Witam!!
Planuję zakup A6C5 w rocznikach 2002-2004 z silnikiem 2.7BiT 250KM Quattro Tiptronic.
Prawdopodobnie będę oglądał w tą sobotę dwa auta:
1. 2.7BiT 250KM ARE z 2002r.
2. 2.7BiT 250KM BES z 2003r.
To są te same silniki?? Czym się różnią? Który lepszy (czyt. mniej awaryjny)?
Pozdrawiam.
Marek
[ARE 2.7 250 KM] Różnice w silnikach ARE vs. BES
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
w 99% to samo.
- BES spełnia euro 4, ARE 3,
- BES nie ma gumowego trójnika przepustnicy
- BES nie ma modułów do cewek na filtrze powietrza
- ECU w BES sporo trudniejsze do stuningowania, przynajmniej dla amatora hobbysty
To chyba tyle, gdzieś już był taki temat
- BES spełnia euro 4, ARE 3,
- BES nie ma gumowego trójnika przepustnicy
- BES nie ma modułów do cewek na filtrze powietrza
- ECU w BES sporo trudniejsze do stuningowania, przynajmniej dla amatora hobbysty

To chyba tyle, gdzieś już był taki temat
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Lepiej, bo gumowy w ARE pęka. Chociaż to kwestia ok. 300pln, żeby zakupić wzmocnioną wersję trójnika.qoorczak pisze:Ale czy to lepiej, że:
- BES nie ma gumowego trójnika przepustnicy
Generalnie lepiej, bo trochę prostsza wiązka silnika i dwa elementy do popsucia mniej, ale te elementy akurat w ARE problemu nie sprawiają, więc nie przykładałbym do tego wagi.qoorczak pisze:BES nie ma modułów do cewek na filtrze powietrza
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Silnik te same, różnice jak napisał Zbyszek. BES były montowane w RM 2003, czyli też w 2002.
Reszta osprzętu taka sama, części takie same, reasumując silniki niemal identyczne,a trójniki pękają po tuningu, przy większym ciśnieniu doładowania, chociaż u mnie nadal cały :shock: w serii raczej problemów nie sprawiają, chociaż nigdy nic nie wiadomo
Reszta osprzętu taka sama, części takie same, reasumując silniki niemal identyczne,a trójniki pękają po tuningu, przy większym ciśnieniu doładowania, chociaż u mnie nadal cały :shock: w serii raczej problemów nie sprawiają, chociaż nigdy nic nie wiadomo
