[A6 C5 1.8t] Stuaknie zaworów/szklanek konsekwencje
[A6 C5 1.8t] Stuaknie zaworów/szklanek konsekwencje
WItam forumowiczów:) Pierwszy post;) i od razu z prośbą o rade niestety:/
Wymieniłem komplet rozrządu oraz łancuszek z napinaczem miałem nadzieje że zmiana łańcuszka wyeliminuje stukanie wydobywające się z tylu silnika jednak nic to nie pomogło:/
Okazało się że to jednak zawory stukają i moje pytanie w tej kwestii czy jazda na takich zaworach ktore slycac w zasadzie caly czas czy to zimny czy cieply silnik może wiązać się z jakimiś poważnymi konsekwencjami?
Mam przejechane 300k km a silnik jest zalany półsyntetykiem mobila
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź....
Wymieniłem komplet rozrządu oraz łancuszek z napinaczem miałem nadzieje że zmiana łańcuszka wyeliminuje stukanie wydobywające się z tylu silnika jednak nic to nie pomogło:/
Okazało się że to jednak zawory stukają i moje pytanie w tej kwestii czy jazda na takich zaworach ktore slycac w zasadzie caly czas czy to zimny czy cieply silnik może wiązać się z jakimiś poważnymi konsekwencjami?
Mam przejechane 300k km a silnik jest zalany półsyntetykiem mobila
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź....
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 18:51 przez smolo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Skoro stukają to brak właściwego smarowania ,pompa oleju nie jest w stanie wytworzyć tak dużego ciśnienia by smarować górę silnika co wiąże się z szybkim zużycie elementów silnika.Do wymiany pompa oleju lub czyszczenie ssaka pompy sam u siebie to przerabiałem.
[ Dodano: 2011-02-13, 12:32 ]
Te motory muszą chodzić na pełnym syntetyku w innym wypadku przyspieszasz zużycie turbo i samego motoru.Półsyntetyk to nadal olej mineralny z niewielką ilością dodatków.
[ Dodano: 2011-02-13, 12:33 ]
Pamiętaj jeszcze o odmie.
[ Dodano: 2011-02-13, 12:32 ]
Te motory muszą chodzić na pełnym syntetyku w innym wypadku przyspieszasz zużycie turbo i samego motoru.Półsyntetyk to nadal olej mineralny z niewielką ilością dodatków.
[ Dodano: 2011-02-13, 12:33 ]
Pamiętaj jeszcze o odmie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Gdzie.smolo pisze:tak jeśli go nie lałeś po półsyntetyku to dlaczego miałbyś nie być zadowolony:) Czytałem że można sie wkopać w niezle koszta po zmianie oleju stad moje obawy:/
Zawsze mają najwięcej do powiedzenia ci którzy tego nie doświadczyli ,sytuacja taka sama jak z montażem lpg najwięcej gadaj ci co nie mają lpg.
Nie chiałbym tutaj podawać linków do konkretnych stron bo wystarczy wklpeac w google hasło "zmiana oleju z mineralnego na syntetyk" i mamy odpowiedzi tyle ilu użytkowników:)
A Ty doświadczyłeś?
Kod: Zaznacz cały
[b]mario1278[/b],: Zawsze mają najwięcej do powiedzenia ci którzy tego nie doświadczyli
A Ty doświadczyłeś?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Górę 1.8 20v i v6 30v mają podobną i ja również przyłączę się do porady, żeby na początek spróbować 5w50 lub 10w60. U mnie ucichły napinacze po zmianie z 10w40 właśnie na 5w50 (wkrótce zmiana na 10w60). Mobilowy 10w40 to nie jest szczyt techniki
Z 10W40 polecam Valvoline Maxlife.

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker