[4.2 300KM] Ubywa płyn chłodzący, biały dym
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[4.2 300KM] Ubywa płyn chłodzący, biały dym
Witam jestem posiadaczem Audinki od niedawna ale zastanawia mnie ubywający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego oraz biały dym z rur wydechowych... Nie wiem, czy jest to normalne przy tej pojemności i przy tych temperaturach ale mam nadzieje, ze nie padła mi któraś z uszczelek pod głowicą. A i jeszcze jedno nie związane z tematem ale jak ktoś wie co to może być to mi się przyda taka informacja, a mianowicie jak jest ciepło tzn kolo 7 stopni to samochód po nocy cięzko kręci tzn zakręci coś się zablokuje i raz za drugim przekręceniem kluczyka odpali a raz muszę kilka razy próbować bądź trzymać go na rozruchu aż się odblokuje i zakręci. Co to może być?? Proszę o pomoc z góry dzięki.
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 21:46 przez MariuszBDG, łącznie zmieniany 4 razy.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
uuu nie dobrze jak nie cieknie nigdzie pod autem a płynu ubywa to może różnie być z tym ale jakby moim zdaniem rozwaliło Ci uszczelke to by bulki szły ze zbiorniczka . Czasami jednak wycieku nie widać a coś cieknie i na rozgrzanym silniku wyparowuje. Poszukaj białych plam na silniku i na wężach i obejrzyj go dobrze od spodu. No i raczej nie pracowałby prawidłowo z dawką wody w cylindrze. A biały dym z rury rano to chyba norma chyba że dymi caly dzień nawet przy bardziej plusowch temperaturach . U mnie też brakowało zaraz po kupnie i myślałem że kupiłem szrot ale po dolaniu nigdy więcej przez rok nie dolałem ani kropli
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 02 lis 2010, 16:37
- Lokalizacja: Łuków
Mariusz, co do kontrolki oleju, to przede wszystkim pamiętaj że Twój silnik ma dość duże spalanie oleju. Musisz pilnować jego stanu. Z tego co piszą na forum o V8, to bierze nawet 1l na 1000km. Tak te silniki mają. Ja mam V6, i olej mi również zjada , choć w mniejszych ilościach. Taka specyfika silników V ze stajni Audi (a może i innych marek). Dzięki temu jednak odwdzięczają się długą żywotnością. Tak więc nie martw się ubywającym olejem, a jedynie uzupełniaj jego stan. Co do płynu chłodniczego, to faktycznie wygląda na usterkę uszczelki pod głowicą. Na Twoim miejscu, nie zastanawiałbym się która to uszczelka nawaliła, tylko wymieniłbym obie. Silnik i tak trzeba rozbierać i tak, a skoro dała d**y jedna, to znaczy że może niedługo zawieść i druga. Poza tym, koniecznie przed wymianą uszczelek podłącz się pod Vaga, być może (oby nie:)) wyjdą na jaw i inne usterki, więc bedziesz miał okazję załatwić wszystkie problemy przy jednej wizycie u mechaniora. Co do samego mechanika, popytaj na forum o polecanych z Twojej okolicy. Te silniki nie są jakoś strasznie skomplikowane, ale nie każdy mechanik miał na warsztacie V8, więc, z uwagi na koszty napraw tych silników, nie ryzykowałbym oddania swojego samochodu do roboty pierwszemu lepszemu.
- MariuszBDG
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2011, 20:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz