Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[4.2 300KM] Ubywa płyn chłodzący, biały dym

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
MariuszBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

[4.2 300KM] Ubywa płyn chłodzący, biały dym

Post autor: MariuszBDG » 10 lut 2011, 21:08

Witam jestem posiadaczem Audinki od niedawna ale zastanawia mnie ubywający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego oraz biały dym z rur wydechowych... Nie wiem, czy jest to normalne przy tej pojemności i przy tych temperaturach ale mam nadzieje, ze nie padła mi któraś z uszczelek pod głowicą. A i jeszcze jedno nie związane z tematem ale jak ktoś wie co to może być to mi się przyda taka informacja, a mianowicie jak jest ciepło tzn kolo 7 stopni to samochód po nocy cięzko kręci tzn zakręci coś się zablokuje i raz za drugim przekręceniem kluczyka odpali a raz muszę kilka razy próbować bądź trzymać go na rozruchu aż się odblokuje i zakręci. Co to może być?? Proszę o pomoc z góry dzięki.

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 21:46 przez MariuszBDG, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 10 lut 2011, 21:19

uuu nie dobrze jak nie cieknie nigdzie pod autem a płynu ubywa to może różnie być z tym ale jakby moim zdaniem rozwaliło Ci uszczelke to by bulki szły ze zbiorniczka . Czasami jednak wycieku nie widać a coś cieknie i na rozgrzanym silniku wyparowuje. Poszukaj białych plam na silniku i na wężach i obejrzyj go dobrze od spodu. No i raczej nie pracowałby prawidłowo z dawką wody w cylindrze. A biały dym z rury rano to chyba norma chyba że dymi caly dzień nawet przy bardziej plusowch temperaturach . U mnie też brakowało zaraz po kupnie i myślałem że kupiłem szrot ale po dolaniu nigdy więcej przez rok nie dolałem ani kropli
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
MariuszBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MariuszBDG » 10 lut 2011, 21:26

No ja dolewam średnio raz na dwa trzy tygodnie i nigdzie nie widzę wycieków :(

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 10 lut 2011, 21:34

MariuszBDG, to niedobrze. Gdzieś cieknie albo spala. Mi ubywało, ale naprawiłem i nie bierze nawet ml.. :)
Płyn chłodniczy nie paruje od tak :)

Awatar użytkownika
MariuszBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MariuszBDG » 10 lut 2011, 21:37

Wiem, że od tak nie paruje i to mnie martwi, zastanawia mnie tylko czy może stać się coś z silnikiem jeśli to uszczelka... I czy możliwe żeby wodę palił a przejechał bym 250KM i całkowicie woda by nie uciekła??

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 10 lut 2011, 21:40

Akurat wyciek płynu trudno zauważyć, bo szybko paruje na silniku czy ciepłych częściach. Może być tak że leci dopiero pod ciśnieniem. Wystarczy że jakaś opaska się poluzowała ot co. :)

Awatar użytkownika
MariuszBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MariuszBDG » 10 lut 2011, 21:43

No miejmy nadzieje ze to tylko wyciek a nie spalanie tego płynu. A czy było by to odczuwalne w mocy samochodu jeżeli by paliła wodę??
Aha przy okazji może się zapytam czemu na kompie wywala mi jakiś sensor oleju a jak otworze maskę to znika i po ponownym odpaleniu znów się zapala??

kkarol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: kkarol » 11 lut 2011, 12:24

w 4,2 czesto jest wyciek w okolicy chlodnicy oleju, peka plastikowa rurka - przerabialem to u siebie.

zeby to naprawic trzeba rozebrac pol samochodu

Awatar użytkownika
MariuszBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MariuszBDG » 11 lut 2011, 20:08

Hehe no to mnie pocieszyłeś :P A jeżeli jeżdżę głównie po mieście i pokonuje małe odległości to czy biały szlam na korku wlewu oleju jest normalny i co z tym sensorem oleju??

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 11 lut 2011, 20:14

Biały szlam nigdy nie jest normalny :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 11 lut 2011, 20:15

nie chcę straszyć, ale jak na korku jest biały szlam, to nie wrózy zbyt dobrze czyt.uszczelka pod głowicą.

kkarol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: kkarol » 11 lut 2011, 20:19

jak duzo jezdzisz po miescie to na korku moze byc kolor musztardy,czujnik oleju jest pod miska olejowa sprawdz kabelek do niego dochodzacy

marcin_LLU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 lis 2010, 16:37
Lokalizacja: Łuków

Post autor: marcin_LLU » 11 lut 2011, 23:48

Mariusz, co do kontrolki oleju, to przede wszystkim pamiętaj że Twój silnik ma dość duże spalanie oleju. Musisz pilnować jego stanu. Z tego co piszą na forum o V8, to bierze nawet 1l na 1000km. Tak te silniki mają. Ja mam V6, i olej mi również zjada , choć w mniejszych ilościach. Taka specyfika silników V ze stajni Audi (a może i innych marek). Dzięki temu jednak odwdzięczają się długą żywotnością. Tak więc nie martw się ubywającym olejem, a jedynie uzupełniaj jego stan. Co do płynu chłodniczego, to faktycznie wygląda na usterkę uszczelki pod głowicą. Na Twoim miejscu, nie zastanawiałbym się która to uszczelka nawaliła, tylko wymieniłbym obie. Silnik i tak trzeba rozbierać i tak, a skoro dała d**y jedna, to znaczy że może niedługo zawieść i druga. Poza tym, koniecznie przed wymianą uszczelek podłącz się pod Vaga, być może (oby nie:)) wyjdą na jaw i inne usterki, więc bedziesz miał okazję załatwić wszystkie problemy przy jednej wizycie u mechaniora. Co do samego mechanika, popytaj na forum o polecanych z Twojej okolicy. Te silniki nie są jakoś strasznie skomplikowane, ale nie każdy mechanik miał na warsztacie V8, więc, z uwagi na koszty napraw tych silników, nie ryzykowałbym oddania swojego samochodu do roboty pierwszemu lepszemu.

Awatar użytkownika
MariuszBDG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: MariuszBDG » 12 lut 2011, 10:07

A więc tak zrobiłem wczoraj mały test ;) Nalałem płynu do pełna nigdzie nie jeździłem a po nocy płyn zszedł do stanu minimalnego więc najprawdopodobniej gdzieś jest jakiś wyciek tylko za cholerę znaleźć go nie mogę :(

kkarol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: kkarol » 12 lut 2011, 10:25

zdejmij oslone pod silnikiem
postaw samochod na jakichs kartonach w garazu
jesli to ta rurka o ktorej mysle to bedzie mokro z przodu z prawej strony - cieknie po misce olejowe tak mniej wiecej za filtrem oleju a przed alternatorem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl