Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BDV 2.4 170 KM] Swap silnika.

Silniki benzynowe
Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

[BDV 2.4 170 KM] Swap silnika.

Post autor: Dionizy » 01 wrz 2017, 11:44

Witam jak w temacie jestem w trakcie swapu z 2.4 na 1.8t bex 190 km.
Nie widziałem tutaj takiego tematu bo jak ktoś robił swap to z a6 a jab robie z a4 😀 swap trwa ale caly czas mnie nurtuje jedno pytanie bo naprawdę lubię automata i chciałbym zostawić swojego tipa I czy tip od 2.4 będzie pasować do 1.8t bo mechanik mówi ze skrzyni z v6 nie pasuje do r4
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 wrz 2017, 23:22

teoretycznie do zrobienia ale.... musiałbyś wrzuć sterownik ECU i skrzyni z A4 B5 z AWT ( albo wersji ametrykańskiej bo tam było Quattro z Tipem ) lub z Passata/Superba ( ty chyba wersji 1.8T na 4 łapy nie było ) i zrobić program żeby dograć osprzęt BEX , na to wszystko zgrać wiązki, elektrykę itd....

dodatkowo może mechanicznie wał korbowy nie podejść pod sprzęgło hydrokinetyczne itd.

no i wszelkie próby mogą skończyć się niepowodzeniem... wrzucaj manuala i spokój

Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

Post autor: Dionizy » 02 wrz 2017, 19:04

Hmmm pomysł żeby ściągnąć skrzynie z USA hmmm nie zły.
Tylko dalej problem z wałem bo od a6 chyba jest grubszy a od a4 za krótki Ale jakoś się ogarnie z dawcy wszytko wyciągnięte a6 się rozbiera ciekawe jak będzie się odpychalo po chipsie na 230 km

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 wrz 2017, 22:57

skrzynia została by twoja ;) tylko sterownik skrzyni , fosfinkiel robił swapa na 2.8 z 3.0 benzyny i skrzyni poliftowa chodzi na sterowniku z 2.8 przedlifta

Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

Post autor: Dionizy » 04 wrz 2017, 09:05

Ale spasuje z 1.8t? Cały czas se zastanawiam czy ten manual nie lepszy. Bo Tip będzie miał z mocą problem jak chips na 250 koni wpadnie wtedy konwerter z 2.7 bit musiał by być

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 wrz 2017, 18:37

Chcesz robić programy itd. to daj spokój i wrzucaj manual

Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

Post autor: Dionizy » 08 gru 2017, 12:04

Tak chips w planie najpierw miałem wrzucać tam 1.8 z s3 i połączyć go z tipem Genowefa garaż powiedzieli spora sumę za te konfigurację Ale znajomy mechanik mówi ja ci Bexa wrzucę
Wiec kupiłem Angola co by wszystko z a4 wyciągnąć i do a6 wrzucić.
Później mam w planie do Gregor 10 uderzyć i na 250 zrobić hybrydowe turbo wtryski z s3 dp i większy intrcooler

I powinno 250 wypluc

[ Dodano: 2017-12-08, 12:04 ]
Witam dalej samochód rozebrany
Może ma ktoś 1.8t awt z tipem potrzebuje nr sterownika
Pozdrawiam

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 08 gru 2017, 12:54

jak już Michał pisał, wstawiaj manuala, mniejsze kłopoty i brak kagańca w przypadku chipsów na > 400 niutów monentu.

imho, wstawiasz jeden z najlepszych silników r4, pakujesz hybryde a ograniczasz się na skrzynie i pakujesz w problemy związane z swapem tego tipa. Masz zajawkę na mody więc nie sądzę aby na długo usadziło Cię 250 kucy. Skoro masz jeszcze rozgrzebane auto wrzucaj skrzynke z 2.5 tdi - mówią że najlepsza do modzenia tylko nie mam 100% pewności czy podchodzi pod r4.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 gru 2017, 12:55

nie znajddziesz w C5 AWT z Tipem , np.w mojej A4 B5 lift z 09/2000 siedzi 4b0907018R

musisz szukac z Passata / Suberba - np. końcówka CG , DC , DH

Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

Post autor: Dionizy » 08 gru 2017, 18:47

Skrzynia po regeneracji konwertera juz jest Bo do 6 biegowej manualnej jest nie możliwe wręcz znalezienie łap bo taka skrzynia była tylko w a6 c5 z 163 konnym silnikiem ogólnie to wybrałem na to złego mechanika bo kolesia chyba to przerosło Mówił ze będzie tak łatwo i prosto jak kupie całe a4 i mam teraz 2 nie jeżdżące samochody

Właśnie z paska ten sterownik bo tam to było popularne ale myślałem ze w a6 tez byłyby z tipem napewno były z multi
Miałem już sterownik z awt zresztą instalacja silnika tez jest z awt
Ale od manula zapaliła podobno jeździła nie wiem nie widziałem no ale nie będzie bo z autoamtem się nie łączy

[ Dodano: 2017-12-08, 13:26 ]
A te końcówki CG DC DH tp znaczy ze od tipa sa?

[ Dodano: 2017-12-08, 18:47 ]
Dobra Panowie po rozmowie z mechanikiem nie wymieniaczem u którego mam auto mam 2 nr sterowników
4B0906018DJ I 4B0906018DC wiec myślę dzieki podpowiedzi kolegi jest to ten z końcówka dc
Dzięki bardzo i pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 gru 2017, 23:38

one są kodowalne - manual / tip , tylko stery od multitronika sa nie kodowalne bo maja specajlne mapy pod tą skrzynię

jakbys chciał wsad z mojej z końcówką R żeby sflashować na próbę to pisz

a podaj z ciekawości kod twojej skrzyni automat

Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

Post autor: Dionizy » 09 gru 2017, 08:28

JA to taki słaby jestem z mechaniki pojazdowej nie będę tego ukrywał ale oznaczenie skrzyni to
Nr seryjny 0426191
Nr modelu 1060 040061
5HP-19
FAM
Takie nr mam na tablicze znamionowej
Czyli mówisz ze mogę sobie wgrać program z twojego sterownika o końcówce R do mojego sterownika z końcówka DC
A czy mogę go też wgrać w sterownik z audi a6 o końcówce CG
Pytam bo mam taki sterownik i wymieniacz u którego stoi mój samochód mówi ze nie da rady i musze kupić sterownik od skrzyni automatycznej a parę dni wcześniej sam mówił żebym kupił ten z oznaczeniem CG
Jak by się dało to jak najbardziej bym mógł spróbować wgrać twój prograć z sterownika o kocowce R
Dzięki bardzo i miłego dnia życzę

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 gru 2017, 19:42

CG , DC itd. powinien być kodowalny na automat , ale problem jest pewno w tym że nie może go na napęd na 4 koła przekodować

no i tak pewno sterownik skrzynie będzie marudził o niekompatybilności ECU , tak mi się wydaje

Kod skrzyni potrzebny bo chcę coś sprawdzić

Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

Post autor: Dionizy » 10 gru 2017, 14:05

Gdzie znajdą kod skrzyni Bo nie wiem wszytkie nr z tabliczki znamionowej podałem.
No coś mój wymieniacz wspominał ze może być z tym problem tzn z napędem 4x4 Czy da się to jakoś obejść?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 gru 2017, 17:33

skrzynie już mi podałeś FAM - ona ma inne przełożenia niż skrzynie które były z 1.8T czyli twój sterownik skrzyni będzie marudził i w trybie awaryjnym ze względu na brak kompatybilności ECU , tak samo nie założysz sterownika z auta z automatem 1.8T właśnie z tego powodu przełożeń ( będzie wpadał też w tryb awaryjny

1.8T w automacie i Quattro był tak jak pisałem chyba tylko w USA - czy to w B5 silnik AWM czy w b6 z AMB

Proponuję poszukać jakiegoś kumatego chiptunera bo bez grzebania w softach tego raczej nie ugyziecie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja