Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 Quattro AUT] Reanimacja

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Cannabisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 kwie 2021, 19:40
Imię: Adaś
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Skierniewice

[2.8 Quattro AUT] Reanimacja

Post autor: Cannabisher » 04 lip 2021, 12:54

Witam,
Stałem się posiadaczem Audi A6 z 99 roku z motorem 2.8 +LPG w automacie, z racji niskiej ceny, po 2 latach postoju, stan pozostawia wiele do życzenia, ale jako, że wygląd nie bardzo Mnie interesuje postanowiłem w to wdepnąć... i nie umoczyć :)
Na start nowa pompa paliwa (stara zatarta), nowy akumulator i po 2 latach postoju mruczy laleczka, więc mała jazda próbna i pierwsze spodziewane problemy....
Prócz sporego luzu na przednim zawieszeniu, które już zostało kompletnie wymienione, był spory wyciek płynu chłodniczego jakby zza bloku silnika... po głębszej diagnozie wymieniony został praktycznie cały układ chłodniczy gdzie możliwe na miedziane rurki... po pozbyciu się lekko ponad 4 kapci i wydaniu 2 (dalej w negocjacji ;p) koszta to 6k, a do idełu daleko.
W następnej kolejności obowiązkowo do wymiany są hamulce, napewno lewy tył i prawie napewno przód pofalowany, jest duży wybór w podobnych cenach więc pytanie
1) Tarcze przód nawiercane 288x25mm (czy można większe np 312 docelowo pod 16" zima), podobnie na tył 245x10, na celowniku Mikoda. Nie potrzebuję mocniejszych, toż to 2.8 nie S-ka. Budżet - 1000zł
2) Mam problem z poziomowaniem xenonów, po wpięciu komputera pojawiają się następujace błędy:
- 01425 Przewód podciśnienia, czujnik SPAM pochylenia - G202
- 00774 Czujnik samopoziomowania tył lewy - G76
- 00668 Napięcie na zacisku 30
- 65535 Błąd PC Kodu rozwojowego
- 01400 Samopoziomowanie - zawieszenie
Pokierujecie co dokładnie trzeba wymienić, a co poprawić ? Na desce rozdzielczej święci się błąd z lewej str strzałka wokół krzyżyka (to chyba Check Engine?) i ABS, lewy tylny zacisk to szrot nie wiem nawet czy się go odratuje, pokieruje ktoś z tym podciśnieniem w okolicy tego koła, konkretnie przebieg węzyków podciśnienia, taka mała wycieczka po podwoziu Mi sie przyda, szaleństwo w czystej postaci jest dla Mnie dłubać przy 4x4 i 1sze doświadczenia z Xenonem.
3) Szaleje centralny zamek, w sumie nieszkodliwie lecz wystarczająco irytujące błędy to:
- 01366 Otwarcie sygnałem wypadku
- 01559 Drzwi kierowcy
- 01560 Drzwi pasażera
Dodam, że zgasł błąd mówiący o siłowniku w drzwiach kierowcy, za parę chwil będę się brał za ściąganie boczków i czyszczenie ślizgów
Problemem jest pilot? Jak wyłączyć auto zamki, nie miałem czasu bawić się diagnozerem, a dopiero zaczynam z VAGiem.
Mam tylko 1 kluczyk i raczej na pewno w planie będą nowe piloty do programowania.
4) Silnik pokazuje dwa błędy oba związane z sondami lambda, pewnie z racji podtlenku gazotu... to padnięte sondy czy pierdoły, do wyłęcznia czy będzie razić oczy... instalacja BRC
- 16534 Bank2-Sonda1 Błąd w obwodzie ele.
- 16514 Bank1-Sonda1 Błąd w obwodzie ele.
5) Przez niedomówienia, w sumie absurdalny termin w paczkomacie nie zdązyłem odebrać wyjmaków do Radia... a nie mam Kodu. Z tego co zdążyłem się rozeznać nie ma jakotakich generatórów, więc zostaje w Sumie ASO lub pomysł bardziej dla Mnie odciąc w kostce PIN nr 5 odpowiadający za S A F E i zlutować go ze stałym 12V - czy taki zabieg sprawi, że blokada znika?
Aha, muszę na własną rękę wyciąć te wyjmaki... wzorując się na zdjęciach bez dokładnych wymiarów.
6)
- Jacy producenci olejów eksploatacyjnych, jaki olej. Coś lepszego jak Mobil... Liquy Moly czy coś z tej grupy, jeśli chodzi o Silnik... i ile Mi go potrzeba, 7-8 litrów?
- Olej w skrzyni, całkowita wymiana jakieś dolewki czy jest się czym martwić na zapas? Napęd i skrzynia wydają się być w dobrej kondycji, podobnie Silnik, dobrze wgniata i płynnie zmienia biegi.
Sporadycznie zdarza się odczuć jak wbija bieg przy przelączeniu na pozycje "P" albo "R" lub docelowo "D", to podobno w miare normalne przy starym Tipie?

Po takim zabiegu będę mógł śmiało jechać na przegląd i zamknąć rozdział podwozia, prócz Opon. Bliżej Jesieni pomysł lakierować, ale jeszcze nie zdecydowałem na jaki kolor... chociaż wygląd to w sumie sprawa 4to rzędna, może pierw Wnętrze, czas pokaże.
Pozdrawiam, licze na pomoc w tych kilku kwestiach, miłego tymczasem

PS. Zdjęcia dorzucę niebawem, nie razi wdziękiem póki co. <bezradny>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga