Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Silnik nierówno pracuje, obroty skaczą.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
DiceMan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2013, 09:15
Lokalizacja: Norge

[AGA 2.4 165 KM] Silnik nierówno pracuje, obroty skaczą.

Post autor: DiceMan » 30 wrz 2013, 22:31

Witam forumowiczów.
Nie jestem pewny czy dobrze umiejscowiłem temat, dlatego jeśli nie jest w odpowiednim dziale to prosiłbym o przeniesienie :)

Mam problem z moja A6, który strasznie mnie martwi bo nijak nie mogę dojść do tego co jej jest. Szukałem sporo po forum. Opisane było wiele podobnych objawów, ale żaden nie był identyczny i niestety wszędzie diagnoza brzmiała inaczej.

Wszystko zaczęło się od tego, że podczas jazdy np. autostradą z ustaloną prędkością powiedzmy 120km/h podczas gdy prędkościomierz stał w miejscu, obrotomierz skakał czasami nawet i o 500 obrotów. Wyglądało to jak szybkie podniesienie obrotów, a później ponowne spadanie i tak cały czas. Niestety nie była to wina zegarów, bo skoki obrotów były odczuwalne (delikatnie szarpanie samochodu). Właściwie to nie wiem czy to akurat ma związek z tym co dzieje się teraz, ale wszystko może się przydać :)

Na chwilę obecną autko zachowuje się okropnie. Po odpaleniu na wolnych obrotach czuć jak silnik 'drży'. Obroty delikatnie się zmieniają o minimalne wartości. Moc spadła drastycznie. Pod górę ledwo się ciągnie. Przy dodawaniu gazu, zwłaszcza pod górę, gdy obroty są jeszcze w granicach 1000-3000 samochód szarpie jakby coś przerywało. Czasami nawet i kilkanaście razy. Krótkie, gwałtowne szarpnięcia. Wygląda to jakby ciągnął coś gigantycznego. Również przy dodawaniu gazu, gdy samochód wchodzi na obroty z przodu z prawej strony, w granicy prawego przedniego koła (mniej więcej) słychać dziwny dzwięk coś jakby PUF. Czasami raz. Czasami kilka razy. Brzmi to jak odpowietrzanie. Nie potrafię dokładnie tego określić.

Z tego co dzisiaj na własną rękę grzebałem pod maską, mogę tylko dodać (chociaż nie wiem czy mi się to tylko nie ubzdurało, bo już łapię się każdej opcji), że po poruszaniu kablami zaraz za wtyczką silnik jakby delikatnie się uspokajał. Tylko w momencie gdy kablami się porusza. O ile się nie mylę są to kable od sond.
Wrzucam zdjęcie, bo nie jestem tych kabli pewien :)

Obrazek
Zdjęcie nie moje. Znalazłem gdzieś na forum. U mnie to wszystko jest w całości :)

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek propozycje, proszę walić smiało.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 01 paź 2013, 07:28

tak jak pisałeś na forum wiele podobnych przypadków i wiele różnych przyczyn. podłączyć pod komputer sczytać błędy i może będzie wiadomo coś bliżej.

Przemek217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2010, 15:12
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: Przemek217 » 01 paź 2013, 07:48

Z błędami jest różnie raz są raz ich nie ma, komputer tak ale przede wszystkim sczytanie parametrów silnika: masa zasysanego powietrza, sonda lambda za i przed katalizatorem <czy katalizator nie jest zapchany i nie gotuje pierwszej sondy bądź czy druga sonda nie widzi za dużo tlenu w spalinach>, kat zapłonu i ewentualne wypadanie zapłonu, test działania elektrozaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa. A przede wszystkim wyeliminowanie ewentualnego lewego powietrza <tzn jakichś nieszczelności między obudowa filtra powietrza a kolektorem ssącym>, sprawdzenie rozrządu i układu podciśnienia.
W razie czego zapraszam do siebie coś poradzimy:D

DiceMan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2013, 09:15
Lokalizacja: Norge

Post autor: DiceMan » 01 paź 2013, 12:29

Dzięki wielkie Panowie.
Niestety to na chwilę obecną musi iść w odstawkę, bo dzisiaj zauważyłem, że autko mi wyssało olej.
Muszę najpierw dojść do tego, a później zobaczymy co dalej :)

[ Dodano: 2013-10-04, 12:06 ]
Witam ponownie

Wybralem sie dzis na komputer i oto efekty:

(Jako iż mieszkam w Norwegii wszystkie opisy sa w jezyku norweskim. Nie wiem czy jest sens je tu umieszczac wiec na chwile obecna wrzuce tylko kody bledow, poniewaz tlumaczenie w translatorze nie daje zbyt wiele)

Z silnika:

1. 17537
2. 17535
3. 16505
4. 16486
5. 17834
6. 16496
7. 16518 (Ten blad dotyczy sond lambda. Prawdopodobnie tej o numerze 1)

Ze skrzyni:

1. 1236
2. 293
3. 545
4. 518
5. 526

Jak widac jest ich dosyc sporo. Nie wiem jak się za to zabrac. Nie wiem czy w ogole się za to brać. Trochę mnie to zmartwilo.
Czekam na Wasze opinie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja