Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] [1.8T AWT] szarpanie i błąd camshaft

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ INNY] [1.8T AWT] szarpanie i błąd camshaft

Post autor: Jigitt » 24 maja 2012, 22:44

Witam!!! W ostatnim czasie moja A6 zaczęła mi szarpać, jak depnę dobrze w podłogę, to całkiem się jeszcze zbiera, choć i tak dużo straciła na mocy... ale powiedzmy przyspiesza płynnie...
Jednakże chcąc jechać delikatnie, delikatnie wciskając gaz celem przyspieszenia auto szarpie... chodzi nierówno...

Zauważyłem podczas zczytywania błędów VCDS-em, że pokazuje mi się błąd:

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-10 - - - Intermittent

no i błędy mieszanki... -> domniemam że od gazoliny, bo odkąd założyłem gaz świeci mi się pomaraĂączowa kontrolka...

Po wyszukaniu błędu w spisie znalazłem, iż 17939 jest to czujnik położenia wału korbowego CMP actuator - otwarty obwód.

Nie wiem jednak co może być przyczyną jego wyrzucania na VAG-u?? Co powoduje jego błąd i czym ten błąd może skutkować??

Padł sam czujnik położenia wałka rozrządu?? Dodam że rozrząd zmieniałem jakieś 20tyś temu... jednak nie wiem czy wcześniej był ten błąd, bo nie miałem wtedy jeszcze kabelka. Przy ost. zmianie oleju poszła płukanka silnika płynem Liquy Moly, czy to może mieć jakiś związek??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 maja 2012, 17:25

Raczej to będzie problem z zaworem n205 regulacji faz rozrządu. Może na początek sprawdź/popraw styki we wtyku. Można jeszcze sprawdzić jego rezystancję która powinna zawierać się między 10 a 18 0hm.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 28 lis 2012, 20:22

grzemo pisze:Raczej to będzie problem z zaworem n205 regulacji faz rozrządu. Może na początek sprawdź/popraw styki we wtyku. Można jeszcze sprawdzić jego rezystancję która powinna zawierać się między 10 a 18 0hm.
sprawdzałem styki jak mi wyskoczył w/w błąd, wszystko jest ok, stąd pomyślałem, żeby wymienić cały zawór... Tylko czy przy wymianie trzeba ściągać górną pokrywę?? Ten zawór jest z tyłu górnej części silnika, a na wierzchu widoczna jest tylko jego cewka... Jak dużo roboty jest przy wymianie całości??

I czy ten zawór może powodować, że auto nie odpala, gdy wcześniej pomimo błędów chodziło??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 28 lis 2012, 21:05

Jigitt, sam elektromagnes nie wymaga zdjęcia pokrywy,natomiast wymiana całego wariatora to jest już inna bajka.Bez zdjęcia pokrywy się nie obejdzie,jeżeli do tego będziesz chciał zmienić łancuszek to musisz wałki zrzucić.Sam wariator zmiennych faz jest dość skomplikowany i jego zasada działania opiera się o cisnienie oleju które nim steruje.Jego niedomagania są najczęśćiej mocno słyszalne poprzez klekotanie,szczególnie zaraz po odpaleniu silnika (zimnego).Wariator nie powinien wywoływać takiej czkawki,to wygląda na jakis błąd w elektryce.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 28 lis 2012, 21:09

hmmm a powiedzcie mi jeszcze, czy z cewki powinien wypływać olej?? Bo jak wykręciłem cewkę ostatnio, spod tego małego cypla tej cewki wypływaj olej... I czy tam powinna być jakaś uszczelka??

i czy to w całości wygląda mniej więcej tak??

http://naforum.zapodaj.net/481767325831.jpg.html
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 28 lis 2012, 22:39

Olej może się tam pojawić.Kiedy pokrywa zaworów jest żle skręcona lub uszczelka pod nią nie została wymieniona po wcześniejszych naprawach (uszczelka pod pokrywą jest na jedno skręcenie).Olej wtedy może się przedostać do gniazda gdzie jest wkręcana świeca a tym samym na fajkę cewki zapłonowej.Innej możliwośći nie widzę.W cewkach nie ma oleju.Na zdjęciu jest dokładnie to z czym możesz miec problemy (wariator i elektromagnes sterujący) Nie jest to tania część.W ASO z łancuszkiem to koszt nawet 1700 zł zamienniki się nie sprawdzają.Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 28 lis 2012, 23:10

hmmm chyba coś źle, to jest może nieprecyzyjnie napisałem... bo... pisząc cewka miałem na myśli chyba to co nazywasz elektromagnesem... czyli na fotce zamieszczonej w linku jest to element ten na dole - czarny owalny... czy w nim powinien być olej?? i czy pomiędzy tym elektromagnesem a wariatorem na ich łączeniu powinna znajdować się jakaś uszczelka?? Bo u mnie nie było...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 28 lis 2012, 23:37

Małe nieprozumienie...hehe Nie pamiętam czy była tam uszczelka czy nie.Ale stawiam na o-ring,na zdjęciu chyba go nawet widać "zielony".Olej (silnikowy) tam to normalna rzecz,częśći ruchome wariatora muszą być smarowane a jest ich tam troche.W jakim stanie jest sitko (dół wariatora) na kanele wejśćiowym układu smarowania ? Mierzyłeś elektromagnes miernikiem ?Jak tak to jakie wartośći zanotowałeś ? W jakim stanie jest instalacja między czujnikiem połorzenia wału korbowego a wariatorem ?
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

misio482
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 04 maja 2015, 09:44
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: misio482 » 07 lip 2015, 22:32

odgrzewam kotleta.
Mierzyłem dziś rezystancje tego napinacza i tak mi pokazało i nie wiem czy jest dobrzye czy zle??

silnik rozgrzany na pwyłączonym silniku oto filmik:


ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja