Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2,8 c5 avant quattro 193 Km] stukanie w silniku z lewej str

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
horacjuszz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:06
Lokalizacja: Katowice

[2,8 c5 avant quattro 193 Km] stukanie w silniku z lewej str

Post autor: horacjuszz » 17 gru 2009, 19:46

witam Panowie pytanie za stówkę. Jak sprawdzić co mi klepie w silniku z lewej strony?? generalnie okazało sie że ciekł mi olej z pod wlewu, guma zbutwiała i powolutku się sączył. Plam nie było bo skopcił się na rozgrzanym silniku. nie zmienia to faktu że miał za mało oleju kontrolka nie świeciła ale miał mało :( pościągałem osłony i z lewej strony jak jest ów wlew słychać jakieś terkotanie nieregularne jak by coś latało w środku. Oglądałem go z mechanikiem i na pierwszy rzut padło zawory z tej strony lub wałki :/ śmieszny odgłos przypomina jak by diesla... macie jakieś sugestię jak to sprawdzić???

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 17 gru 2009, 22:46

witam <ok>
napisz moze jak to sie zaczelo ,co robiles ,a moze tak ci klepie od zakupu?
jest kilka mozliwosci awari ktore zaleza od tych wlasnie okolicznosci <ok>

przemass1906
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: przemass1906 » 17 gru 2009, 22:50

Witam.U mnie tak zaczęło się dziać jakoś po wymianie rozrządu.Przejechałem już na nim jakieś 15tys i od jakiegoś czasu już tak się nie dzieje.Na czas obecny nic nie pomogę bo do mechanika na sprawdzenie prowadze na początku stycznia i nie wiem co mu teraz powiedzieć-że działo się tak a już się nie dzieje.hmm...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 gru 2009, 12:35

Na 99% tak hałasuje układ napinania łańcucha rozrządu. Niestety, wielu już próbowało to wytępić i niewiele z tego wynikło. Podobno wyższy stan oleju nieco wycisza ww. element, ale to "podobno". Swoją drogą u mnie ten dźwięk jest naprawdę przykry. Silnik chodzi jak diesel. Na szczęście tylko na wolnych to słychać.
Pozdrawiam,
Krisker

horacjuszz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:06
Lokalizacja: Katowice

Post autor: horacjuszz » 18 gru 2009, 17:52

Zgadza się jakieś 10 tysięcy do tyłu wymieniałem rozrząd autko faktycznie chodzi jak diesel na wolnych obrotach tylko po za tym nic nie zauważyłem tego dzwięku nie było wcześniej hmm.. chyba jak nim jeżdżę trochę czasu to sie przyzwyczaiłem mechanik zwrócił mi uwage i paradoksalnie na gazie jest głośniej ;) choc to pewnie nie ma nic do tego.Dziwi mnie fakt że zwrócił mi uwagę chłop który mi wymieniał rozrząd i jakoś jego uwaga nie biegła własnie ku temu a prędzej właśnie zawory lub wałki ....

[ Dodano: 2009-12-18, 17:54 ]
kurcze co ja piesze łańcucha rozrządu??? ja mam pasek to coś tam inaczej to wygląda jak mi sie wydaje ;)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 gru 2009, 19:12

Tak, łańcuchy są również w naszych silnikach i to dwa <ok> Oczywiście pasek też :mrgreen: A na gazie klekot słychać głośniej, bo najwyraźniej masz hałasujące wtryskiwacze gazowe (np. valtek).
Pozdrawiam,
Krisker

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 18 gru 2009, 19:21

horacjuszz pisze:Zgadza się jakieś 10 tysięcy do tyłu wymieniałem rozrząd autko faktycznie chodzi jak diesel na wolnych obrotach tylko po za tym nic nie zauważyłem tego dzwięku nie było wcześniej hmm.. chyba jak nim jeżdżę trochę czasu to sie przyzwyczaiłem mechanik zwrócił mi uwage i paradoksalnie na gazie jest głośniej ;) choc to pewnie nie ma nic do tego.Dziwi mnie fakt że zwrócił mi uwagę chłop który mi wymieniał rozrząd i jakoś jego uwaga nie biegła własnie ku temu a prędzej właśnie zawory lub wałki ....

[ Dodano: 2009-12-18, 17:54 ]
kurcze co ja piesze łańcucha rozrządu??? ja mam pasek to coś tam inaczej to wygląda jak mi sie wydaje ;)
jak chcesz to mozesz przyjechac do mnie to sie obada ;-)
mam takie samo autko wiec mozna porownac <ok>
wal na pw.

horacjuszz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:06
Lokalizacja: Katowice

Post autor: horacjuszz » 19 gru 2009, 07:55

Kurcze wtryskiwacze ładnie cykaja ale do rzęrzenia to im daleko widać żyje w niewiedzy dobrze wiedzieć że tam sa jakieś łańcuchy ;) to buduje i z tym sie nic nie da zrobić?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 19 gru 2009, 08:49

Możesz być pionierem i wymienić zestawik napinacz + łańcuch za jakieś 1200zł, oczywiście razy dwa, jeśli zechcesz robić obie głowice <urodziny>
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 19 gru 2009, 09:52

mam ten sam objaw turkotu z pod pokryw zaworowych pojawiło się oczywiście po wymianie rozrządu. Zacząłem wypytywać się wszystkich mechaników co jest zgrane i w końcu trafiłem na chłopaka co robi w servisie vw audi, powiedział mi że w fałkach potrzebny jest specjalny przyrząd do ustawiania rozrządu blokuje się nim kółka albo wałki rozrządu jakoś tak bo kółka są na stożkach, ale mało który warsztat go ma większość mechaników ustawia wedle znaków na kołach itd. a u nas są zmienne fazy rozrządu i po takiej wymianie silnik zawsze będzie kulawo chodził albo na wolnych albo w trakcie przyspieszania, powiedział że był u nich jeden pacjent z takim objawem ustawili mu od nowa jak się należy problem znikł. podobno można nabyć ten przyrząd kosztuje około 300 zł

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 19 gru 2009, 13:53

Ten przyrząd to listwa blokująca wałki oraz trzpień blokujący koło zamachowe. Ale nie wiem, w jaki sposób minimalne przesunięcie mogłoby wywołać hałas... Poza tym jeśli wałki ustawia się na znaki po pokrywami zaworów, to listwa nie jest niezbędna. Wystarczy trochę uwagi. Ja ustawiałem właśnie na znaki fabryczne i hałas jak był przed wymianą rozrządu, tak nadal jest. Choć zdarza się, że cichnie.

Choć z drugiej strony trudno kwestionować wiedzę kogoś z VW/AUDI :mrgreen:
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja