Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 1.8T ] Turbina-znikajacy olej

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
PANEVA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Wyspa na Oceanie

[ A6 C5 1.8T ] Turbina-znikajacy olej

Post autor: PANEVA » 15 kwie 2009, 18:39

Silnik ma 190tys.przebiegu znika z niego ok.1/4L oleju syntetycznego na 1tys.km,zuwazylem ze rura wylotowa z turbiny jest istotnie zanieczyszczona olejem,mysle ze uszczelnienie turbiny nawala,zastanawiam sie na ile ten fakt moze byc istotny w kwesti ubytkow oleju.Czy zmiana oleju na polsyntetyczny cos istotnie zmieni,czy moze jest to sygnal zuzycia turbiny i czy nalezy przygotowac sie do jej wymiany.Jesli ktos ma doswiadczenie w tej kwesti to chetnie poznam wszelkie sugestie na ten temat.Pozdro

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 15 kwie 2009, 20:15

Sprawdź kolego rurę od odmy,też miałem taki przypadek tyle że ja tłumaczyłem sobie to tym że wciskałem pedał w podłogę dopóki nie zacząłem wymieniać sobie uszczelek w kolektorze , przepustnicy i przy okazji zobaczyłem popękaną rurkę odmy chyba w pięciu miejscach .Ponieważ rura odmy łączy się z odpowietrzaniem skrzyni korbowej z której przedostaje się olej tym więcej im wyższe obroty.Trzeba sprawdzić rurę i sam odpowietrznika jeżeli nie jest szczelna będzie się pocić dość mocno.POWODZENIA.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2009, 06:26 przez mario1278, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PANEVA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Wyspa na Oceanie

Post autor: PANEVA » 15 kwie 2009, 22:55

Ok.dzieki za rade kolego jednak nie rozumiem co dzieje sie z olejem ,czy jesli rurki sa popekane to dochodzi do wycieku zewnetrznego(u mnie silnik jest suchy) i jaki zwiazek to ma z olejem w ruze wylotowej powietrza z turbiny?W ukladzie o ktorym wspominasz odkrylem ze trojnik gumowy jest pekniety,miejsce to skleilem tasma.(nieszczelnosc ta powodowala przedostawanie sie spalin do kabiny w nieznacznym stopniu)

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 16 kwie 2009, 06:37

Jeżeli w dolocie masz olej a odma jest połączona z tym układem to sprawdź czy w odpowietrzniku i istnieje jeszcze separator oleju bo prawdopodobnie masz tam tylko grzechotkę i olej ze skrzyni korbowej dostaje się razem z powietrzem do dolotu turbiny .Jeżeli ten fakt wykluczysz to w następnej kolejności bym się martwił turbiną.

Awatar użytkownika
PANEVA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Wyspa na Oceanie

Post autor: PANEVA » 16 kwie 2009, 12:36

Hehe Normalniak ranny ptak z Ciebie,Twoje uwagi sa cenne,co nazywasz grzechotka??

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 16 kwie 2009, 16:16

W odpowietrzniku (patrz rysunek 2) jest przegroda i kanaliki po to by nie puszczać oleju w mim wypadku jak zajrzałem to plastik w środku zsechł się i latał w środku i to była u mnie grzechotka oczywiście jak się w środku wszystko połamało to puszczało olej dalej.A co do ranka czas wstawać do pracy a przed pracą sprawdzam co słychać.

Awatar użytkownika
PANEVA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Wyspa na Oceanie

Post autor: PANEVA » 16 kwie 2009, 17:28

Aaaaa teraz rozumiem,tzn.ze musze zdemontowac odpowietrznik i poszukac grzechotki haha,a jesli ja tam znajde to czym ja zastapic bo na rysunku ETKA nie widac wnetrza odpowiecznika wiec filter ktory tam jest nie wystepuje jako czesc wymienna??Cikawi mnie jeszcze jaki Twoj silnik posiada przebieg i ile oleju znikalo zanim zlokalizowales przyczyne?Pozdro

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 16 kwie 2009, 18:23

TZN.filtra tam nie znajdziesz jest tam po prostu zestaw przegród plastykowych ,które ograniczają dostawanie się olej do dolotu.Co do drugiego pytania to przejechałem jakieś 15tyś. aż kiedyś z nudów postanowiłem wymienić wszystkie uszczelki również te o ringi na odpowietrzaczu zaglądam tam a tu zonk .Olej znikał min proporcjonalnie do wysokości obrotów na jakieś 1000km ok.0.5l sporo ale wskazówka wędrowała powyżej 5000tyś/obr. Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju przy wyjściu powietrza z turbo ,może być niewielka ilość tzn.wilgotna rura ale nic więcej.Teraz po wymianie odpowietrznika wraz rurą zero dolewek.

[ Dodano: 2009-04-16, 18:26 ]
a motor ma zrobiono blisko 200tyś i pewnie przeleci co najmniej drugie 200tyś

Awatar użytkownika
PANEVA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Wyspa na Oceanie

Post autor: PANEVA » 16 kwie 2009, 18:52

Hehe no fajnie,zanim sprawdze grzechotke sprobuje sie rozejrzec za nowym odpowiecznikiem,wspomniales tez o wymianie jakies rury,o jaka rure chodzi i dlaczego ja wymieniles??Aaa gdzie mozna kupic te czesci??


PETROL ENGINE RULES !!

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 16 kwie 2009, 20:26

RURA(odmy) rysunek nr.1

[ Dodano: 2009-04-16, 20:27 ]
części kupowałem w ASO

Awatar użytkownika
PANEVA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Wyspa na Oceanie

Post autor: PANEVA » 17 kwie 2009, 13:03

Dzieki wielkie za wszystkie sprytne podpowiedzi,po tym jak sie dobiore do silnika napisze co i jak teges.Pozdro



PETROL ENGINE RULES !!

[ Dodano: 2009-05-04, 15:22 ]
Dobralem sie dzis wreszcie do silnika i tu wielkie zdziwienie nie znalazlem poszukiwanego odpowiecznika,stwierdzilem ze ukad odpowietrzajacy jest zupelnie inny niz ten na powyzszym rysunku.(silnik AWT 2001r.)Zastanawia mnie to??

Awatar użytkownika
greknov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:14
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Sanok

Post autor: greknov » 11 kwie 2010, 17:47

Odgrzebie trochę PANEVA, udało ci się przeczyścić tą odmę ?? Ja mam tez AWT tylko że z 2000r i szukając w Etos bo nie mam Etki musiałem szukać pod modelem z 2002

Awatar użytkownika
PANEVA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Wyspa na Oceanie

Post autor: PANEVA » 13 kwie 2010, 02:40

Nie poniewaz uklad jest zupelnie inny,postanowilem zmienic turbine i zrobilem to,turbine zamowilem w Chinach,wygladala bardzo dobrze po zamontowaniu jej pojezdzilem kilka dni poczym sie zatarła,wrocilem do starej zmieniajac olej na połsyntetyczny(Castrol)od tamtej pory zrobilem klka tys.km zuzycie oleju jest do zniesienia hehe,zastanawiam sie nad wymiana zatartego łozyska w turbinie...Pozdrawiam
PANEVA

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 16 kwie 2013, 05:37

Troche czasu minelo. Auto juz naprawione?

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 24 sie 2013, 00:17

hej.
Mam problem podobny lub ten sam. co jakis czas kopci... ale to masakrycznie kopci. Podobno odma korek od oleju jak odkrecony tanczy sobie a nie powinien. Zabieram sie za wymioane odmy co jeszcze kupic przy okazji jej wymiany jakies inne uszczelki i gdzie jest tenodpowietrznik i jak go sprawdzic? ile taka odma kosztuje?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja