Spore drgania silnika a6 c5 2.7t quattro tip
Spore drgania silnika a6 c5 2.7t quattro tip
Witam, po dłuższej trasie (900 km) pojawił się u mnie problem z silnikiem - strasznie się trzęsie na niskich obrotach, do ok. 1000 rpm. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Mocy nie ubyło, przyspieszenie takie samo, może ktoś ma pomysł co może być problemem? Dodam, że po przełączeniu na podtlenek LPG problem znika całkowicie.
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Obroty wtedy falują?luk_wro pisze:po dłuższej trasie (900 km) pojawił się u mnie problem z silnikiem - strasznie się trzęsie na niskich obrotach, do ok. 1000 rpm. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.
Sprawdziłbym w takim razie pompę paliwową, regulator ciśnienia i wtryski od PB.luk_wro pisze:Dodam, że po przełączeniu na podtlenek LPG problem znika całkowicie.
Pozdrawiam...
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Obroty zaczęły po tej trasie falować i już tak zostało, dodam, że silnik jakby przerywa, może nie chodzi na jeden gar? Wczoraj sprawdzałem autko pod względem mocy na PB no i niestety spadek jest dosyć znaczny. Mechanik stwierdził że po takiej trasie "LPG only" wtrysk PB mógł się zatkać, albo co gorsza uszkodzić. Czy złe działanie wtrysków wyjdzie w kodach błędów VAG?yaszczur pisze:Obroty wtedy falują?luk_wro pisze:po dłuższej trasie (900 km) pojawił się u mnie problem z silnikiem - strasznie się trzęsie na niskich obrotach, do ok. 1000 rpm. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.
Sprawdziłbym w takim razie pompę paliwową, regulator ciśnienia i wtryski od PB.luk_wro pisze:Dodam, że po przełączeniu na podtlenek LPG problem znika całkowicie.
Witam ponownie, kody błędów VAG:
Typ podwozia: 4B - Audi A6 C5 (1998 > 2006)
Skanowanie: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
75 76 77
Przebieg: 283220km
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 078-907-551-AZA.lbl
Oznaczenie elementu: 4B0 907 551 G
Komponent: 2.7l V6/5VT G 0002
Kodowanie: 05752
Kod serwisu: WSC 00732
VCID: 285F190DC8D5966106F-5124
8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
16518 - Zespół 1; sonda 1
P0134 - 35-00 - brak aktywności
16534 - Zespół 2; sonda 1
P0150 - 35-10 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny
17536 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1128 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1129 - 35-00 - mieszanka za bogata
17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1127 - 35-00 - mieszanka za bogata
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1129 - 35-10 - mieszanka za bogata - Sporadyczny
17524 - Zespół 1; sonda 1; obwód grzejny
P1116 - 35-00 - przerwa
Kody gotowości: 0000 0000
I tutaj zaczyna się magia, cud nad Odrą - po skasowaniu błędów autko śmiga i na PB i na LPG, nic nie drga, moc jest. Widocznie winowajcą był tutaj komputer.
Typ podwozia: 4B - Audi A6 C5 (1998 > 2006)
Skanowanie: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
75 76 77
Przebieg: 283220km
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 078-907-551-AZA.lbl
Oznaczenie elementu: 4B0 907 551 G
Komponent: 2.7l V6/5VT G 0002
Kodowanie: 05752
Kod serwisu: WSC 00732
VCID: 285F190DC8D5966106F-5124
8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
16518 - Zespół 1; sonda 1
P0134 - 35-00 - brak aktywności
16534 - Zespół 2; sonda 1
P0150 - 35-10 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny
17536 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1128 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1129 - 35-00 - mieszanka za bogata
17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1127 - 35-00 - mieszanka za bogata
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1129 - 35-10 - mieszanka za bogata - Sporadyczny
17524 - Zespół 1; sonda 1; obwód grzejny
P1116 - 35-00 - przerwa
Kody gotowości: 0000 0000
I tutaj zaczyna się magia, cud nad Odrą - po skasowaniu błędów autko śmiga i na PB i na LPG, nic nie drga, moc jest. Widocznie winowajcą był tutaj komputer.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lip 2019, 13:50
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Cześć, borykam się z falowaniem silnika na wolnych obrotach (na benzynie i gazie jest to samo). Wygląda to tak, jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. Mam nadzieję, że może tutaj mi ktoś pomoże… bo już tracę cierpliwość.
Falowanie występuje też czasami podczas jazdy, deliktanie podnosi się i opada wskazówka od obrotomierza. „Ponoć” hydrokinetyk był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
„Ponoć” zostało zrobione przez różnych mechaników:
1) Sprawdzone ciśnienie na cylindrach;
2) Sprawdzono szczelność dolotu;
3) Podmieniano świece, cewki na inne;
4) Ostatnio samodzielnie wymieniłem przepływkę na nową oryginalną (jakiś paproch zrobił samoróbkę i zamiast uszczelki w filtrze powietrza wstawił na zewnątrz jakąś uszczelkę, której nawet nie powinno być.. ludzie to mają pomysły).
*Brak błędów;
**Mam też problemy ze skrzynią - szarpie przy wrzucani na „D”, wydaję mi się, że któryś z zaworków niedomaga. Wiem, że silnik ma wpływ na skrzynie i odwrotnie ale skrzynia chyba nie powinna mieć wpływu na to, że auto nierówno pracuje podczas postoju na „P”?
***Mam też problem z ABS - prawdopodobnie sterownik (błąd G201) - może mieć coś wspólnego?
****Auto jest po Chipie, który robił poprzedni właściciel ale z tego co widziałem, to w normalnej firmie tuningującej (katalizatory wycięte, wstawiony intercooler). Generalnie chyba wolne obroty nie są ruszane przy Chipie? Nie wiem, wgrywać oryginalną mapę?
Ma ktoś jakieś pomysły? Może jest ktoś z okolicy i ma pojęcie o tych silnikach? Proszę o pomoc.
Falowanie występuje też czasami podczas jazdy, deliktanie podnosi się i opada wskazówka od obrotomierza. „Ponoć” hydrokinetyk był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
„Ponoć” zostało zrobione przez różnych mechaników:
1) Sprawdzone ciśnienie na cylindrach;
2) Sprawdzono szczelność dolotu;
3) Podmieniano świece, cewki na inne;
4) Ostatnio samodzielnie wymieniłem przepływkę na nową oryginalną (jakiś paproch zrobił samoróbkę i zamiast uszczelki w filtrze powietrza wstawił na zewnątrz jakąś uszczelkę, której nawet nie powinno być.. ludzie to mają pomysły).
*Brak błędów;
**Mam też problemy ze skrzynią - szarpie przy wrzucani na „D”, wydaję mi się, że któryś z zaworków niedomaga. Wiem, że silnik ma wpływ na skrzynie i odwrotnie ale skrzynia chyba nie powinna mieć wpływu na to, że auto nierówno pracuje podczas postoju na „P”?
***Mam też problem z ABS - prawdopodobnie sterownik (błąd G201) - może mieć coś wspólnego?
****Auto jest po Chipie, który robił poprzedni właściciel ale z tego co widziałem, to w normalnej firmie tuningującej (katalizatory wycięte, wstawiony intercooler). Generalnie chyba wolne obroty nie są ruszane przy Chipie? Nie wiem, wgrywać oryginalną mapę?
Ma ktoś jakieś pomysły? Może jest ktoś z okolicy i ma pojęcie o tych silnikach? Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lip 2019, 13:50
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
joter82 ja nie, ale podjechałem do Wolsztyna (jakieś 120 km ode mnie) i dopiero tam sobie poradzili W 3 godziny zdiagnozowali i naprawili auto 
Problem był z napinaczami łańcucha rozrządu - założone były dwa lewe, zamiast lewy i prawy, czy jakoś tak + 1 cewka i auto na wolnych pracuje jak trzeba. Jakiś partacz wymieniał ten rozrząd poprzedniemu właścicielowi…
Ze względu na odległość nie bardzo miałem możliwość zostawienia auta, a szkoda, bo mam jeszcze jeden problem z obrotami (myślałem, że ustąpi po tej naprawie): delikatnie faluje o jakieś 50/ 100 obr. przy utrzymywaniu stałej prędkości, gdy auto jest zimne (ponoć hydrokinetyk był wymieniany), jakieś pomysły?
Szarpie też przy puszczaniu pedału gazu (nie przy redukcji) - to może być jakaś poduszka ale czy może ona mieć wpływ na taki rodzaj falowania obrotami? Z góry dziękuje za jakaś poradę.

Problem był z napinaczami łańcucha rozrządu - założone były dwa lewe, zamiast lewy i prawy, czy jakoś tak + 1 cewka i auto na wolnych pracuje jak trzeba. Jakiś partacz wymieniał ten rozrząd poprzedniemu właścicielowi…
Ze względu na odległość nie bardzo miałem możliwość zostawienia auta, a szkoda, bo mam jeszcze jeden problem z obrotami (myślałem, że ustąpi po tej naprawie): delikatnie faluje o jakieś 50/ 100 obr. przy utrzymywaniu stałej prędkości, gdy auto jest zimne (ponoć hydrokinetyk był wymieniany), jakieś pomysły?
Szarpie też przy puszczaniu pedału gazu (nie przy redukcji) - to może być jakaś poduszka ale czy może ona mieć wpływ na taki rodzaj falowania obrotami? Z góry dziękuje za jakaś poradę.