[A6 C5] Temperatura silnika 120 stopni
[A6 C5] Temperatura silnika 120 stopni
Witam przeczytałem tematy na forum ale u mnie jest troche inna sytuacja.
Wstaźnik temp silnika po kupieniu samochodu nie działał mi wogóle (cały czas 60 stopni). Wymieniłem czujnik i teraz jak jadę cały czas to temperatura nie dojdzie do 120 stopni będzie ok 90. Natomiast ja przejadę np kilometr i zatrzymam się np na 2 min i zgasze silnik. Po zapaleniu mam po np 20 s 120 stopni. Wskazówka bardzo szybko narasta do 120 stopni. Jadąc dalej samochodem przez ok 10 min jest cały czas 120 % a potem nagle szybko spada do ok 90. Dziwnie wariuje ten wskaźnik temperatury Przy wymianie czujnika zmieniłem płyn i dałem chyba zły czyli petrygo. Proszę o pomoc
Wstaźnik temp silnika po kupieniu samochodu nie działał mi wogóle (cały czas 60 stopni). Wymieniłem czujnik i teraz jak jadę cały czas to temperatura nie dojdzie do 120 stopni będzie ok 90. Natomiast ja przejadę np kilometr i zatrzymam się np na 2 min i zgasze silnik. Po zapaleniu mam po np 20 s 120 stopni. Wskazówka bardzo szybko narasta do 120 stopni. Jadąc dalej samochodem przez ok 10 min jest cały czas 120 % a potem nagle szybko spada do ok 90. Dziwnie wariuje ten wskaźnik temperatury Przy wymianie czujnika zmieniłem płyn i dałem chyba zły czyli petrygo. Proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam jak zrobić test zegarów ? W wagu w programie vcds, żeby sprawdzić temperature to muszę wejść na silnik a potem w na którą grupe ? Czy da sie sprawdzic domowym sposobem czujnik temperatury ?. Czujnik dobierał mi sprzedawca z katalogu na nim nie ma żadnego symbolu ale wyglądał tak samo Pozdrawiam
To prawda!wymieniałem ostatnio czujnik temperatury w Bosch Service i zdecydowanie odradzali zakup zamiennika!Mówili,że Ori jest bez szału a zamienniki to już w ogóle szajs.Jak 1,5 roku temu padł mi czujnik poziomu oleju i pokusiłem się na zamiennik za 150zł zamiast kupić ORI za 314zł(uznałem ,że to tylko głupi czujnik więc nie będę przepłacał!)to przestał mi chodzić wskaźnik temp.oleju i wskazania oleju poniżej min. nie były przez niego rejestrowane!Wkurzyłem się wymieniłem na ORI -wskażnik odżył i czujnik spełnia swoją funkcję tylko,że 150zł w błoto bo nie uznają reklamacji na elektronikę niby,że! <szok>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
A ja tam czujnik temperatury mam zamiennik i sobie chwalę. Zapłaciłem 45zł i wszystko śmiga elegancko już ponad 3 miesiąc
Więc może zależy na jaki zamiennik trafisz 


Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
zanim kupisz kolejny czujnik spróbuj ponownie odpowietrzyć układ chłodzenia, instrukcję jak to poprawnie zrobić znajdziesz na forum. jest możliwość że utworzyła się gdzieś poduszka powietrzna i płyn nie krąży jak powinien, podczas krótkich tras nie powinien się tak mocno grzać. oczywiście najpierw diagnostyka vagiem jak pisali wcześniej koledzy aby sprawdzić czujnik.
Dzięki za rady. Pobawiłem się wagiem i.. temperatura na zewnątrz była 5 stopni. Zapaliłem i na wagu miałem ok 40 stopni powoli sobie temperatura rosła na wagu było 50 stopni a na wskaźniku było 90 stopni i nagle polecało sobie szybko do 120 stopni
! Nagle po ok 3 min na wskażniku spadło do 90 stopni a na wagu było 65. Reasumując na wagu miałem cały czas na postoju 70-73 stopnie a wskażniki pokazywały raz 90 raz 100 a czasami 120 stopni. Wskaźniki zepsute ? czy czujnik nowy ma wadę ? Zauważyłem, że cienka rureczka zaznaczona na załączonym obrazku jest gorąca ale gruba na czerwono jest cały czas zimna. Dlaczego tak moze być ? Co z tym czujnikime proponujecie zrobić ? ![Obrazek]()

A ta gruba rura kolego to na pewno od wody jest bo jakaś strasznie duża mi to prędzej wygląda na dolot powietrza ale trudno ocenić z tego zdjęcia
no ale jeśli od płynu i po dłuższym czasie ci nie grzeje wiec jak już ktoś wspomniał raczej stawiał bym na termostat a co do elektroniki to już radź się kolegów wyżej..pozdro

Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lip 2011, 15:56
- Imię: Dominik
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mazowsze
Nie wiem czy Ci to pomoże ale ja po wymianie termostatu mam cały czas 110 na blacie a w wagu około 95. prawdopodobnie mam przekoszone wsksażniki bo zarówno od temperatury jaki i od paliwa pokazuje blednę wartości.
07.2011-07-2018 A6C5 1.9TDI 110KM
07.2019-12.2020 Avensis T27 2.0 126KM
01.2021- obecnie A6C7 2.0 ULTRA 190KM

07.2019-12.2020 Avensis T27 2.0 126KM
01.2021- obecnie A6C7 2.0 ULTRA 190KM
Witam dalej nie wiem o co z tym kaman. Mam zimny silnik przejadę np 500m i zatrzymam się i już jest 120 stopni. Jadę dalej i po np 4 min spada szybko do 80 stopni.Potem jadąc dalej cały czas mam na wskaźniku 80 stopni. Czyli jak jest zimny i sie grzeje to głupieje a potem już działa OK. Tylko pytanie brzmi dlaczego. Na wagu cały czas jest 70. Czyli czujnik dla waga mierzy poprawnie a ten na wskażniku głupieje. A wskaźniki da się jakoś sprawdzić ?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
sprawdzić możesz w prosty sposób sprawdź czy górna i dolna rura maja mniej więcej taka sama temperaturę zazwyczaj jeśli dolna jest zimna a górna gorąca to padnięty termostat a co do tłumaczenia co ma jedno z drugim wspólnego to już kolega,,grzałka'' się rozpisze bo ja chwilowo nie mam jak
..pozdro

Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.