Witam serdecznie, szukam pomocy ogólnie sytuacja wygląda następująco, remontuje swój silnik 1.8T AWT po obróceniu panewki.
Rozebrałem wszystko zakupiłem nowy (używany) wał korbowy z oznaczenia ANB oddałem do szlifu dobrałem panewki itp ogólnie wał zamontowałem.
Po zamontowaniu wału zauważyłem że na nim nie ma zębatki do napędu pompy oleju ( nie zwróciłem na to uwagi wcześniej pomyślałem po prostu że przerzucę z mojego starego wału)
Okazało się że ten bolec różni się jest po prostu mniejszy i ta zębatka lata luźno. I teraz mam pytanie żebym znowu się nie zrobił w bambuko gdy szukam wału korbowego po allegro itd nie mogę znaleźć nigdzie
wału o oznaczeniu AWT, jest wał z oznaczenia BFB który no na zdjęciach wygląda identycznie jest również ten sam numer pierścienia (050105189b) lecz numery na wale się różnią mój miał opis HBH ten z BFB tego nie ma, nie wiem czy to ma jakąś różnice tylko tyle że uczuliłem się już strasznie i nie chce znowu popełnić tego błędu ani się wrąbać w koszta. Dodam jeszcze ze w opisach na allegro jest napisane ze ten wał pasuje z BFB do silnika AWT ale no 100% pewności nie mam. Z góry dziękuje za pomoc. ( poniżej linki do tych wałów korbowych na allegro zdj podglądowe )
https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-a ... IgQAvD_BwE
https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-g ... 2292633081
REMONT SILNIKA POMOC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: REMONT SILNIKA POMOC
Ten drugi wał to jest złom z zatartą panewką.
Jak kupisz ładny wał to składasz na nominalnych panewkach a nie jakieś szlify.
Tu masz ładny https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-a ... 4f69ac7020
PS. Zębatka jest do silnika z wałkami balansowymi w misce.
Jak kupisz ładny wał to składasz na nominalnych panewkach a nie jakieś szlify.
Tu masz ładny https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-a ... 4f69ac7020
PS. Zębatka jest do silnika z wałkami balansowymi w misce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 lis 2023, 17:11
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
Re: REMONT SILNIKA POMOC
Rzeczywiście nie zauważyłem zresztą nie zamierzałem go kupować chodziło tylko o zdjęcie podglądowe aby ktoś kto wie o co chodzi dał mi znaćLukasXTC pisze: ↑02 lis 2023, 00:04Ten drugi wał to jest złom z zatartą panewką.
Jak kupisz ładny wał to składasz na nominalnych panewkach a nie jakieś szlify.
Tu masz ładny https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-a ... 4f69ac7020
PS. Zębatka jest do silnika z wałkami balansowymi w misce.
czy ten wał będzie pasował do mojego silnika.
Tak czy siak przy kupnie używanego wału lepiej oddać do sprawdzenia i ewentualnego minimalnego szlifu i założyc nominalne panewki to prawda, używana część to jednak używana.
Ten wał który wysłałes jest uszkodzony.
Zębatka jest od napędu pompy oleju nie mam wałków balansowych w misce.
Dzięki za pomoc ale za wiele nie pomogłeś, moje pytanie dalej jest akutalne.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: REMONT SILNIKA POMOC
cyt.
"Tak czy siak przy kupnie używanego wału lepiej oddać do sprawdzenia i ewentualnego minimalnego szlifu i założyc nominalne panewki to prawda, używana część to jednak używana."
Witam.
Nie ma czegoś takiego jak minimalny szlif.
Wał korbowy szlifowany jest co 0,25mm, czyli np. średnica nominalna ma fi 60, to 1-szlif będzie już średnicę 59,75mm, 2-szlif to średnica fi 59,50mm itd. Dopiero po szlifie czopów głównych i korbowodowych dobiera się odpowiednie panewki, bo może się zdarzyć, że z nominału wyjdzie dopiero 2-szlif w zależności od stany gładzi czopów.
Między średnicą czopu a panewką jest luz około 0,03-0,05mm na poduszkę olejową. Zobacz, jaka musi być dokładność pasowania na wszystkich czopach.
Pozdrawiam.
"Tak czy siak przy kupnie używanego wału lepiej oddać do sprawdzenia i ewentualnego minimalnego szlifu i założyc nominalne panewki to prawda, używana część to jednak używana."
Witam.
Nie ma czegoś takiego jak minimalny szlif.
Wał korbowy szlifowany jest co 0,25mm, czyli np. średnica nominalna ma fi 60, to 1-szlif będzie już średnicę 59,75mm, 2-szlif to średnica fi 59,50mm itd. Dopiero po szlifie czopów głównych i korbowodowych dobiera się odpowiednie panewki, bo może się zdarzyć, że z nominału wyjdzie dopiero 2-szlif w zależności od stany gładzi czopów.
Między średnicą czopu a panewką jest luz około 0,03-0,05mm na poduszkę olejową. Zobacz, jaka musi być dokładność pasowania na wszystkich czopach.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: REMONT SILNIKA POMOC
To tak nie działa - używany wał nawet po 400tyś. będzie trzymał wymiary fabryczne i często tak jest. Bardziej bym się przejmował wymiarami otworów pod panewki w bloku po jej obróceniu. Jak pisze kol. sabuk luz na panewkach jest mniejszy od grubości włosa 0,05.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 lis 2023, 17:11
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
Re: REMONT SILNIKA POMOC
Czyli dobrze rozumiem, moj wał był szlifowany i dostałem nominalne panewki, w takim razie załóżmy ze po tym pierwszym szlifie o 0,25mm wychodzi wartość taka że można założyć nominalne panewki tak?sabuk2006 pisze: ↑02 lis 2023, 05:41cyt.
"Tak czy siak przy kupnie używanego wału lepiej oddać do sprawdzenia i ewentualnego minimalnego szlifu i założyc nominalne panewki to prawda, używana część to jednak używana."
Witam.
Nie ma czegoś takiego jak minimalny szlif.
Wał korbowy szlifowany jest co 0,25mm, czyli np. średnica nominalna ma fi 60, to 1-szlif będzie już średnicę 59,75mm, 2-szlif to średnica fi 59,50mm itd. Dopiero po szlifie czopów głównych i korbowodowych dobiera się odpowiednie panewki, bo może się zdarzyć, że z nominału wyjdzie dopiero 2-szlif w zależności od stany gładzi czopów.
Między średnicą czopu a panewką jest luz około 0,03-0,05mm na poduszkę olejową. Zobacz, jaka musi być dokładność pasowania na wszystkich czopach.
Pozdrawiam.
Jestem początkujący i dziekuję za przydatną wiedze :D
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
Mój wał który był w bloku nadaję się na złom stąd kupno innego. Obróciło mi panewke na korbie.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: REMONT SILNIKA POMOC
Witam.
Wał nominalny (czyli fabryczny) to panewki też są nominalne.
Jeśli kupny wał był szlifowany na 1 szlif, to panewki również na 1 szlif, jeśli był szlifowany na 2 szlif to panewki też na 2 szlif itd. (komplet)
Jeśli obróciło Ci panewkę na korbowodzie, to trzeba było swój wał dać do szlifowania (np. na 1 szlif - jak wyjdzie) to zakupujesz panewki na 1 szlif.
Można byłoby zrobić szlif tylko na czopach korbowodowych a główne zostawić ale to trzeba pomierzyć.
Jedyne co trzeba byłoby wymienić to ten korbowód w którym panewka się obrócił ale nie koniecznie. Trzeba byłoby sprawdzić jego stan, czyli średnicę średnicówką (czy jest równa czy owalna) oraz czy jest on prosty. Osobiście lepiej korbowód wymienić.
Czy to będzie 1 czy 2 a może 3 szlif, nie wpływa to na osiągi silnika. Ważne, aby to wszystko było bardzo dokładnie spasowane.
Spasowanie układu tłokowo korbowego nie jest takie proste, że wrzucisz panewki, wał, stopki i poskręcasz a po odpaleniu może się zatrzeć.
Najlepszym sposobem byłoby dać to dobremu mechanikowi do złożenia a z resztą części już chyba sobie poradzisz.
Pozdrawiam.
Wał nominalny (czyli fabryczny) to panewki też są nominalne.
Jeśli kupny wał był szlifowany na 1 szlif, to panewki również na 1 szlif, jeśli był szlifowany na 2 szlif to panewki też na 2 szlif itd. (komplet)
Jeśli obróciło Ci panewkę na korbowodzie, to trzeba było swój wał dać do szlifowania (np. na 1 szlif - jak wyjdzie) to zakupujesz panewki na 1 szlif.
Można byłoby zrobić szlif tylko na czopach korbowodowych a główne zostawić ale to trzeba pomierzyć.
Jedyne co trzeba byłoby wymienić to ten korbowód w którym panewka się obrócił ale nie koniecznie. Trzeba byłoby sprawdzić jego stan, czyli średnicę średnicówką (czy jest równa czy owalna) oraz czy jest on prosty. Osobiście lepiej korbowód wymienić.
Czy to będzie 1 czy 2 a może 3 szlif, nie wpływa to na osiągi silnika. Ważne, aby to wszystko było bardzo dokładnie spasowane.
Spasowanie układu tłokowo korbowego nie jest takie proste, że wrzucisz panewki, wał, stopki i poskręcasz a po odpaleniu może się zatrzeć.
Najlepszym sposobem byłoby dać to dobremu mechanikowi do złożenia a z resztą części już chyba sobie poradzisz.
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga