Witam . Mam ostatnio problem z moją A 6. Na zimnym silniku po odpaleniu obroty utrzymuja sie na wysokosci +- 2 tysiecy . Po okolo 30 sekundach uspokaja sie to . kiedy juz jade to praktycznie za kazdym razem gdy wrzuce bieg jalowy lub poprostu wcisne sprzegło auto momentalnie spada na obrotach i gasnie . dodatkowo kiedy silnik jest ciepły auto odpala na tzw ,, dotyk " , ale po sekundzie gasnie . Podłączyłem z ciekawosci komputer i sprawdziłem błedy . Wyskoczyła mi taka oto seria :
http://zapodaj.net/c137ea3089fc2.jpg.html
skasowałem wiec błędy i ku mojemu zaskoczeniu auto smigało aż miło . Niestety okazało sie ze jest to sposob na jeden dzien . po kilkunastu godzinach problem wrócil . sprawdziłem ponownie błedy i tym razem był tylko jeden :
http://zapodaj.net/ec0c0fc3c9df6.jpg.html
Mam wiec pytanie czy sonda moze wywołac takie skutki ?
Nie wiem czy kupowac sonde czy oddac jeszcze auto do jakiegos mechanika zeby przejrzeć wszystko
[APR 2.8 193 KM] Sonda Lambda ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
- Lokalizacja: Radlin / Hagen
- Kontakt:
#Karol
no to musisz czujnik wymienić, bo Ci podwyższa dawkę paliwa chyba, ale niech mnie ktoś poprawi
no to musisz czujnik wymienić, bo Ci podwyższa dawkę paliwa chyba, ale niech mnie ktoś poprawi
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel 
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Sonda Lambda ?
objawy gaśnięcia występują na pb czy lpg, czy może na obu paliwach?Adam_cc pisze:Witam . Mam ostatnio problem z moją A 6. Na zimnym silniku po odpaleniu obroty utrzymuja sie na wysokosci +- 2 tysiecy . Po okolo 30 sekundach uspokaja sie to . kiedy juz jade to praktycznie za kazdym razem gdy wrzuce bieg jalowy lub poprostu wcisne sprzegło auto momentalnie spada na obrotach i gasnie . dodatkowo kiedy silnik jest ciepły auto odpala na tzw ,, dotyk " , ale po sekundzie gasnie . Podłączyłem z ciekawosci komputer i sprawdziłem błedy . Wyskoczyła mi taka oto seria :
http://zapodaj.net/c137ea3089fc2.jpg.html
skasowałem wiec błędy i ku mojemu zaskoczeniu auto smigało aż miło . Niestety okazało sie ze jest to sposob na jeden dzien . po kilkunastu godzinach problem wrócil . sprawdziłem ponownie błedy i tym razem był tylko jeden :
http://zapodaj.net/ec0c0fc3c9df6.jpg.html
Mam wiec pytanie czy sonda moze wywołac takie skutki ?
Nie wiem czy kupowac sonde czy oddac jeszcze auto do jakiegos mechanika zeby przejrzeć wszystko
poprawa pracy silnika po wykasowaniu błędów mogła wyniknąć z wykasowania przy okazji korekt paliwowych. na początek proponuję czyszczenie przepustnicy bo to może być przyczyną gaśnięcia, sprawdzenie wskazań czujnika temperatury na kompie i porównanie ich z temp. na zegarach. jeśli problem występuje tylko podczas zasilania jednym z paliw to przyjrzał bym się instalacji lpg a konkretnie jej wystrojeniu.
[ Dodano: 2014-10-09, 17:39 ]
jak wyżej sprawdź wskazania czujnika temp. podawane na komputer i na zegary. jeśli czujnik przekłamuje i do ecu podaje niewłaściwą temp. to silnik dostaje niewłaściwą dawkę paliwaKarlos83 pisze:Kurde ciekawe - u mnie pojawiły się teraz identyczne objawy (2 tys obr. po odpaleniu - stabilizuje się po przejechaniu kilometra-dwóch) co ciekawe komputer nie wywala błędu lambdy - tylko błąd temperatury płynu chłodzącego. Sam się zastanawiam czy to może mieć jakiś negatywny wpływ na silnik.
- Piotrek KNB
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
- Lokalizacja: Kraków / Hereford
Hej
A tak z ciekawości jakie masz napięcie ładowania akumulatora (zmierz obowiązkowo) i w ogóle jak stary jest twój akumulator? Pamiętaj że nasze autka są naszpikowane czujnikami, które z kolei są bardzo wrażliwe na spadki tegoż napięcia. Większość czujników działa na zasadzie rezystancji (poprawcie mnie jeśli się mylę
). Z tego co widzę to masz parę błędów odnośnie zbyt niskiego napięcia, więc szukałbym przy stanie akumulatora, wartości napięcia ładowania
. Przeczyszczenie przepustnicy swoją drogą - zawsze poprawi i jeszcze do tego adaptacja
Pozdrawiam i powodzenia
A tak z ciekawości jakie masz napięcie ładowania akumulatora (zmierz obowiązkowo) i w ogóle jak stary jest twój akumulator? Pamiętaj że nasze autka są naszpikowane czujnikami, które z kolei są bardzo wrażliwe na spadki tegoż napięcia. Większość czujników działa na zasadzie rezystancji (poprawcie mnie jeśli się mylę



Pozdrawiam i powodzenia

Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!