Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8Q] Temperatura na postoju dochodzi do 95 stopni.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[A6 C5 2.8Q] Temperatura na postoju dochodzi do 95 stopni.

Post autor: misiak78 » 05 kwie 2009, 15:01

Czy ktos spotkal sie z sytuacja ze temperatura wody w korku w cieply dzien przeskoczy bezpieczna granice 90 stopni i zatrzyma sie na 95? Temperatura oleju 100 stopni.
Czy to wlasnie tak ma byc w 2.8?
w 2.8 174KM temp trzymala rowno na 90. 2.7 nie pamietam ze krotko jezdzilem.
Jak to z ta temperaturka wody?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 kwie 2009, 15:55

u mnie woda nigdy nie przekroczyła 90 stopni
olej ok 100 stopni, w korkach i deptaniu do 110

Mandaryn112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mandaryn112 » 05 kwie 2009, 19:52

a jak jedziesz to temp. spada?

i czy jednoczesnie spadla wydajnosc klimy, tzn czy na postoju slyszysz, czujesz ze zalancza sie kompresor klimy...( skacza obroty i slychac takie "cyk" )


jesli tak... to moze to byc wina malego wentylatora chlodnicy...

ja tak kiedys mialem.... tez na postoju woda szla na 95C a jak sie jechalo to spadala...

dokladniejszy opis jest gdzies na forum... :)



o tutaj:
a6-c5-klima-wariuje-vt2871,15.htm

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 06 kwie 2009, 20:20

Tak, jak jade to temperatura spada do 90 stopni... Wydaje mi sie ze wiem w czym problem... Otoz wiatrak od chlodnicy ma o dwa ramiona za malo :))), z niewiadomego powodu, dwa sie urwaly i tak juz zostalo... nic wiecej sie nie urywa. Wiem ze powieniem zmienia bo wiatrak dostaje wibracji przez co moze po czasie rozwalic lozysko i wiskoze, ale tak sie sklada ze wiatrak tak czy inaczej kupie z wiskoza, osobno sie nie da...

Prawdopodobnie za slaby nadmuch z wiatraka powoduje ze temp wody podchodzi do 95 zamiast trzymac sie na 90.. Pytanie zatem, czy taka tem oscylujaca w granicy 90-95 moze byc szkodliwa dla silnika? czy dac sobie na razie spokoj a wiatrak wymienic przy kolejnej okazji??
Pozdro

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 kwie 2009, 21:20

misiak78 pisze:ale tak sie sklada ze wiatrak tak czy inaczej kupie z wiskoza, osobno sie nie da...
da się spokojnie kupić sam wiatrak, używkę na 100%, nie wiem jak w ASO przedają
ale ogólnie jestem pod wrażeniem, po pierwsze jakim cudem nie masz 2 śmigieł, same się nie urwały na 100%, po drugie jakim cudem brak wibracji, słyszałem że po urwaniu jednego ostro wpada w wibrację

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 07 kwie 2009, 15:47

No bylo to tak. Przy kupnie auta zauwazylem ze brakuje jednego smigla, wiec z pomoca znajomego machanika (ktorego juz niestety nie znam :)) kupilem samo smigielko. Po mniej wiecej miesiacu czasu urwalo sie pierwsze ramie... naprawde samo. Po kolejnych dwoch-trzech tygodniach urwalo sie drugie... znow samo... Akutalnie jezdze bez dwoch ramion juz z 4 miesiace i wszystko chodzi tak jak trzeba.... Nie wiem...
A samego smigielka (plastiku) w ASO angielskim nie dalem rady kupic... Tylko z wisko. Musze gdzies poszukac uzywki....
Niestety A6 na szrotach tez nie za wiele...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 07 kwie 2009, 20:27

misiak78 pisze:Niestety A6 na szrotach tez nie za wiele...
Polacy nie dadzą tam się im marnować :mrgreen:
ja miałem urwane 1, ale nawet nie dopalałem silnika bez tego "listka" kupiłem sam wiatrak
ale ogólnie beka z tym "samo urwaniem" to chyba nie był ori. albo bardziej prawdopodobnie były one klejone, bo nie ma szans aby się samo z siebie takie śmigło urwało

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 08 kwie 2009, 16:25

:)) W takim razie zdejme, spisze numer czesci i pojade szukac... CHolera jak nie urok to.. .wiatrak :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja