Cześć
Piszę do Was ze świeżo powstałym problemem. Od wczoraj samochód po mocnym dodaniu gazu zaczyna szarpać. Czy szukać problemu w tym, że mocno dzień wcześniej jechałem na rezerwie paliwa, czy również wcześniej jechałem po bardzo kiepskiej drodze i coś mogło się uszkodzić? Macie jakieś opinie w tym temacie?
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Audi A6C5 1.8T
[1.8T] Szarpanie podczas przyspieszania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Elbląg
- Doc
- Administrator
- Posty: 2929
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: [1.8T] Szarpanie podczas przyspieszania
Podczas jazdy czy na parkingu?(...)po mocnym dodaniu gazu zaczyna szarpać
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [1.8T] Szarpanie podczas przyspieszania
Podczas jazdy
- Doc
- Administrator
- Posty: 2929
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: [1.8T] Szarpanie podczas przyspieszania
Ja miałem podobny problem z 1.8T. Okazało się że to jest 1 cewka wadliwa, "umierająca" podczas jazdy, szarpania z wyprzedzaniem dawaniem gazu.
Ps:
I jeszcze jedno... zanim kupiłem używane, oryginalne cewki, włączyłem i sprawdziłem VAG. Błąd który był to:
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded – Intermittent
Ps:
I jeszcze jedno... zanim kupiłem używane, oryginalne cewki, włączyłem i sprawdziłem VAG. Błąd który był to:
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded – Intermittent
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T] Szarpanie podczas przyspieszania
Witam.
Sprawdziłbym VAG lub VCDS jakie są błędy.
Jeśli silnik szarpie to zmieniłbym w pierwszej kolejności świece lub wykręciłbym i sprawdził jaka jest przerwa (0,75-0,80) NGK PFR6Q
W drugiej kolejności (jak są błędy) zamieniłbym cewki miejscami i jeśli przerywanie również przeszło na inny cylinder to zakup cewek.
Oczywiście dobrze jest zrobić logi dynamiczne:
002+020+031
oraz
115+120
Pozdrawiam.
Sprawdziłbym VAG lub VCDS jakie są błędy.
Jeśli silnik szarpie to zmieniłbym w pierwszej kolejności świece lub wykręciłbym i sprawdził jaka jest przerwa (0,75-0,80) NGK PFR6Q
W drugiej kolejności (jak są błędy) zamieniłbym cewki miejscami i jeśli przerywanie również przeszło na inny cylinder to zakup cewek.
Oczywiście dobrze jest zrobić logi dynamiczne:
002+020+031
oraz
115+120
Pozdrawiam.