczę na to. Mam nadzieję że to w tym tkwi problem
Dam znać czy coś się zmieni.
PS.
Przepraszam za oczekiwanie na moją odpowiedź- praca i zmęczenie...
Hej.
Termostat był wymieniany.
Zero różnicy.
mat1324-
Dzięki. Zobaczę na to. Mam nadzieję że to w tym tkwi problem

Dam znać czy coś się zmieni.
PS.
Przepraszam za oczekiwanie na moją odpowiedź- praca i zmęczenie...
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest