Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AML 2.4 165 KM] Synchronizacja wałków rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

[AML 2.4 165 KM] Synchronizacja wałków rozrządu

Post autor: Audi165 » 03 cze 2019, 14:54

Witam

To mój pierwszy temat więc proszę o zrozumienie. :)
Szukam informacji na temat synchronizacji wałków rozrządu w audi, nie znalazłem szczegółowych informacji na ten temat. Dowiedziałem się tylko, że wszystkie wałki mają być idealnie na znakach. W moim przypadku wałek ssący na lewej głowicy jest przestawiony. Samochód odpala ale gaśnie lub nie równo pracuje, przy dodaniu gazu strzela z dolotu. Na vagu nie ma żadnych błędów. Proszę o pomoc

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 cze 2019, 15:22

Trzeba ustawić jak być powinno i będzie dobrze :). Zaraz wygeneruję instrukcję serwisową, to będziesz miał ściągę.

[ Dodano: 2019-06-03, 15:22 ]
https://www.dropbox.com/s/41e1evfu4o50r ... C4%85d.rar

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 16 cze 2019, 16:44

Dzięki wielkie kolego za szybką i rzetelną pomoc <lol>

Dodałem jeszcze zdjęcia jak to wygląda u mnie, co o tym myślisz


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2019-06-16, 16:44 ]
Wczoraj wszystko poskręcałem, rozrząd ustawiony idealnie ale ku mojemu zdziwieniu problem nadal nie znikną. Auto odpala i gaśnie albo chodzi na około 300 obr i próbuje się wbić na wyższe, co to może być nie ma błędów na vagu. Proszę koledzy o pomoc

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 22 cze 2019, 00:40

Ile masz paliwa w baku? Jak pompa paliwa się kończy sa bardzo podobne objawy.

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 22 cze 2019, 13:48

Dzięki za odpowiedz

Paliwa jest 1/2 baku, co do pompy paliwa została ona wymieniona razem z filtrem.
Wczoraj jak udało się zagrzać silnik do 90 stopni pojawiły się błędy 18265, 16518, 17524 i 17526. Sprawdziłem rezystancję tych dwóch sond i pierwsza wygląda na sprawną a przyczyną jej nie działania był oderwany przy wtyczce żółty kabelek i po zlutowaniu problem z nią znikną a co do drugiej sondy jej rezystancja pokazuje nieskończoność więc jest do wymiany. Dodam jeszcze, że po odpaleniu czuć zapach niespalonego paliwa a pod samochodem widać mokrą rurę wydechową. Przy próbie dodania gazu strzela w dolot i wydech. Mam nadzieję, że w miarę szczegółowo opisałem problem.

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 22 cze 2019, 16:32

Sondy muszą byc sprawne, choć problemy z rozruchem wskakiwanie na bardzo niskie obroty po odpaleniu i gasniecie po dodaniu gazu to objawy jakie miałem przy padnietej pompie choć dawała 3, 5 bara ciśnienia . Na padnietych sondach auto mi tylko paliło więcej ale chodziło w miarę normalnie. Jaką pompę zamintowales tzn jakiej firmy i na jakie ciśnienie. Przy uruchamianiu spróbuj jeszcze korek od baku poluzować może być problem w odpowietrzaniu baku.

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 22 cze 2019, 23:12

Pompa firmy SKV na 3 bary bo podobno 1 bar ma wytworzyć podciśnienie ale mogę się mylić, a co do korka po odkręceniu delikatnie sykło ale nie było żadnej różnicy przy pracy silnika.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 cze 2019, 12:13

Wszystko tylko nie pompa SKV :).

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 27 cze 2019, 23:01

Po wymianie pompy wszystko działało jak trzeba i dlaczego mokra z benzyny jest tylko rura na łączeniu kolektora z wydechem od strony pasażera a od kierowcy sucho ? Czy problem leży w głowicy ? Nie mam pojęcia od czego zacząć

[ Dodano: 2019-06-26, 17:20 ]
Może być winny przepływomierz ? Lub instalacja gazowa, prosiłbym o jakieś wskazówki co dokładnie sprawdzić.

[ Dodano: 2019-06-27, 23:01 ]
Proszę logi

Thursday,27,June,2019,19:21:32
3B0 907 552 AP,,2.4L V6/5V 0001,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'004
,,Obroty silnika,Masa zasysanego,Kąt uchylenia,Kąt wyprzedzenia,,Obroty silnika,Obciążenie,Czas wtrysku,Masa zasysanego,,Obroty silnika,Napięcie(ECM),Temperatura płynu,Temperature
,TIME,740á860 RPM,powietrza,przepustnicy,zapłonu,TIME,740á860 RPM,silnika,1.0á4.0ms,powietrza 2.5á4.5g/s,TIME,740á860 RPM,11.0á15.0 V,chłodzącego 90*C,
Marker,STAMP, /min, g/s,%, °BTDC,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP, /min, V,°C,°C
,0.01,1120,0.00,3.1,0.0,0.30,1120,30.8,6.80,6.33,0.59,1040,12.740,38.0,27.0
,0.90,880,6.33,3.5,27.8,1.20,760,27.1,5.44,6.53,1.51,680,13.300,38.0,27.0
,1.81,640,8.64,5.1,19.5,2.11,640,43.6,11.56,9.53,2.40,680,13.510,38.0,27.0
,2.70,640,8.72,5.1,9.8,3.02,560,48.9,11.22,7.94,3.31,520,13.160,38.0,27.0
,3.61,440,12.08,14.9,9.0,3.92,440,64.7,15.98,13.22,4.21,360,12.670,38.0,27.0
,4.53,320,10.78,13.7,8.3,4.82,360,61.7,15.30,5.58,5.12,400,12.740,38.0,27.0
,5.43,440,6.08,12.2,8.3,5.72,480,64.7,14.62,8.72,6.03,440,12.740,38.0,27.0
,6.37,440,7.89,12.9,9.0,6.63,360,67.7,14.96,6.17,6.94,520,12.880,39.0,27.0
,7.24,480,8.42,13.3,9.8,7.54,480,66.2,13.26,7.50,7.83,400,12.670,39.0,27.0
,8.14,400,7.08,15.3,7.5,8.44,360,64.7,12.92,5.78,8.74,280,12.740,39.0,27.0
,9.05,720,4.89,3.5,9.0,9.35,960,36.1,7.82,4.92,9.65,920,13.650,39.0,27.0
,9.96,840,5.92,3.5,12.8,10.26,800,27.1,5.44,5.75,10.55,800,13.790,39.0,27.0
,10.85,760,6.11,3.5,24.0,11.16,720,29.3,5.78,6.11,11.47,720,13.720,39.0,27.0
,11.77,720,6.17,3.5,23.3,12.06,720,30.8,6.12,6.03,12.36,720,13.790,39.0,27.0
,12.67,720,6.14,3.5,21.8,12.97,680,32.3,6.80,6.47,13.27,680,13.650,39.0,27.0
,13.58,720,7.69,4.7,13.5,13.87,720,40.6,9.18,8.33,14.18,680,13.720,39.0,27.0
,14.47,680,8.61,6.3,19.5,14.78,680,48.1,12.58,11.61,15.09,640,13.650,39.0,27.0
,15.39,560,5.03,4.3,18.0,15.68,520,48.1,9.52,4.17,15.99,640,13.580,39.0,27.0
,16.29,680,17.75,9.0,1.5,16.58,760,52.6,11.90,12.36,16.90,680,13.510,39.0,27.0
,17.20,600,3.36,1.2,1.5,17.49,600,50.4,8.84,3.81,17.79,480,13.230,39.0,27.0
,18.10,600,7.08,9.8,17.3,18.40,680,50.4,11.22,15.44,18.71,720,13.720,39.0,27.0
,19.00,720,16.42,7.1,6.8,19.30,720,54.9,11.56,12.03,19.61,680,13.580,39.0,27.0
,19.90,600,3.89,2.0,0.8,20.20,560,51.1,6.12,1.42,20.52,480,13.090,39.0,27.0
,20.82,520,6.83,9.0,17.3,21.11,560,48.9,8.50,5.69,21.41,600,13.580,39.0,27.0
,21.71,600,16.11,8.6,1.5,22.02,720,56.4,11.22,14.25,22.33,640,13.580,39.0,27.0
,22.63,720,6.28,2.0,9.8,22.92,560,56.4,9.86,6.75,23.23,480,13.020,39.0,27.0
,23.52,480,1.97,3.1,15.8,23.83,440,54.9,8.16,1.81,24.13,440,13.020,39.0,27.0
,24.44,400,1.75,6.7,15.0,24.74,400,58.6,9.52,1.53,25.04,440,13.020,39.0,27.0
,25.33,400,2.14,6.7,14.3,25.63,480,60.9,9.18,2.56,25.95,440,12.670,39.0,27.0
,26.24,520,6.08,1.2,6.8,26.54,600,63.9,11.22,8.92,26.85,600,13.300,39.0,27.0
,27.14,560,9.69,8.6,6.8,27.46,600,62.4,11.22,7.56,27.78,640,13.370,40.0,27.0
,28.06,560,8.83,7.8,5.3,28.36,560,61.7,11.56,9.67,28.66,560,13.020,40.0,27.0
,28.96,480,9.67,12.9,11.3,29.26,440,62.4,13.60,11.31,29.56,440,13.160,40.0,27.0
,29.87,440,8.69,12.5,13.5,30.17,520,60.9,12.92,8.28,30.47,520,12.950,40.0,27.0
,30.77,560,7.75,6.3,15.0,31.08,560,59.4,11.90,8.31,31.38,560,12.950,40.0,27.0
,31.68,520,9.44,6.7,15.0,31.97,480,60.2,11.56,7.75,32.28,520,12.880,40.0,27.0
,32.58,480,7.78,7.1,15.0,32.89,480,60.2,11.22,8.50,33.18,480,12.950,40.0,27.0
,33.49,480,7.00,8.6,15.0,33.79,480,58.6,10.54,8.00,34.09,480,13.090,40.0,27.0
,34.40,480,7.92,9.0,15.8,34.70,560,59.4,10.88,8.83,34.99,560,13.020,40.0,27.0
,35.30,520,6.81,9.0,15.8,35.60,560,59.4,10.88,8.36,35.90,480,13.090,40.0,27.0
,36.21,520,7.44,8.6,15.8,36.51,520,59.4,11.56,8.19,36.80,560,12.950,40.0,27.0
,37.10,520,8.97,9.0,15.0,37.40,520,59.4,12.24,8.86,37.71,520,13.020,40.0,27.0
,38.02,560,7.50,8.2,14.3,38.32,560,59.4,11.90,10.00,38.62,520,13.160,40.0,27.0
,38.92,520,8.42,5.5,13.5,39.22,520,59.4,12.58,8.78,39.52,560,12.880,40.0,27.0
,39.83,520,8.31,6.3,15.0,40.12,480,60.2,10.88,7.08,40.42,480,13.230,40.0,27.0
,40.72,480,5.94,5.9,15.0,41.02,440,60.2,11.22,7.64,41.33,480,13.160,40.0,27.0
,41.63,480,7.31,6.7,15.0,41.94,480,59.4,11.22,7.97,42.23,480,13.090,41.0,27.0
,42.54,480,7.64,6.7,15.0,42.83,440,59.4,11.22,7.19,43.14,480,13.020,41.0,27.0
,43.45,480,6.67,7.1,15.0,43.75,480,59.4,10.88,9.31,44.05,520,12.950,41.0,27.0
,44.35,520,8.47,5.9,13.5,44.65,560,59.4,11.56,8.47,44.95,520,12.740,41.0,27.0
,45.26,440,7.89,7.1,15.0,45.55,480,59.4,10.54,6.92,45.86,440,12.950,41.0,27.0
,46.15,480,9.56,12.5,12.8,46.46,520,62.4,13.26,8.39,46.77,480,13.020,41.0,27.0
,47.06,480,7.17,8.2,15.0,47.37,480,59.4,10.54,7.69,47.66,520,12.950,41.0,27.0
,47.97,520,8.83,9.8,13.5,48.27,520,59.4,11.90,8.72,48.57,520,13.160,41.0,27.0
,48.87,480,7.31,5.5,15.0,49.18,440,60.2,10.54,7.39,49.47,480,13.090,41.0,27.0
,49.77,480,7.36,9.4,15.0,50.08,480,60.2,10.88,7.78,50.38,520,12.600,41.0,27.0
,50.69,520,9.06,9.8,13.5,50.99,520,58.6,11.56,8.58,51.28,520,13.090,41.0,27.0
,51.59,520,8.83,6.3,14.3,51.90,480,59.4,11.56,8.53,52.20,480,13.090,41.0,27.0

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 cze 2019, 23:36

wrzuć to na vaglogi.pl - przepływkę sprawdzisz logiem dynamicznym np. 002+033

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 27 cze 2019, 23:56

Właśnie tak sprawdzałem. Sprawny przepływomierz ma mieścić się w przedziale 2.5-4,5 g/s na biegu jałowym. I tak sprawdzałem bo auto jest uziemione, a sama wartość g/s przy uruchomieniu wynosi 8,53 i skacze do 31,23 g/s przez co zwiększa się czas wtrysku i auto jest zalewane paliwem ale to moja opinia. Waszym zdaniem powinienem wymienić przepływomierz i czy jest uszkodzony ?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 28 cze 2019, 09:25

Jeśli samochód chodzi na biegu jałowym a wartości skacza do 31 to masz uszkodzoną przepływke. Sprawdź jeszcze wtyczke i kabelki.

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 30 cze 2019, 19:39

Wtyczka i kabelki sprawne. Jutro wymienię przepływomierz i zobaczymy czy faktycznie przez nią audi jest uziemione. Dzięki za odpowiedź

[ Dodano: 2019-06-30, 17:55 ]
Przyczyną był faktycznie przepływomierz, po jego wymianie problem ustał. Auto normalnie odpala jeździ bez problemu utrzymuje obroty, czasem przyfaluje przez sondę lambda bo wywala od niej błąd (za wysoka rezystancja). Występuje jeszcze coś dziwnego, mianowicie na pozycji P zapłon odcina przy 4.5 tys obr, czy to normalne w multitronic ?

[ Dodano: 2019-06-30, 19:39 ]
Jednak to chyba normalne bo na N neutral jest przy 7tys obr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl