[ BDV 2.4 170 KM] Temperatura ponad 100C
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
[ BDV 2.4 170 KM] Temperatura ponad 100C
A więc od nie dawna zauważyłem,że jeżeli jeżdze autem np. w korkach to temp.90C trzyma,ale gdy zgasze auto i włącze stacyjkę to wskazówka od razu leci na ponad 90C tak pewnie z 102C,tyle też pokazuje VAG.
Dodam,że termostat nie dawno wymieniany,na starym było to samo.Czujnik temperatury płynu chłodzącego już wcześniej wymieniony.Wisko jak się załacza to po dodaniu gazu jest dzwięk jak z v8 czy tak mam być??
Dodam,że termostat nie dawno wymieniany,na starym było to samo.Czujnik temperatury płynu chłodzącego już wcześniej wymieniony.Wisko jak się załacza to po dodaniu gazu jest dzwięk jak z v8 czy tak mam być??
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
- Lokalizacja: Kutno/Łódź
temperatura płynu powinna wynosić 92 stopnie tyle miałem na oryginalnym termostacie od nowości teraz mam wymieniony również na oryginalny z ASO i temp.92 nawet jest na nim tak napisane!to logiczne ze temperatura wzrasta jak wyłączysz sinik ponieważ nie ma chłodzenia chociaż nie jestem pewien czy nie powinien sie załączyć elektryczny wentylator ten od klimy!i wystudzić go do 92C!jeśli chodzi o wisko to może sie rozwalic na dwa sposoby czyli nie bedzie sie zalączac i silnik sie przegrzeje lub jak w moim przypadku zasprzeglało sie na amen nawet jak silnik był jeszcze zimny co najlepiej odznaczało sie w spalaniu od razu zaczął pić 3 litry więcej wymieniełem na oryginalne BEHR 320zł i spokój!jeśli jest mocno rozgrzany wtedy jest efekt odkurzacza!!
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Temperatura ponad 100C
Absolutnie nic złego się u Ciebie nie dzieje - po zgaszeniu auta obieg wody zostaje zatrzymany ale silnik nadal oddaje ciepło. Chodzący po zgaszeniu auta wentylator schłodzi przede wszystkim wodę która akurat jest w chłodnicy. Woda grawitacyjnie się co prawda trochę przemieści, ale temperatura się nie wyrówna dopóki silnik nie ostygnie mocniej. Gdy przekręcisz stacyjkę to zauważasz że temperatura urosła, gdy zapalisz auto po chwili powinna wrócić do okolic 90stopni. Jeśli właśnie tak się dzieje - to jest normalne zjawisko.marek231984 pisze:A więc od nie dawna zauważyłem,że jeżeli jeżdze autem np. w korkach to temp.90C trzyma,ale gdy zgasze auto i włącze stacyjkę to wskazówka od razu leci na ponad 90C tak pewnie z 102C,tyle też pokazuje VAG.
Dodam,że termostat nie dawno wymieniany,na starym było to samo.Czujnik temperatury płynu chłodzącego już wcześniej wymieniony.Wisko jak się załacza to po dodaniu gazu jest dzwięk jak z v8 czy tak mam być??
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Myślę że gdyby miał powód by dalej pracować to by pracował - u mnie nigdy nie chodził dłużej niż 30 sekund - o ile w ogóle chodził po zgaszeniu silnika.lpiatek pisze:Dokładnie też tak sądzęA co do wentylatora to u mnie zawsze gaśnie po wyłączeniu silnika . I zastanawia mnie to od dawna czy tak powinno być
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
Jest dokładnie tak jak kolega napisał. Identycznie jest z olejem. np. gasi się silnik gdy olej ma 80*C. Zapalasz po 2-3 minutach a tutaj >90*C. Odpalasz silnik i po chwili jest 80*C....lpiatek pisze:Mi się wydaje , że jak się zgasi auto no to logiczne że przepływ płynu ustaje i się nagrzewa .
u mnie tez tak jest podczas jazdy 90 ale jak zgaszę i go odpalę po jakimś czasie to też mam ponad 90 ale jak zacznie krążyć to moment i wraca do 90 .