[Allroad 2.7T 250KM BES] Turbosprężarki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
[Allroad 2.7T 250KM BES] Turbosprężarki
Witam jestem tu nowy w czwartek nabyłem Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo 2002 rok.Problem mój polega na tym że na sprawdzeniu w Aso stwierdzono ze turbinki ciekną na zewnątrz,więc ja ztargowałem cenę na wymianę turbospręzarek. I tu pytanie wymieniać bezdyskusyjnie czy sprawdzić czy jest olej w rurach do interkulera jeśli nie to ok,Podobno wymiana turbin to wyjęcie silnika?.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez krzys19600, łącznie zmieniany 3 razy.
Bardzo wiele samochodów z turbo ma podobny "problem"
Szczerze powiedziawszy to w używanym samochodzie powyżej 100 k nie widziłem do końca suchej turbiny :lol:
jeśli wycieki są delikatne to sprawdzić i jeździć.
OT - swoją drogą ciekawi mnie ile stargowałeś na "wymianę turbin" ?
5000PLN?
Szczerze powiedziawszy to w używanym samochodzie powyżej 100 k nie widziłem do końca suchej turbiny :lol:
jeśli wycieki są delikatne to sprawdzić i jeździć.
OT - swoją drogą ciekawi mnie ile stargowałeś na "wymianę turbin" ?
5000PLN?
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
Przykro ale turbinki do wymiany z rur wycieka olej, :evil: Tak to jest jak ktoś nie wie jak postępuje sie z turbinkami w poprzednim samochodzie Audi A4 tdi silnik Ahu stan licznika 420 w tym 200 po wirusie na 130 turbinka ta sama.Silnik będzie wyjęty jakieś sugestie co sprawdzić jak silnik będzie wyjęty pozdrawiam
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Może wstrzymaj się z tymi turbinami i na początek pozbądź się tego oleju z węży i intercooler'ów. Potem trochę ostrożnie pojeździj obserwując poziom oleju. Nie wiadomo, jak już długo ten olej się tam zbierał i nie koniecznie jego źródłem muszą być turbiny.
W tym serwisie sprawdzali luzy osiowe i poprzeczne turbin?
Tego oleju jest równomiernie po obydwu stronach?
W tym serwisie sprawdzali luzy osiowe i poprzeczne turbin?
Tego oleju jest równomiernie po obydwu stronach?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Z zaciągnięciem oleju do silnika też wolałbym nie mieć do czynienia
. W poprzednim poście chodziło mi o to, że ten olej może być tam z innego niż turbiny powodu. Patrząc na konstrukcję układu odmy, to niesprawność zaworu ograniczającego podciśnienie w połączeniu z niezbyt czystym filtrem powietrza potrafi pewnie wyssać z silnika całkiem konkretną ilość oleju.
Zobacz, jak wygląda u Ciebie ten "Y" rozdzielający powietrze na dwie strony silnika - czy wewnątrz też nie ma zbyt dużo oleju :?:

Zobacz, jak wygląda u Ciebie ten "Y" rozdzielający powietrze na dwie strony silnika - czy wewnątrz też nie ma zbyt dużo oleju :?:
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
To teraz jestem w kropce w tej rurze Y jest slad po oleju, nie ma tam oleju ale rura jest jak by tu napisac zawilgocona po oleju filt powietrza czyściutki.Silnik na glebie jest jeszcze prośba czy zwykły laik nie będzie miał kłopotów z rozruznieniem turbin nowych od regenerowanych.Mają byc nowe.Dzieki za pomoc
U mnie początek wyglądał podobnie.
Objawiało się ubywaniem oleju (normalnie ok 1 litr na 15tys. km., w ostatnim miesiącu 1 litr/1000km.) oraz pierwszymi plamami oleju w garażu.
Najpierw myśleliśmy, że to głowice, ale okazało się, że jednak nie, zaś następna diagnoza -> turbiny, które poszły do regeneracji. Całkowity koszt z wyjęciem silnika, etc. to 3300zł.
Miałem propozycję nowych turbin z USA po 1500$...
Teraz po odebraniu samochodu muszę się uczyć go od nowa... 8-)
Objawiało się ubywaniem oleju (normalnie ok 1 litr na 15tys. km., w ostatnim miesiącu 1 litr/1000km.) oraz pierwszymi plamami oleju w garażu.
Najpierw myśleliśmy, że to głowice, ale okazało się, że jednak nie, zaś następna diagnoza -> turbiny, które poszły do regeneracji. Całkowity koszt z wyjęciem silnika, etc. to 3300zł.
Miałem propozycję nowych turbin z USA po 1500$...

Teraz po odebraniu samochodu muszę się uczyć go od nowa... 8-)

Witam
Mi się udało wyciągnąć turbo lewą stronę (kierowca) w 2,7 AJK Quattro Manual bez wyciągania silnika
Krótki opis:
1. Wyjąć lewą półoś (wychodzi po odłączeniu tylko górnych wachaczy) + osłona półosi zamontowana w skrzyni
2. demontaż od góry kolektora dolotowego Y za przepływką oraz zbiornika na płyn chłodzący
3. Wykręcamy sondę Lambda - specjalny klucz + przedłużka 75 cm
4. Luzujemy osłonę katalizatora termiczną (małe śrubki od góry imbusowe oraz opaska na róże za kat) niech lata swobodnie nie da się całkiem wyciągnąć
5. wyciągamy katalizator (luzujemy i przesuwamy portki na róże wydechowej, odkręcamy mocowanie za katem do skrzyni, i najtrudniejsze 3 śruby za turbiną) manipulując i kręcąc katem da się go całkiem wyciągnąć z samochodu)
Należy pamiętać o nowej uszczelce owalnej na 3 śruby pod turbinę i pompowanej miedzianej pod kolektor okrągłej każda po około 30 PLN w ORI)
6. odkręcamy przewód olejowy z dołu turbiny oraz wodny z boku po stronie skrzyni patrząc od dołu (olejowy przesuwamy na bok i podwieszamy przy odrobinie szczęścia olej nie spłynie) (przewód wodny jest przymocowany małą śrubką do korpusu)
7 luzujemy śruby kolektora trzymające turbo od góry manipulując osłoną termiczną
8 wykręcamy przewód powietrzny za torbo gumowy doprowadzający powietrze do Intercolera (ja dla ułatwienia poluzowałem również kolano metalowe które można wykręcić luzując przewody od klimatyzacji)
9 wykręcamy malutki przewód w korpusie turbiny po stronie zimnej - mierzy ciśnienie - klucz 10
10 odkręcamy drugi przewód wodny ( w pierwszej kolejności za króćcem łączącym a później od góry sam króciec wkręcony do przedłużki)
11 wykręcamy od góry turbo drugi przewód olejowy (zasilanie)
12 wysuwamy przewód podciśnieniowy
13 uwolnione turbo wysuwamy z flanszy doprowadzającej powietrze z filtra (jest tam duży oring w serwisie nowy 9 PLN)
14 kręcąc samą turbiną wyciągamy ją na zewnątrz w duł
Montaż w odwrotnej kolejności
Montaż trwa dwa razy dłużej (ciężko złapać kont śrub o drobnym zwoju trzymających przewody)
Podkładki miedziane/aluminiowe warto wymienić (są dwa rodzaje mniejsze i większe które łatwo pomylić) - i to było powodem wyciągania mojego turbo 2x - w najgorszym możliwym miejscu podkładka była o 2mm za duża i olej się lał po całym turbo ( pierwszą wymianę robiłem bez skrzyni-wymina sprzęgła, a drugą z założoną skrzynią)
Zabawa w dwie osoby na 8 godzin i dużo cierpliwości/piwa
Może się przyda, powodzenia
Pozdr.
Mi się udało wyciągnąć turbo lewą stronę (kierowca) w 2,7 AJK Quattro Manual bez wyciągania silnika
Krótki opis:
1. Wyjąć lewą półoś (wychodzi po odłączeniu tylko górnych wachaczy) + osłona półosi zamontowana w skrzyni
2. demontaż od góry kolektora dolotowego Y za przepływką oraz zbiornika na płyn chłodzący
3. Wykręcamy sondę Lambda - specjalny klucz + przedłużka 75 cm
4. Luzujemy osłonę katalizatora termiczną (małe śrubki od góry imbusowe oraz opaska na róże za kat) niech lata swobodnie nie da się całkiem wyciągnąć
5. wyciągamy katalizator (luzujemy i przesuwamy portki na róże wydechowej, odkręcamy mocowanie za katem do skrzyni, i najtrudniejsze 3 śruby za turbiną) manipulując i kręcąc katem da się go całkiem wyciągnąć z samochodu)
Należy pamiętać o nowej uszczelce owalnej na 3 śruby pod turbinę i pompowanej miedzianej pod kolektor okrągłej każda po około 30 PLN w ORI)
6. odkręcamy przewód olejowy z dołu turbiny oraz wodny z boku po stronie skrzyni patrząc od dołu (olejowy przesuwamy na bok i podwieszamy przy odrobinie szczęścia olej nie spłynie) (przewód wodny jest przymocowany małą śrubką do korpusu)
7 luzujemy śruby kolektora trzymające turbo od góry manipulując osłoną termiczną
8 wykręcamy przewód powietrzny za torbo gumowy doprowadzający powietrze do Intercolera (ja dla ułatwienia poluzowałem również kolano metalowe które można wykręcić luzując przewody od klimatyzacji)
9 wykręcamy malutki przewód w korpusie turbiny po stronie zimnej - mierzy ciśnienie - klucz 10
10 odkręcamy drugi przewód wodny ( w pierwszej kolejności za króćcem łączącym a później od góry sam króciec wkręcony do przedłużki)
11 wykręcamy od góry turbo drugi przewód olejowy (zasilanie)
12 wysuwamy przewód podciśnieniowy
13 uwolnione turbo wysuwamy z flanszy doprowadzającej powietrze z filtra (jest tam duży oring w serwisie nowy 9 PLN)
14 kręcąc samą turbiną wyciągamy ją na zewnątrz w duł

Montaż w odwrotnej kolejności
Montaż trwa dwa razy dłużej (ciężko złapać kont śrub o drobnym zwoju trzymających przewody)
Podkładki miedziane/aluminiowe warto wymienić (są dwa rodzaje mniejsze i większe które łatwo pomylić) - i to było powodem wyciągania mojego turbo 2x - w najgorszym możliwym miejscu podkładka była o 2mm za duża i olej się lał po całym turbo ( pierwszą wymianę robiłem bez skrzyni-wymina sprzęgła, a drugą z założoną skrzynią)
Zabawa w dwie osoby na 8 godzin i dużo cierpliwości/piwa
Może się przyda, powodzenia
Pozdr.