Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ARE 2.7 250 KM] Różnice w silnikach ARE vs. BES

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
qoorczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:23
Lokalizacja: Suwałki

[ARE 2.7 250 KM] Różnice w silnikach ARE vs. BES

Post autor: qoorczak » 02 lip 2014, 16:26

Witam!!
Planuję zakup A6C5 w rocznikach 2002-2004 z silnikiem 2.7BiT 250KM Quattro Tiptronic.
Prawdopodobnie będę oglądał w tą sobotę dwa auta:

1. 2.7BiT 250KM ARE z 2002r.

2. 2.7BiT 250KM BES z 2003r.

To są te same silniki?? Czym się różnią? Który lepszy (czyt. mniej awaryjny)?
Pozdrawiam.
Marek
Marek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 02 lip 2014, 18:36

w 99% to samo.
- BES spełnia euro 4, ARE 3,
- BES nie ma gumowego trójnika przepustnicy
- BES nie ma modułów do cewek na filtrze powietrza
- ECU w BES sporo trudniejsze do stuningowania, przynajmniej dla amatora hobbysty <luzik>

To chyba tyle, gdzieś już był taki temat
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
qoorczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:23
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: qoorczak » 02 lip 2014, 19:06

Czyli BES jest nowszy, ale do tuningu trudniejszy....
Ale czy to lepiej, że:
- BES nie ma gumowego trójnika przepustnicy
- BES nie ma modułów do cewek na filtrze powietrza

Pozdrawiam
Marek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 02 lip 2014, 22:16

qoorczak pisze:Ale czy to lepiej, że:
- BES nie ma gumowego trójnika przepustnicy
Lepiej, bo gumowy w ARE pęka. Chociaż to kwestia ok. 300pln, żeby zakupić wzmocnioną wersję trójnika.
qoorczak pisze:BES nie ma modułów do cewek na filtrze powietrza
Generalnie lepiej, bo trochę prostsza wiązka silnika i dwa elementy do popsucia mniej, ale te elementy akurat w ARE problemu nie sprawiają, więc nie przykładałbym do tego wagi.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
qoorczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:23
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: qoorczak » 02 lip 2014, 23:59

Dzięki, czyli i ten i ten jest OK.
Pozdrawiam
Marek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 03 lip 2014, 13:44

Silnik te same, różnice jak napisał Zbyszek. BES były montowane w RM 2003, czyli też w 2002.
Reszta osprzętu taka sama, części takie same, reasumując silniki niemal identyczne,a trójniki pękają po tuningu, przy większym ciśnieniu doładowania, chociaż u mnie nadal cały :shock: w serii raczej problemów nie sprawiają, chociaż nigdy nic nie wiadomo ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja