[ A6 C5 1.8T ] Turbina-znikajacy olej
[ A6 C5 1.8T ] Turbina-znikajacy olej
Silnik ma 190tys.przebiegu znika z niego ok.1/4L oleju syntetycznego na 1tys.km,zuwazylem ze rura wylotowa z turbiny jest istotnie zanieczyszczona olejem,mysle ze uszczelnienie turbiny nawala,zastanawiam sie na ile ten fakt moze byc istotny w kwesti ubytkow oleju.Czy zmiana oleju na polsyntetyczny cos istotnie zmieni,czy moze jest to sygnal zuzycia turbiny i czy nalezy przygotowac sie do jej wymiany.Jesli ktos ma doswiadczenie w tej kwesti to chetnie poznam wszelkie sugestie na ten temat.Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Sprawdź kolego rurę od odmy,też miałem taki przypadek tyle że ja tłumaczyłem sobie to tym że wciskałem pedał w podłogę dopóki nie zacząłem wymieniać sobie uszczelek w kolektorze , przepustnicy i przy okazji zobaczyłem popękaną rurkę odmy chyba w pięciu miejscach .Ponieważ rura odmy łączy się z odpowietrzaniem skrzyni korbowej z której przedostaje się olej tym więcej im wyższe obroty.Trzeba sprawdzić rurę i sam odpowietrznika jeżeli nie jest szczelna będzie się pocić dość mocno.POWODZENIA.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2009, 06:26 przez mario1278, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok.dzieki za rade kolego jednak nie rozumiem co dzieje sie z olejem ,czy jesli rurki sa popekane to dochodzi do wycieku zewnetrznego(u mnie silnik jest suchy) i jaki zwiazek to ma z olejem w ruze wylotowej powietrza z turbiny?W ukladzie o ktorym wspominasz odkrylem ze trojnik gumowy jest pekniety,miejsce to skleilem tasma.(nieszczelnosc ta powodowala przedostawanie sie spalin do kabiny w nieznacznym stopniu)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Jeżeli w dolocie masz olej a odma jest połączona z tym układem to sprawdź czy w odpowietrzniku i istnieje jeszcze separator oleju bo prawdopodobnie masz tam tylko grzechotkę i olej ze skrzyni korbowej dostaje się razem z powietrzem do dolotu turbiny .Jeżeli ten fakt wykluczysz to w następnej kolejności bym się martwił turbiną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
W odpowietrzniku (patrz rysunek 2) jest przegroda i kanaliki po to by nie puszczać oleju w mim wypadku jak zajrzałem to plastik w środku zsechł się i latał w środku i to była u mnie grzechotka oczywiście jak się w środku wszystko połamało to puszczało olej dalej.A co do ranka czas wstawać do pracy a przed pracą sprawdzam co słychać.
Aaaaa teraz rozumiem,tzn.ze musze zdemontowac odpowietrznik i poszukac grzechotki
,a jesli ja tam znajde to czym ja zastapic bo na rysunku ETKA nie widac wnetrza odpowiecznika wiec filter ktory tam jest nie wystepuje jako czesc wymienna??Cikawi mnie jeszcze jaki Twoj silnik posiada przebieg i ile oleju znikalo zanim zlokalizowales przyczyne?Pozdro

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
TZN.filtra tam nie znajdziesz jest tam po prostu zestaw przegród plastykowych ,które ograniczają dostawanie się olej do dolotu.Co do drugiego pytania to przejechałem jakieś 15tyś. aż kiedyś z nudów postanowiłem wymienić wszystkie uszczelki również te o ringi na odpowietrzaczu zaglądam tam a tu zonk .Olej znikał min proporcjonalnie do wysokości obrotów na jakieś 1000km ok.0.5l sporo ale wskazówka wędrowała powyżej 5000tyś/obr. Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju przy wyjściu powietrza z turbo ,może być niewielka ilość tzn.wilgotna rura ale nic więcej.Teraz po wymianie odpowietrznika wraz rurą zero dolewek.
[ Dodano: 2009-04-16, 18:26 ]
a motor ma zrobiono blisko 200tyś i pewnie przeleci co najmniej drugie 200tyś
[ Dodano: 2009-04-16, 18:26 ]
a motor ma zrobiono blisko 200tyś i pewnie przeleci co najmniej drugie 200tyś
Dzieki wielkie za wszystkie sprytne podpowiedzi,po tym jak sie dobiore do silnika napisze co i jak teges.Pozdro
PETROL ENGINE RULES
[ Dodano: 2009-05-04, 15:22 ]
Dobralem sie dzis wreszcie do silnika i tu wielkie zdziwienie nie znalazlem poszukiwanego odpowiecznika,stwierdzilem ze ukad odpowietrzajacy jest zupelnie inny niz ten na powyzszym rysunku.(silnik AWT 2001r.)Zastanawia mnie to??
PETROL ENGINE RULES

[ Dodano: 2009-05-04, 15:22 ]
Dobralem sie dzis wreszcie do silnika i tu wielkie zdziwienie nie znalazlem poszukiwanego odpowiecznika,stwierdzilem ze ukad odpowietrzajacy jest zupelnie inny niz ten na powyzszym rysunku.(silnik AWT 2001r.)Zastanawia mnie to??
Nie poniewaz uklad jest zupelnie inny,postanowilem zmienic turbine i zrobilem to,turbine zamowilem w Chinach,wygladala bardzo dobrze po zamontowaniu jej pojezdzilem kilka dni poczym sie zatarła,wrocilem do starej zmieniajac olej na połsyntetyczny(Castrol)od tamtej pory zrobilem klka tys.km zuzycie oleju jest do zniesienia hehe,zastanawiam sie nad wymiana zatartego łozyska w turbinie...Pozdrawiam
PANEVA
PANEVA
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
hej.
Mam problem podobny lub ten sam. co jakis czas kopci... ale to masakrycznie kopci. Podobno odma korek od oleju jak odkrecony tanczy sobie a nie powinien. Zabieram sie za wymioane odmy co jeszcze kupic przy okazji jej wymiany jakies inne uszczelki i gdzie jest tenodpowietrznik i jak go sprawdzic? ile taka odma kosztuje?
Mam problem podobny lub ten sam. co jakis czas kopci... ale to masakrycznie kopci. Podobno odma korek od oleju jak odkrecony tanczy sobie a nie powinien. Zabieram sie za wymioane odmy co jeszcze kupic przy okazji jej wymiany jakies inne uszczelki i gdzie jest tenodpowietrznik i jak go sprawdzic? ile taka odma kosztuje?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a