Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Silnik rzezi przy komorze

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
1punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 mar 2014, 07:48
Lokalizacja: wrocław

Silnik rzezi przy komorze

Post autor: 1punisher » 17 sie 2016, 06:38

Witajcie koledzy.

Mam mały problem ze swoja A6 C5:(

1 wsza sprawa to silnik z tyłu przy komorze silnika w trakcie dodawania gazu "rzęzi" jakby łańcuch jakiś szumiał.... Idealnie słychać to w nocy jadąc np na 2 biegu 30 km/h :(
Dawniej było cichutko wiec dokładnie wiem, że jest to nowy irytujący dzwięk.
Miał ktoś taka przypadłość kiedyś??

2 sprawa to audi zaczęła odpalać za 2 czasem 3 raze po dłuższym postoju, np. po nocy. Świece są nowe. Wystarczy że jak zaskoczy przyciskam gaz i zadławi się ale zasksakuje i chodzi normalnie, jak puszcze kluczyk to cała się trzęsie itp i albo załapie i chodzi normalnie po kilku sekundach albo gaśnie i już za kolejnym razem odpala jakby nigdy nic.

Za wszelkie sugestie dziękuje. SILNIK to 1.8 T + LPG 150 KM

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 sie 2016, 08:02

Ad.1 Nastawnik kuleje i łańcuch uderza. Proponuję dosyć szybko zdjąć pokrywę zaworów i wymienić, jeśli nie chcesz mieć więcej strat w silniku.

Gość.

Post autor: Gość. » 17 sie 2016, 11:21

Ad2 popuszczający parownik lub wtryski LPG-diagnostyka za pomoca słoiczka z wodą lub pieniącego się płynu do szyb :)

1punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 mar 2014, 07:48
Lokalizacja: wrocław

Post autor: 1punisher » 17 sie 2016, 18:45

Mazdomania pisze:Ad.1 Nastawnik kuleje i łańcuch uderza. Proponuję dosyć szybko zdjąć pokrywę zaworów i wymienić, jeśli nie chcesz mieć więcej strat w silniku.
Super dziękuje za odp :) a powiedz mi kolego orientujesz się jaki to koszt może być? Dużo z tym roboty? Dodam, że moja audi śmiga ze mną na taxi i kręci ok 5tys km/miesiąc więc wole nie ryzykować, a mechanik powiedział że tam dużo rozbierania niby i czekać 10 kkm do wymiany rozrządu ;/?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 sie 2016, 21:54

1punisher pisze:kolego
Litości <zalamka>

Cenowo jeśli faktycznie nastawnik padł to kosztuje w ASO ok. 2500 (są dostępne zamienniki, ale to są chinole i nie cieszą się zbyt długą trwałością), łańcuch 368 (w motoryzacyjnych są dostępne te same za bardziej przyjazną kasę, ok. 100zł), uszczelki nastawnika bodajże 38zł w ASO. Roboty z tym jest trochę, ale jak ktoś ma wprawę to nie stanowi większego problemu. Najważniejsze, aby mechanik po wymianie dobrze wałki ustawił. Możesz najpierw olej spuścić, zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć czy nastawnik trzyma ciśnienie, w jakim stanie ślizgi i czy łańcuch jest już bardzo luźny, choć jak już "tarabani" podczas dodawania gazu to raczej nastawnik.

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Nastawnik

Post autor: P.Froniu » 17 sie 2016, 22:15

Bez oleju jak sprawdzić czy trzyma ciśnienie?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 sie 2016, 22:23

Nastawnik ma w środku blokadę za cewką. Jak gasimy auto to blokuje wypływ oleju. Nawet mimo spuszczenia oleju jak jest wszystko ok, to ładnie trzyma (sprawdzone organoleptycznie po 3 dnia stania silnika bez oleju).

Jakby nie trzymał to po zwykłej wymianie oleju w silniku to przez ładnych kilka/kilkanaście sekund dzwoniłoby dopóki by się nie napełnił.

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Nastawnik

Post autor: P.Froniu » 17 sie 2016, 22:29

Ale wszystkie nastawniki mają taką blokadę? Czy tylko te w v8?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 sie 2016, 22:35

Nastawniki w V8 i V6 trochę się różnią. W V6 za trzymanie ciśnienia odpowiada sprężyna, która jest na tłoku, a której nie ma w nastawnikach z V8.

Gość.

Post autor: Gość. » 18 sie 2016, 04:51

1punisher pisze:a mechanik powiedział że tam dużo rozbierania niby i czekać 10 kkm do wymiany rozrządu ?
Mechanik pitoli farmazony bo ma nadzieje że ci do tego czasu trzasnie bardziej co da jemu więcej zarobku. Zmineiaj JUŻ wsio wraz z rozrzadem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl