[BDV 2.4 170 KM] Swap silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KTA/Rotterdam
[BDV 2.4 170 KM] Swap silnika.
Witam jak w temacie jestem w trakcie swapu z 2.4 na 1.8t bex 190 km.
Nie widziałem tutaj takiego tematu bo jak ktoś robił swap to z a6 a jab robie z a4 😀 swap trwa ale caly czas mnie nurtuje jedno pytanie bo naprawdę lubię automata i chciałbym zostawić swojego tipa I czy tip od 2.4 będzie pasować do 1.8t bo mechanik mówi ze skrzyni z v6 nie pasuje do r4
Pozdrawiam
Nie widziałem tutaj takiego tematu bo jak ktoś robił swap to z a6 a jab robie z a4 😀 swap trwa ale caly czas mnie nurtuje jedno pytanie bo naprawdę lubię automata i chciałbym zostawić swojego tipa I czy tip od 2.4 będzie pasować do 1.8t bo mechanik mówi ze skrzyni z v6 nie pasuje do r4
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
teoretycznie do zrobienia ale.... musiałbyś wrzuć sterownik ECU i skrzyni z A4 B5 z AWT ( albo wersji ametrykańskiej bo tam było Quattro z Tipem ) lub z Passata/Superba ( ty chyba wersji 1.8T na 4 łapy nie było ) i zrobić program żeby dograć osprzęt BEX , na to wszystko zgrać wiązki, elektrykę itd....
dodatkowo może mechanicznie wał korbowy nie podejść pod sprzęgło hydrokinetyczne itd.
no i wszelkie próby mogą skończyć się niepowodzeniem... wrzucaj manuala i spokój
dodatkowo może mechanicznie wał korbowy nie podejść pod sprzęgło hydrokinetyczne itd.
no i wszelkie próby mogą skończyć się niepowodzeniem... wrzucaj manuala i spokój
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KTA/Rotterdam
Tak chips w planie najpierw miałem wrzucać tam 1.8 z s3 i połączyć go z tipem Genowefa garaż powiedzieli spora sumę za te konfigurację Ale znajomy mechanik mówi ja ci Bexa wrzucę
Wiec kupiłem Angola co by wszystko z a4 wyciągnąć i do a6 wrzucić.
Później mam w planie do Gregor 10 uderzyć i na 250 zrobić hybrydowe turbo wtryski z s3 dp i większy intrcooler
I powinno 250 wypluc
[ Dodano: 2017-12-08, 12:04 ]
Witam dalej samochód rozebrany
Może ma ktoś 1.8t awt z tipem potrzebuje nr sterownika
Pozdrawiam
Wiec kupiłem Angola co by wszystko z a4 wyciągnąć i do a6 wrzucić.
Później mam w planie do Gregor 10 uderzyć i na 250 zrobić hybrydowe turbo wtryski z s3 dp i większy intrcooler
I powinno 250 wypluc
[ Dodano: 2017-12-08, 12:04 ]
Witam dalej samochód rozebrany
Może ma ktoś 1.8t awt z tipem potrzebuje nr sterownika
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
jak już Michał pisał, wstawiaj manuala, mniejsze kłopoty i brak kagańca w przypadku chipsów na > 400 niutów monentu.
imho, wstawiasz jeden z najlepszych silników r4, pakujesz hybryde a ograniczasz się na skrzynie i pakujesz w problemy związane z swapem tego tipa. Masz zajawkę na mody więc nie sądzę aby na długo usadziło Cię 250 kucy. Skoro masz jeszcze rozgrzebane auto wrzucaj skrzynke z 2.5 tdi - mówią że najlepsza do modzenia tylko nie mam 100% pewności czy podchodzi pod r4.
imho, wstawiasz jeden z najlepszych silników r4, pakujesz hybryde a ograniczasz się na skrzynie i pakujesz w problemy związane z swapem tego tipa. Masz zajawkę na mody więc nie sądzę aby na długo usadziło Cię 250 kucy. Skoro masz jeszcze rozgrzebane auto wrzucaj skrzynke z 2.5 tdi - mówią że najlepsza do modzenia tylko nie mam 100% pewności czy podchodzi pod r4.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KTA/Rotterdam
Skrzynia po regeneracji konwertera juz jest Bo do 6 biegowej manualnej jest nie możliwe wręcz znalezienie łap bo taka skrzynia była tylko w a6 c5 z 163 konnym silnikiem ogólnie to wybrałem na to złego mechanika bo kolesia chyba to przerosło Mówił ze będzie tak łatwo i prosto jak kupie całe a4 i mam teraz 2 nie jeżdżące samochody
Właśnie z paska ten sterownik bo tam to było popularne ale myślałem ze w a6 tez byłyby z tipem napewno były z multi
Miałem już sterownik z awt zresztą instalacja silnika tez jest z awt
Ale od manula zapaliła podobno jeździła nie wiem nie widziałem no ale nie będzie bo z autoamtem się nie łączy
[ Dodano: 2017-12-08, 13:26 ]
A te końcówki CG DC DH tp znaczy ze od tipa sa?
[ Dodano: 2017-12-08, 18:47 ]
Dobra Panowie po rozmowie z mechanikiem nie wymieniaczem u którego mam auto mam 2 nr sterowników
4B0906018DJ I 4B0906018DC wiec myślę dzieki podpowiedzi kolegi jest to ten z końcówka dc
Dzięki bardzo i pozdrawiam
Właśnie z paska ten sterownik bo tam to było popularne ale myślałem ze w a6 tez byłyby z tipem napewno były z multi
Miałem już sterownik z awt zresztą instalacja silnika tez jest z awt
Ale od manula zapaliła podobno jeździła nie wiem nie widziałem no ale nie będzie bo z autoamtem się nie łączy
[ Dodano: 2017-12-08, 13:26 ]
A te końcówki CG DC DH tp znaczy ze od tipa sa?
[ Dodano: 2017-12-08, 18:47 ]
Dobra Panowie po rozmowie z mechanikiem nie wymieniaczem u którego mam auto mam 2 nr sterowników
4B0906018DJ I 4B0906018DC wiec myślę dzieki podpowiedzi kolegi jest to ten z końcówka dc
Dzięki bardzo i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
- Imię: Michał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KTA/Rotterdam
JA to taki słaby jestem z mechaniki pojazdowej nie będę tego ukrywał ale oznaczenie skrzyni to
Nr seryjny 0426191
Nr modelu 1060 040061
5HP-19
FAM
Takie nr mam na tablicze znamionowej
Czyli mówisz ze mogę sobie wgrać program z twojego sterownika o końcówce R do mojego sterownika z końcówka DC
A czy mogę go też wgrać w sterownik z audi a6 o końcówce CG
Pytam bo mam taki sterownik i wymieniacz u którego stoi mój samochód mówi ze nie da rady i musze kupić sterownik od skrzyni automatycznej a parę dni wcześniej sam mówił żebym kupił ten z oznaczeniem CG
Jak by się dało to jak najbardziej bym mógł spróbować wgrać twój prograć z sterownika o kocowce R
Dzięki bardzo i miłego dnia życzę
Nr seryjny 0426191
Nr modelu 1060 040061
5HP-19
FAM
Takie nr mam na tablicze znamionowej
Czyli mówisz ze mogę sobie wgrać program z twojego sterownika o końcówce R do mojego sterownika z końcówka DC
A czy mogę go też wgrać w sterownik z audi a6 o końcówce CG
Pytam bo mam taki sterownik i wymieniacz u którego stoi mój samochód mówi ze nie da rady i musze kupić sterownik od skrzyni automatycznej a parę dni wcześniej sam mówił żebym kupił ten z oznaczeniem CG
Jak by się dało to jak najbardziej bym mógł spróbować wgrać twój prograć z sterownika o kocowce R
Dzięki bardzo i miłego dnia życzę
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
skrzynie już mi podałeś FAM - ona ma inne przełożenia niż skrzynie które były z 1.8T czyli twój sterownik skrzyni będzie marudził i w trybie awaryjnym ze względu na brak kompatybilności ECU , tak samo nie założysz sterownika z auta z automatem 1.8T właśnie z tego powodu przełożeń ( będzie wpadał też w tryb awaryjny
1.8T w automacie i Quattro był tak jak pisałem chyba tylko w USA - czy to w B5 silnik AWM czy w b6 z AMB
Proponuję poszukać jakiegoś kumatego chiptunera bo bez grzebania w softach tego raczej nie ugyziecie.
1.8T w automacie i Quattro był tak jak pisałem chyba tylko w USA - czy to w B5 silnik AWM czy w b6 z AMB
Proponuję poszukać jakiegoś kumatego chiptunera bo bez grzebania w softach tego raczej nie ugyziecie.