Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 awt] szarpie dławi się

Silniki benzynowe
horni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 mar 2012, 10:39
Lokalizacja: Gołdap

[a6 c5 awt] szarpie dławi się

Post autor: horni » 23 sty 2019, 19:14

Witam jak w temacie auto przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać dławić się czasami strzeli i wyrzuci błędy wypadanie zapłonu 1 i 2 cylinder ,wymieniłem świece ,cewki pompę paliwa ,filtr paliwa i powietrza ,edzektor bo był zapchany sprawdzone wszystkie zaworki i podciśnienia i dalej to samo .Zrobiłem logi może ktoś coś podpowie co jeszcze sprawdzić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2019, 15:17 przez horni, łącznie zmieniany 1 raz.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 23 sty 2019, 19:54

Wrzuć to na jakiś serwer żeby można było to obejrzeć. Na moje oko czasy wtrysków za długie. Sterownik podlewa paliwem bo ma za ubogo. Skoro wszystko już pół osprzętu wymienione to dorzuć też lambdę. I jeszcze raz sprawdź szczelność.

horni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 mar 2012, 10:39
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: horni » 23 sty 2019, 20:31

tutaj linki do logów ,szczelność dolotu czyli te wszystkie rurki od odmy oto pod kątem dziur?

http://vaglogi.pl/log-003_115_118_Ym73JSD.html
http://vaglogi.pl/log-002_033_020_j8Q7g.html
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, 20:39 przez horni, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 23 sty 2019, 20:40

Link chyba nie działa

[ Dodano: 2019-01-23, 20:35 ]
musisz wejsc na swoje konto jak wrzucisz logi to wyświetli ci sie link do nich bezpośrednio

[ Dodano: 2019-01-23, 20:40 ]
edytowałem twój post. może byc?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

horni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 mar 2012, 10:39
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: horni » 23 sty 2019, 20:45

Ok dzięki czekam na jakieś wskazówki . Zaczęło się to od kiepskiego paliwa później czyszczenie zbiornika i nic nie pomogło.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 23 sty 2019, 21:05

logi robi się do odcinki. To nie diesel więc ciagnie się ponad 6000RPM. 002+033 dynamiczny do poprawki. Do tego 033 statyczny by się przydał, żeby ocenić pracę sondy.
Generalnie ubogo w diabły, więc szczelność, pompa, przepływomierz jako główni podejrzani. Nie napisałeś też czy autko ma LPG.

horni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 mar 2012, 10:39
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: horni » 23 sty 2019, 21:34

Ciężko zrobić do odcinki bo się dusi i strzela trzeba łagodnie dodawać gaz to wtedy się rozkręca , jutro zrobię jeszcze raz logi jakoś może się uda .Po tej awarii jak postoi to i zapala za 3 razem potelepie trochę i później na jałowym chodzi idealnie.Pompa podmieniona ,przepływki nie podstawiałem.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 23 sty 2019, 21:37

logi powinny byc robione na wcisietym pedale gazu, jak sie wtedy telepie to bedzie można cos wywnioskować
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

horni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 mar 2012, 10:39
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: horni » 23 sty 2019, 22:09

Auto bez lpg.Gdzie jeszcze szukać nieszczelności w dolocie czy w tych rurkach od odmy ,może jeszcze coś być przytkane bo jak zdejmę korek od wlewu oleju to jakoś za mocno dmucha ,jak bylo zdjęte kolanko od odmy to prawie wcale nie dmuchało?

[ Dodano: 2019-01-23, 21:41 ]
Jutro zrobię jeszcze raz logi.

[ Dodano: 2019-01-23, 22:09 ]
Czy te oringi na wtryskiwaczach mają jakieś znacznie bo na 1 i 2 mocno zasyfiony kolektor wkoło nich i cała listwa wychodzi też bez większych oporów ,czy na zasilaniu paliwa jest jakiś zaworek bo mam wrażenie że jak postoi to cofa się paliwo do baku po zdjęciu węża na zasilaniu brak ciśnienia a powinno chyba utrzymywać ,tak samo było przy wymianie filtra nic nie prysnęło tylko normalnie ciekło paliwo .

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 23 sty 2019, 22:16

Cóż może sama sonda padła i dlatego głupieje. Nieszczelnośc może też być przed sondą w wydechu...
horni pisze:Ciężko zrobić do odcinki bo się dusi i strzela trzeba łagodnie dodawać gaz to wtedy się rozkręca , jutro zrobię jeszcze raz logi jakoś może się uda
ważne dla mnie w logu dyn 002+033 żeby tak od 4000 i przy odcince był gaz w podłodze. To najważniejsze. Więc powiedzmy że na początku możesz go krecić powoli...
Tych logów 002+033 zrób kilka... Jeden tak jak mówie wyżej. Potem staraj się zrobić ze dwa utrzymując stałe obciążenie silnika (patrz na spalanie chwilowe). Chodzi o to żeby sprawdzić pracę sondy, bo jej wskazania to albo bardzo słaba pompa (niestety w dzisiejszych czasach to że wymieniana czasem nic nie znaczy), albo dziura wielkości pięści, albo ona sama coś odwala... No i koniecznie na wolnych obrotach, bez przygazówek, na cieplym silniku. Ze 2 minuty logu. Najlepiej ze dwa razy.

W google wpisz 1.8t boost leak i zobacz jak się robi testy szczelności. Lub ewemtualnie tak jak tu od 5:45


EDIT: Jeśli nieszczelność jest przy wtryskiwaczach to wyjdzie to podczas testu PLAKiem. O ile dobrze kojarze regulator ciśnienia w 1.8t jest bodajże w filtrze paliwa... I są dwa, na 3bar i 4bar. Choć nie dam głowy uciąć że we wszystkich 1.8T jest to samo.

EDIT2: W AWT chyba jest jednak regulator przy listwie. http://atmil.pl/regulator-cisnienia-pal ... -3115.html i ma mieć 4bar.

horni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 mar 2012, 10:39
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: horni » 24 sty 2019, 12:00

Ten na listwie trzyma bo prysnął po oczach ale chyba na zasilaniu powinno też utrzymywać się ciśnienie nie wiem czy sama pompa paliwa nie ma zaworka .

[ Dodano: 2019-01-23, 23:07 ]
Jeszcze jedno jak sprawdzałem ten zawór ciśnienia to po tym jak wystrzeliło ciśnienie to potem z listwy uchodziły bąbelki tak jakby była zapowietrzona .

[ Dodano: 2019-01-24, 12:00 ]
logi statyczne
http://vaglogi.pl/log-002_033_032_357l4L7.html
http://vaglogi.pl/log-015_016_Dx0A7OO.html
logi dynamiczne
http://vaglogi.pl/log-002_033_020_4mjzRGK.html
http://vaglogi.pl/log-003_115_118_DlGdG.html

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 24 sty 2019, 16:31

Sonda działa. Może nie jakoś rewelacyjnie ale działa, więc nie obstawiałbym że to ona jest problem. Przepływ jest OK więc to nie MAF.
Zostaje więc drziura wielkośći pięści lub problem z zasilaniem paliwem (czyli najczesciej pompa). Przy czym skłaniałbym się do tego drugiego. Niestety nie ma logu z takiej swobodniejszej jazdy, a mógłby pomóc. Nie mniej jednak nie ma co męczyć już auta logami. Szczelność i ciśnienie paliwa do sprawdzenia.

horni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 mar 2012, 10:39
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: horni » 24 sty 2019, 17:52

Ok dzięki jutro zrobię próbę 1.8t boost leak i postaram sie zmierzyc cisnienie paliwa .

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 25 sty 2019, 13:27

Jakieś błędy oprócz wypadania zapłonu, nie ma nic? Nie kopci na czarno?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

respol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:43
Lokalizacja: polandia

Post autor: respol » 25 sty 2019, 14:15

Zmierz ciśnienie na tłokach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja