[INNY] [AWT 1.8T] Trykotanie....
[INNY] [AWT 1.8T] Trykotanie....
Witajcie,
Sam nie wiem czy w dobrym miejscu umieściłem temat z problemem.
A ma się on tak: autko na wolnych nie klumkocze się, jednak po dodaniu gazu (luz, czy ze sprzęgłem albo załączony bieg) słychać takie trykotanie.... Jakby BARDZO szybkie przeskakiwanie. Ciężko to opisać. Kiedy auto ma poniżej tych 1K obrotów i nagle dodam gazu to słychać jakby szybkie rupotnięcie. Auto było dokładnie sprawdzone na szarpakach itp i itd - zawiecha rzekomo OK. Podczas jazdy, przy mocniejszym obciążeniu np. na hopkach słychać to dokładniej przy czym cały czas przy nawet lekkim gazie podczas jazdy wyraznie czuć te przeskakiwanie. Odgłos z delikatnymi wibracjami dochodzi z przedniej środkowej cześci auta u dołu manto charakter ciągły... Na przegladzie facet mi zwrócił uwage ze ktos cos majstrowal z wydechem pod silnikiem bo zamiast uszczelki jest silikon... możliwe żo to będzie rozwiązanie?
Co to może być? 😣 Nie znam historii auta, jestem od niedawna właścicielem. Próbowałem nagrać film z audio ale komorka kiepsko oddaje problem....
Sam nie wiem czy w dobrym miejscu umieściłem temat z problemem.
A ma się on tak: autko na wolnych nie klumkocze się, jednak po dodaniu gazu (luz, czy ze sprzęgłem albo załączony bieg) słychać takie trykotanie.... Jakby BARDZO szybkie przeskakiwanie. Ciężko to opisać. Kiedy auto ma poniżej tych 1K obrotów i nagle dodam gazu to słychać jakby szybkie rupotnięcie. Auto było dokładnie sprawdzone na szarpakach itp i itd - zawiecha rzekomo OK. Podczas jazdy, przy mocniejszym obciążeniu np. na hopkach słychać to dokładniej przy czym cały czas przy nawet lekkim gazie podczas jazdy wyraznie czuć te przeskakiwanie. Odgłos z delikatnymi wibracjami dochodzi z przedniej środkowej cześci auta u dołu manto charakter ciągły... Na przegladzie facet mi zwrócił uwage ze ktos cos majstrowal z wydechem pod silnikiem bo zamiast uszczelki jest silikon... możliwe żo to będzie rozwiązanie?
Co to może być? 😣 Nie znam historii auta, jestem od niedawna właścicielem. Próbowałem nagrać film z audio ale komorka kiepsko oddaje problem....
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Po jakiemu Ty piszesz? Co to jest klumkotanie się, rupotnięcie? Trykotanie można jeszcze zrozumieć.
A po co sprawdzasz zawieszenie na szarpakach, skoro problem dźwięku występuje na postoju. Szukaj w silniku. Brałeś pod uwagę łańcuch rozrządu i jego napinacz hydrauliczny?
A po co sprawdzasz zawieszenie na szarpakach, skoro problem dźwięku występuje na postoju. Szukaj w silniku. Brałeś pod uwagę łańcuch rozrządu i jego napinacz hydrauliczny?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
Łańcuch rozrządu??? Masz na myśli ten u góry spinający wałki chyba, bo 1.8T ma rozrząd na pasku. Kolega pisze, że słychać raczej od dołu. Kiedyś miałem przygodę z kołem zamachowym, które przy naprężeniu na poduszkach skrzyni delikatnie tarło o blachę obudowy i słyszalny był tzw. po poznańsku "rupotnięcia"jankes1878 pisze:Po jakiemu Ty piszesz? Co to jest klumkotanie się, rupotnięcie? Trykotanie można jeszcze zrozumieć.
A po co sprawdzasz zawieszenie na szarpakach, skoro problem dźwięku występuje na postoju. Szukaj w silniku. Brałeś pod uwagę łańcuch rozrządu i jego napinacz hydrauliczny?
To, że jest silikon to nie problem, czasami wskutek braku uszczelek wciskana jest masa uszczelniająca do wydechu, to nie silikon. Moja rada - auto na kanał, wrzucasz bieg i delikatnie odpuszczasz sprzęgło na zaciągniętym hamulcu ręcznym tak aby powstało naprężenie na poduchach silnika skrzyni i wieszakach wydechu. Ktoś siedzi na dole i nasłuchuje dźwięku.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
atlas1977, oczywiście, że miałem na myśli właśnie ten łańcuch. Innego tam nie ma, spina wałki rozrządu, więc jest to łańcuch rozrządu. Wiem jak jest napędzany ten rozrząd, miałem ten silnik (AEB) w C5. Taka lekka podpucha, ale pisząc ten post, byłem pewien, że ktoś zaraz podniesie larum, że tam jest pasek a nie łańcuch. Dobrze tylko, że wiesz o co chodzi i nie zwyzywałeś ,mnie na starcie, że pieprzę głupoty i tam nie ma żadnego łańcucha, tylko pasek!
Hybris, atlas1977 może sugerować dobry trop.

Hybris, atlas1977 może sugerować dobry trop.
dlaczego miałbym kogokolwiek (w tym Ciebie) za cokolwiek zwyzywaćjankes1878 pisze:atlas1977, oczywiście, że miałem na myśli właśnie ten łańcuch. Innego tam nie ma, spina wałki rozrządu, więc jest to łańcuch rozrządu. Wiem jak jest napędzany ten rozrząd, miałem ten silnik (AEB) w C5. Taka lekka podpucha, ale pisząc ten post, byłem pewien, że ktoś zaraz podniesie larum, że tam jest pasek a nie łańcuch. Dobrze tylko, że wiesz o co chodzi i nie zwyzywałeś ,mnie na starcie, że pieprzę głupoty i tam nie ma żadnego łańcucha, tylko pasek!![]()
Hybris, atlas1977 może sugerować dobry trop.

jako wieloletni użytkownik forów nie mam takich zapędów a mylić się każdy może

Terkotanie rzeczonego łańcucha mogłoby się pojawić kiedy byłby baaardzo rozciągnięty co się zdarza po konkretnym przebiegu lub/i kiedy napinacz by umarł. Nie jest to niemożliwe ale chyba nietrudne do zdiagnozowania bo hałas łańcucha jest bardzo charakterystyczny a i miejsce łatwo dostępne, żeby "ucha nadstawić"

Dziękuję za cenne uwagi, jak sie dowiem co jest grane to napiszę tutaj rozwiązanie problemu dla potomnych.
[ Dodano: 2019-11-15, 21:26 ]
Niestety problem nadal pozostaje, muszę szukac dalej rozwiązania.
[ Dodano: 2020-03-02, 20:12 ]
Wymieniony dwumas, skrzynia... nadal to samo. Kurde ale wtopiłem z tym autem, mechanik rozkłada ręce.....
[ Dodano: 2019-11-15, 21:26 ]
Niestety problem nadal pozostaje, muszę szukac dalej rozwiązania.
[ Dodano: 2020-03-02, 20:12 ]
Wymieniony dwumas, skrzynia... nadal to samo. Kurde ale wtopiłem z tym autem, mechanik rozkłada ręce.....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Nie wiem czy mój problem z przed pół roku Ci pomoże ale może akurat to być strzał w dziesiątkę.
Pacjent to A4 B7 1.8 T BFB - konstrukcyjnie słupek bliźniaczy z AWT.
Podczas ruszania pojawiło się tyrkotanie na wolnych obrotach - podczas puszczania sprzęgła, na wyższych brak.
Początkowo podejrzewałem poduszki pod silnikiem lub dwumas. Pojechałem do mechanika ale nie mógł zlokalizować przyczyny tyrkotania. Kazał mi dalej jeździć.
Za jakiś miesiąc pojechałem do innego mechanika, który bezbłędnie zinterpretował przyczynę - uszkodzone sprzęgięłko alternatora. Koszt ok 100 zł. Wymienia się go z całą rolką.
Oczywiście jak ręką odjął.
Może idz tym tropem?
Pacjent to A4 B7 1.8 T BFB - konstrukcyjnie słupek bliźniaczy z AWT.
Podczas ruszania pojawiło się tyrkotanie na wolnych obrotach - podczas puszczania sprzęgła, na wyższych brak.
Początkowo podejrzewałem poduszki pod silnikiem lub dwumas. Pojechałem do mechanika ale nie mógł zlokalizować przyczyny tyrkotania. Kazał mi dalej jeździć.
Za jakiś miesiąc pojechałem do innego mechanika, który bezbłędnie zinterpretował przyczynę - uszkodzone sprzęgięłko alternatora. Koszt ok 100 zł. Wymienia się go z całą rolką.
Oczywiście jak ręką odjął.
Może idz tym tropem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice