Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Spore drgania silnika a6 c5 2.7t quattro tip

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Spore drgania silnika a6 c5 2.7t quattro tip

Post autor: luk_wro » 27 paź 2015, 11:07

Witam, po dłuższej trasie (900 km) pojawił się u mnie problem z silnikiem - strasznie się trzęsie na niskich obrotach, do ok. 1000 rpm. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Mocy nie ubyło, przyspieszenie takie samo, może ktoś ma pomysł co może być problemem? Dodam, że po przełączeniu na podtlenek LPG problem znika całkowicie.

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1027
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 2013
Moje auto: Q5
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 28 paź 2015, 15:01

U mnie drga auto czy to na gazie czy na benzynie.... :/
Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 28 paź 2015, 15:16

luk_wro pisze:po dłuższej trasie (900 km) pojawił się u mnie problem z silnikiem - strasznie się trzęsie na niskich obrotach, do ok. 1000 rpm. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.
Obroty wtedy falują?
luk_wro pisze:Dodam, że po przełączeniu na podtlenek LPG problem znika całkowicie.
Sprawdziłbym w takim razie pompę paliwową, regulator ciśnienia i wtryski od PB.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 28 paź 2015, 15:18

A jak sprawdzic dzialanie wtryskow vagiem? Mozna wogole?

luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: luk_wro » 29 paź 2015, 12:38

yaszczur pisze:
luk_wro pisze:po dłuższej trasie (900 km) pojawił się u mnie problem z silnikiem - strasznie się trzęsie na niskich obrotach, do ok. 1000 rpm. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.
Obroty wtedy falują?
luk_wro pisze:Dodam, że po przełączeniu na podtlenek LPG problem znika całkowicie.
Sprawdziłbym w takim razie pompę paliwową, regulator ciśnienia i wtryski od PB.
Obroty zaczęły po tej trasie falować i już tak zostało, dodam, że silnik jakby przerywa, może nie chodzi na jeden gar? Wczoraj sprawdzałem autko pod względem mocy na PB no i niestety spadek jest dosyć znaczny. Mechanik stwierdził że po takiej trasie "LPG only" wtrysk PB mógł się zatkać, albo co gorsza uszkodzić. Czy złe działanie wtrysków wyjdzie w kodach błędów VAG?

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 29 paź 2015, 21:28

Ten mechanik to może stolarz? Wtryski się nie zapikają. Po podłączeniu vaga zobacz na którym cylindrze wypada zapłon oraz jakie są błędy w ECU. Mogła się uszkodzić wiązka lub wtryskiwacz pod względem elektrycznym ale zeby się zatarł to naprawde wielki zbieg okoliczności
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1027
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 2013
Moje auto: Q5
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 30 paź 2015, 17:13

U mnie jest wypadanie zaplonu na 4 tloku... Co to oznacza bo moj silnik tez drga ?
Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 31 paź 2015, 07:13

Oznacza to ze ten cylinder nie pracuje prawidłowo. Pierwszym krokiem jest zamiana miejscami cewek. Np. włóż cewke z 4 cylindra na 1 cylinder i z 1 na 4. Podłącz vag i zobaczy błąd wypadania przeniósł się na pierwszy cylinder.
Pomogłem? Kliknij

luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: luk_wro » 05 lis 2015, 09:46

Witam ponownie, kody błędów VAG:

Typ podwozia: 4B - Audi A6 C5 (1998 > 2006)
Skanowanie: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
75 76 77

Przebieg: 283220km
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 078-907-551-AZA.lbl
Oznaczenie elementu: 4B0 907 551 G
Komponent: 2.7l V6/5VT G 0002
Kodowanie: 05752
Kod serwisu: WSC 00732
VCID: 285F190DC8D5966106F-5124

8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
16518 - Zespół 1; sonda 1
P0134 - 35-00 - brak aktywności
16534 - Zespół 2; sonda 1
P0150 - 35-10 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny
17536 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1128 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1129 - 35-00 - mieszanka za bogata
17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1127 - 35-00 - mieszanka za bogata
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1129 - 35-10 - mieszanka za bogata - Sporadyczny
17524 - Zespół 1; sonda 1; obwód grzejny
P1116 - 35-00 - przerwa
Kody gotowości: 0000 0000

I tutaj zaczyna się magia, cud nad Odrą - po skasowaniu błędów autko śmiga i na PB i na LPG, nic nie drga, moc jest. Widocznie winowajcą był tutaj komputer.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 05 lis 2015, 20:06

Nie ciesz się za bardzo błędy szybko powrócą Winowajcą jest źle wyregulowany gaz
Pomogłem? Kliknij

luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: luk_wro » 06 lis 2015, 17:44

daw2 pisze:Nie ciesz się za bardzo błędy szybko powrócą Winowajcą jest źle wyregulowany gaz


Podjadę do gazownika - 2 miesiące temu miałem wymienianą centralkę od LPG - widocznie coś źle ustawili. Dzięki za pomoc :)

Matii_1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2019, 13:50
Imię: Mateusz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: Matii_1991 » 13 gru 2019, 11:05

Cześć, borykam się z falowaniem silnika na wolnych obrotach (na benzynie i gazie jest to samo). Wygląda to tak, jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. Mam nadzieję, że może tutaj mi ktoś pomoże… bo już tracę cierpliwość.
Falowanie występuje też czasami podczas jazdy, deliktanie podnosi się i opada wskazówka od obrotomierza. „Ponoć” hydrokinetyk był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
„Ponoć” zostało zrobione przez różnych mechaników:
1) Sprawdzone ciśnienie na cylindrach;
2) Sprawdzono szczelność dolotu;
3) Podmieniano świece, cewki na inne;
4) Ostatnio samodzielnie wymieniłem przepływkę na nową oryginalną (jakiś paproch zrobił samoróbkę i zamiast uszczelki w filtrze powietrza wstawił na zewnątrz jakąś uszczelkę, której nawet nie powinno być.. ludzie to mają pomysły).
*Brak błędów;
**Mam też problemy ze skrzynią - szarpie przy wrzucani na „D”, wydaję mi się, że któryś z zaworków niedomaga. Wiem, że silnik ma wpływ na skrzynie i odwrotnie ale skrzynia chyba nie powinna mieć wpływu na to, że auto nierówno pracuje podczas postoju na „P”?
***Mam też problem z ABS - prawdopodobnie sterownik (błąd G201) - może mieć coś wspólnego?
****Auto jest po Chipie, który robił poprzedni właściciel ale z tego co widziałem, to w normalnej firmie tuningującej (katalizatory wycięte, wstawiony intercooler). Generalnie chyba wolne obroty nie są ruszane przy Chipie? Nie wiem, wgrywać oryginalną mapę?

Ma ktoś jakieś pomysły? Może jest ktoś z okolicy i ma pojęcie o tych silnikach? Proszę o pomoc.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 19 gru 2019, 23:23

Matii_1991, i jak ogarnąłeś problemy ?

Matii_1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2019, 13:50
Imię: Mateusz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: Matii_1991 » 21 sty 2020, 08:55

joter82 ja nie, ale podjechałem do Wolsztyna (jakieś 120 km ode mnie) i dopiero tam sobie poradzili W 3 godziny zdiagnozowali i naprawili auto :)

Problem był z napinaczami łańcucha rozrządu - założone były dwa lewe, zamiast lewy i prawy, czy jakoś tak + 1 cewka i auto na wolnych pracuje jak trzeba. Jakiś partacz wymieniał ten rozrząd poprzedniemu właścicielowi…

Ze względu na odległość nie bardzo miałem możliwość zostawienia auta, a szkoda, bo mam jeszcze jeden problem z obrotami (myślałem, że ustąpi po tej naprawie): delikatnie faluje o jakieś 50/ 100 obr. przy utrzymywaniu stałej prędkości, gdy auto jest zimne (ponoć hydrokinetyk był wymieniany), jakieś pomysły?

Szarpie też przy puszczaniu pedału gazu (nie przy redukcji) - to może być jakaś poduszka ale czy może ona mieć wpływ na taki rodzaj falowania obrotami? Z góry dziękuje za jakaś poradę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja