Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8t] Stuaknie zaworów/szklanek konsekwencje

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
smolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

[A6 C5 1.8t] Stuaknie zaworów/szklanek konsekwencje

Post autor: smolo » 12 lut 2011, 13:49

WItam forumowiczów:) Pierwszy post;) i od razu z prośbą o rade niestety:/
Wymieniłem komplet rozrządu oraz łancuszek z napinaczem miałem nadzieje że zmiana łańcuszka wyeliminuje stukanie wydobywające się z tylu silnika jednak nic to nie pomogło:/
Okazało się że to jednak zawory stukają i moje pytanie w tej kwestii czy jazda na takich zaworach ktore slycac w zasadzie caly czas czy to zimny czy cieply silnik może wiązać się z jakimiś poważnymi konsekwencjami?
Mam przejechane 300k km a silnik jest zalany półsyntetykiem mobila
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź....
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 18:51 przez smolo, łącznie zmieniany 1 raz.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 13 lut 2011, 12:30

Skoro stukają to brak właściwego smarowania ,pompa oleju nie jest w stanie wytworzyć tak dużego ciśnienia by smarować górę silnika co wiąże się z szybkim zużycie elementów silnika.Do wymiany pompa oleju lub czyszczenie ssaka pompy sam u siebie to przerabiałem.

[ Dodano: 2011-02-13, 12:32 ]
Te motory muszą chodzić na pełnym syntetyku w innym wypadku przyspieszasz zużycie turbo i samego motoru.Półsyntetyk to nadal olej mineralny z niewielką ilością dodatków.

[ Dodano: 2011-02-13, 12:33 ]
Pamiętaj jeszcze o odmie.

smolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smolo » 13 lut 2011, 13:58

Mam przejechane 300k z czego conajmniej 100k na półsyntetyku myślicie że zalanie go 5w będzie się wiązało z wyciekami?
ROzumiem że nie wymieniać szklanek tylko od razy zabrać się za pompe? Da się to jakoś sprawdzić? żeby nie wymieniać kolejnych niepotrzebnych elementow:/
z gory dzieki za odpwiedź

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 13 lut 2011, 19:04

Jedz do mechanika niech sprawdzi ci ciśnienie oleju.Co do przebiegu i oleju syntetycznego na twoim miejscu by lał .Ja u siebie mam MOBIL1 5W50 i jestem zadowolony można wlać jeszcze 10w60 lub 5w40 ostatecznie jedna ze względu na panujące temperatury olej w turbo lepsze są dwa pierwsze.

smolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smolo » 13 lut 2011, 19:17

tak jeśli go nie lałeś po półsyntetyku to dlaczego miałbyś nie być zadowolony:) Czytałem że można sie wkopać w niezle koszta po zmianie oleju stad moje obawy:/

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 13 lut 2011, 21:04

smolo pisze:tak jeśli go nie lałeś po półsyntetyku to dlaczego miałbyś nie być zadowolony:) Czytałem że można sie wkopać w niezle koszta po zmianie oleju stad moje obawy:/
Gdzie.
Zawsze mają najwięcej do powiedzenia ci którzy tego nie doświadczyli ,sytuacja taka sama jak z montażem lpg najwięcej gadaj ci co nie mają lpg.

smolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smolo » 13 lut 2011, 21:57

Nie chiałbym tutaj podawać linków do konkretnych stron bo wystarczy wklpeac w google hasło "zmiana oleju z mineralnego na syntetyk" i mamy odpowiedzi tyle ilu użytkowników:)

Kod: Zaznacz cały

[b]mario1278[/b],: Zawsze mają najwięcej do powiedzenia ci którzy tego nie doświadczyli

A Ty doświadczyłeś?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 lut 2011, 11:33

Górę 1.8 20v i v6 30v mają podobną i ja również przyłączę się do porady, żeby na początek spróbować 5w50 lub 10w60. U mnie ucichły napinacze po zmianie z 10w40 właśnie na 5w50 (wkrótce zmiana na 10w60). Mobilowy 10w40 to nie jest szczyt techniki :d Z 10W40 polecam Valvoline Maxlife.
Pozdrawiam,
Krisker

smolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smolo » 14 lut 2011, 21:18

ok w takim razie wymienie ten olej na 5w50 mobila tylko powiedzcie mi czy mam jakos płukac silnik? jest świeżo zalany 10w 40 wiec nie wiem czy wystarczy ze go wyleje teraz i zaleje nowym? pewnie filtr też wymienic? Na tym oleju zrobilem 10km:)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 lut 2011, 06:19

No to dojeździj jeszcze ze 2-3 tysiaki i dopiero zmień. Albo poczekaj do następnej zmiany oleju (10-15 tysięcy km).
Pozdrawiam,
Krisker

smolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smolo » 15 lut 2011, 12:40

ale jakies specjalne czyszczenie/plukanie silnika jeszcze robic? no i jeszcze sprawa cisnienia sprawdzic je teraz czy czekac do wymiany i do rezultatow?
pozdro

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 lut 2011, 17:35

Ja bym nie płukał, chyba że widać dużo szlamu np. po odkręceniu korka oleju, czy też zdjęciu pokryw zaworów. A ciśnienie zmierzyłbym dla własnego spokoju przed i po wymianie. Oczywiście na całkowicie rozgrzanym oleju (90-100 st. C).
Pozdrawiam,
Krisker

smolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: smolo » 15 lut 2011, 22:55

No więc tak właśnie uczynie, dzięki za info jak tylko będe znał rezultaty to dam znać
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja