Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5+Lpg] Turbina po regeneracji zatarta...?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

[ A6 C5+Lpg] Turbina po regeneracji zatarta...?

Post autor: dario_g » 10 wrz 2011, 11:02

Witam ponownie!

Pisałem już na forum kilka (międzyczasie już) tygodni temu, że po wymianie turbin auto nie jedzie. Było w sumie tak, że zaraz po złożeniu silnika przejechałem autem, jakieś 6 km i podczas przejażdżki spadła moc. ÂŻadnego kopcenia. Wróciłem do mechanika. Cóż mechanicy sprawdzili wszystkie przewody itd., bo myśleliśmy, że coś z podciśnienie, ale okazało się w końcu, że tylko jedno zostało do sprawdzenia. Więc ponownie wyciągnęli silnik i okazało się, że prawa turbina jest zapieczona. Poza tym znajdował się w niej znów olej.

Mechanik jest w sumie w porządku, ale wolę się upewnić. Co może być powodem tego, że padała nowo zregenerowana turbina?

Teorie:

1. Uszczelniacz w turbinie padł
2. Jest coś z głowicą
3. Turbina była uruchomiona na sucho
4. Wężyk ciśnienia oleju zapchany
5.?

Co mnie dziwi, że znów zdechła prawa strona, czyli ta oryginalna turbina, która padła mi też pierwszym razem.

Mechanik w wspominał coś o możliwych pierścieniach, niedomykających się zaworach itd. Przerasta to moje wiadomości na temat silników. Powiedział mi, że zanim odpali silnik, sprawdzi ciśnienie na cylindrach zdaje się. Ale tak się zaczynam martwić, co może być faktycznie powodem. Czy to tylko zbieg okoliczności z tą turbiną, czy faktycznie prawa strona silnika ma jakiś problem. Jeżeli tak, to jak i gdzie szukać. Macie jakieś pomysły, doświadczenia?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 wrz 2011, 11:18

dario_g, a czy przy wymianie turbiny sprawdzili Ci przewody doprowadzające olej do sprężarek?
Przewody przy wymianie turbin się również wymienia, albo przynajmniej sprawdza ich drożność, ewentualnie czyści.
Jeśli nie sprawdzili przewodów a turbina nie dostała oleju to sie zatarła.
Po drugie, zanim sie odpali auto po wymianie turbin należy odłączyć bezpiecznik od pompy paliwa, i kręcić rozrusznikiem kilka razy po kilka sekund żeby pompa oleju napełniła cały układ, żeby silnik nie startował na sucho.
Potem po odpaleniu auto powinno pochodzić na wolnych obrotach przynajmniej 30 min. zanim sie wyjedzie na jazdę próbną.
Pierścienie i zawory nie mają wpływu na smarowanie.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 10 wrz 2011, 12:07

Dzięki za tą wskazówkę. Jeżeli to jest ponownie prawa strona, to może masz rację i jest właśnie jakaś niedrożność w dopływie oleju. Będę miał na uwadze i przekażę mu te informacje.

Tak się zastanawiam, że może ma to wszystko ma jakiś sens. Gdy kupiłem auto, miał taki czarny wyschnięty nagar przy wlewie oleju. Choć był jeden właściciel, i auto serwisowane w audi do końca, to może nie do końca jednak dbał o ten olej, lub jego odpowiednie parametry. Ja po zakupie zalałem 5W50 (wg specyfikacji) i może powypłukiwało jakiś syf i faktycznie coś się przytkało, przynajmniej częściowo. Gaz chyba nie ma na to zbytnio wpływu, czy jednak?

Pocieszyłeś mnie jednak t tymi zaworami i pierścieniami ;)

Tylko dlaczego znajdował się tam znów olej?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 wrz 2011, 13:37

dario_g, gaz choćby nawet był źle wyregulowany to nigdy w takim tempie nie wykończy turbin.
Problem jest ze smarowaniem, a pojawienie się oleju w turbinie jest następstwem zatarcia.
Turbina nadaje się tylko do remonto po takim zdarzeniu, bo poprostu sie przegrzała,
i całe wnętrze napewno się zdeformowało. :| O ile obudowa nie popękała od temp.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 10 wrz 2011, 15:41

sebastian855, masz rację! Dzwonił mechanik i okazało się, że niedrożność wężyka. Przypuszczalnie też pierwsza turbina dlatego padła. Paradoks co?

Zepsute wakacje, koszty, problemy i szukanie przez głupi wężyk... Wiesz może ile w serwisie mniej więcej takie wężyki?

Czy istnieje taka możliwość, że taka niedrożność występuje już wcześniej, jeszcze przed wężykami?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 wrz 2011, 16:59

dario_g, ile kosztuje taki wężyk nie wiem, ale nie są to drogie rzeczy raczej.
Większe koszta to ponowna regeneracja turbiny, bo gwarancji to chyba Ci nie uznają.
Drożność kanałów olejowych tez stoi pod znakiem zapytania ,więc najlepiej sobie przepłukaj silnik płukanką i nie zaszkodziło by sprawdzić ciśnienie oleju.
Swoją drogą ja bym teraz tego mechanika obciążył kosztami, bo takie rzeczy jak sprawdzenie drożności wężyków to on powinien zrobic na samym początku.
Pozdro

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 wrz 2011, 18:30

Przeczytałem pierwszy post, to też opcję 4 obstawiłem.

Wężyki to najlepiej wymień po obu stronach i zarówno dopływ, jak i odpływ oleju.

U kumpla widziałem nagar w turbinie po podobnym zdarzeniu, to aż nie chciałem wierzyć, że tak duże kawałki tego "syfu" potrafią się tam zebrać :|
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 11 wrz 2011, 12:32

Dzięki Wam! Robotę, to mechanik zrobił sobie sam bo zaoferował mi obsługę kompleksową. (Ma podpisaną umowę z tym fachowcem z Wrocławia, zdaje się znanym ogólne w Polsce.) Więc ponowna regeneracja turbiny wraz z ponownym wyciągnięciem silnika itp. to jego problem, że tak powiem. W każdym bądź razie nie mam z tym związanych żadnych kosztów...

Auto ma teraz zalany nowy olej znów, za który zapłaciłem forsę. Czy polecacie faktycznie płukanie silnika? Jeżeli tak, to czym i jak?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 wrz 2011, 10:20

dario_g, Przepłukać w tej sytuacji by wypadało,
W każdym motoryzacyjnym sklepie dostaniesz płukanki,
koszta to około 20 zł, więc nie wiele a możesz zaoszczędzic sobie kłopotów na później.
Pozdro :)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 19 wrz 2011, 21:53

Panowie, więc odyseja się skończyła. Przynajmniej mam taką nadzieję.

Po wstawieniu nowych wężyków i turbin, autko jeździ. Mam wrażenie, że bez katów zbiera się z dołu nieco lepiej, jak jest potem, to za bardzo nie miałem jeszcze okazji sprawdzić. Na moje nieszczęście poległa sonda nr. 1 (przed katem). Cóż K*@^! M&@ pomyślałem i będę musiał i to wymienić. <nerwus>

W sumie koszt wymiany turbin wraz z turbinami, to 3000 zł. Ale do tego zrobiłem jeszcze poduszki pod silnikiem, jedną lambdę, jakiś zaworek, górne wahacze (obie strony). W sumie 4500 PLN.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 wrz 2011, 22:20

Cóż - wygląda na pozytywne rozwiązanie tematu ($ przemilczam ;) ). Wymień tę sondę i niech Cię bezawaryjnie wozi :) Powodzenia
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja