Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

REMONT SILNIKA POMOC

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Bakajoko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2023, 17:11
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

REMONT SILNIKA POMOC

Post autor: Bakajoko » 01 lis 2023, 17:22

Witam serdecznie, szukam pomocy ogólnie sytuacja wygląda następująco, remontuje swój silnik 1.8T AWT po obróceniu panewki.
Rozebrałem wszystko zakupiłem nowy (używany) wał korbowy z oznaczenia ANB oddałem do szlifu dobrałem panewki itp ogólnie wał zamontowałem.
Po zamontowaniu wału zauważyłem że na nim nie ma zębatki do napędu pompy oleju ( nie zwróciłem na to uwagi wcześniej pomyślałem po prostu że przerzucę z mojego starego wału)
Okazało się że ten bolec różni się jest po prostu mniejszy i ta zębatka lata luźno. I teraz mam pytanie żebym znowu się nie zrobił w bambuko gdy szukam wału korbowego po allegro itd nie mogę znaleźć nigdzie
wału o oznaczeniu AWT, jest wał z oznaczenia BFB który no na zdjęciach wygląda identycznie jest również ten sam numer pierścienia (050105189b) lecz numery na wale się różnią mój miał opis HBH ten z BFB tego nie ma, nie wiem czy to ma jakąś różnice tylko tyle że uczuliłem się już strasznie i nie chce znowu popełnić tego błędu ani się wrąbać w koszta. Dodam jeszcze ze w opisach na allegro jest napisane ze ten wał pasuje z BFB do silnika AWT ale no 100% pewności nie mam. Z góry dziękuje za pomoc. ( poniżej linki do tych wałów korbowych na allegro zdj podglądowe )

https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-a ... IgQAvD_BwE

https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-g ... 2292633081

LukasXTC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: REMONT SILNIKA POMOC

Post autor: LukasXTC » 02 lis 2023, 00:04

Ten drugi wał to jest złom z zatartą panewką.
Jak kupisz ładny wał to składasz na nominalnych panewkach a nie jakieś szlify.
Tu masz ładny https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-a ... 4f69ac7020

PS. Zębatka jest do silnika z wałkami balansowymi w misce.

Bakajoko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2023, 17:11
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Re: REMONT SILNIKA POMOC

Post autor: Bakajoko » 02 lis 2023, 00:47

LukasXTC pisze:
02 lis 2023, 00:04
Ten drugi wał to jest złom z zatartą panewką.
Jak kupisz ładny wał to składasz na nominalnych panewkach a nie jakieś szlify.
Tu masz ładny https://allegro.pl/oferta/wal-korbowy-a ... 4f69ac7020

PS. Zębatka jest do silnika z wałkami balansowymi w misce.
Rzeczywiście nie zauważyłem zresztą nie zamierzałem go kupować chodziło tylko o zdjęcie podglądowe aby ktoś kto wie o co chodzi dał mi znać
czy ten wał będzie pasował do mojego silnika.
Tak czy siak przy kupnie używanego wału lepiej oddać do sprawdzenia i ewentualnego minimalnego szlifu i założyc nominalne panewki to prawda, używana część to jednak używana.
Ten wał który wysłałes jest uszkodzony.
Zębatka jest od napędu pompy oleju nie mam wałków balansowych w misce.
Dzięki za pomoc ale za wiele nie pomogłeś, moje pytanie dalej jest akutalne.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: REMONT SILNIKA POMOC

Post autor: sabuk2006 » 02 lis 2023, 05:41

cyt.
"Tak czy siak przy kupnie używanego wału lepiej oddać do sprawdzenia i ewentualnego minimalnego szlifu i założyc nominalne panewki to prawda, używana część to jednak używana."

Witam.
Nie ma czegoś takiego jak minimalny szlif.
Wał korbowy szlifowany jest co 0,25mm, czyli np. średnica nominalna ma fi 60, to 1-szlif będzie już średnicę 59,75mm, 2-szlif to średnica fi 59,50mm itd. Dopiero po szlifie czopów głównych i korbowodowych dobiera się odpowiednie panewki, bo może się zdarzyć, że z nominału wyjdzie dopiero 2-szlif w zależności od stany gładzi czopów.
Między średnicą czopu a panewką jest luz około 0,03-0,05mm na poduszkę olejową. Zobacz, jaka musi być dokładność pasowania na wszystkich czopach.
Pozdrawiam.

LukasXTC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: REMONT SILNIKA POMOC

Post autor: LukasXTC » 03 lis 2023, 00:17

To tak nie działa - używany wał nawet po 400tyś. będzie trzymał wymiary fabryczne i często tak jest. Bardziej bym się przejmował wymiarami otworów pod panewki w bloku po jej obróceniu. Jak pisze kol. sabuk luz na panewkach jest mniejszy od grubości włosa 0,05.

Bakajoko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2023, 17:11
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kraków

Re: REMONT SILNIKA POMOC

Post autor: Bakajoko » 03 lis 2023, 01:31

sabuk2006 pisze:
02 lis 2023, 05:41
cyt.
"Tak czy siak przy kupnie używanego wału lepiej oddać do sprawdzenia i ewentualnego minimalnego szlifu i założyc nominalne panewki to prawda, używana część to jednak używana."

Witam.
Nie ma czegoś takiego jak minimalny szlif.
Wał korbowy szlifowany jest co 0,25mm, czyli np. średnica nominalna ma fi 60, to 1-szlif będzie już średnicę 59,75mm, 2-szlif to średnica fi 59,50mm itd. Dopiero po szlifie czopów głównych i korbowodowych dobiera się odpowiednie panewki, bo może się zdarzyć, że z nominału wyjdzie dopiero 2-szlif w zależności od stany gładzi czopów.
Między średnicą czopu a panewką jest luz około 0,03-0,05mm na poduszkę olejową. Zobacz, jaka musi być dokładność pasowania na wszystkich czopach.
Pozdrawiam.
Czyli dobrze rozumiem, moj wał był szlifowany i dostałem nominalne panewki, w takim razie załóżmy ze po tym pierwszym szlifie o 0,25mm wychodzi wartość taka że można założyć nominalne panewki tak?
Jestem początkujący i dziekuję za przydatną wiedze :D

Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
LukasXTC pisze:
03 lis 2023, 00:17
To tak nie działa - używany wał nawet po 400tyś. będzie trzymał wymiary fabryczne i często tak jest. Bardziej bym się przejmował wymiarami otworów pod panewki w bloku po jej obróceniu. Jak pisze kol. sabuk luz na panewkach jest mniejszy od grubości włosa 0,05.
Mój wał który był w bloku nadaję się na złom stąd kupno innego. Obróciło mi panewke na korbie.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: REMONT SILNIKA POMOC

Post autor: sabuk2006 » 03 lis 2023, 05:54

Witam.
Wał nominalny (czyli fabryczny) to panewki też są nominalne.
Jeśli kupny wał był szlifowany na 1 szlif, to panewki również na 1 szlif, jeśli był szlifowany na 2 szlif to panewki też na 2 szlif itd. (komplet)
Jeśli obróciło Ci panewkę na korbowodzie, to trzeba było swój wał dać do szlifowania (np. na 1 szlif - jak wyjdzie) to zakupujesz panewki na 1 szlif.
Można byłoby zrobić szlif tylko na czopach korbowodowych a główne zostawić ale to trzeba pomierzyć.
Jedyne co trzeba byłoby wymienić to ten korbowód w którym panewka się obrócił ale nie koniecznie. Trzeba byłoby sprawdzić jego stan, czyli średnicę średnicówką (czy jest równa czy owalna) oraz czy jest on prosty. Osobiście lepiej korbowód wymienić.
Czy to będzie 1 czy 2 a może 3 szlif, nie wpływa to na osiągi silnika. Ważne, aby to wszystko było bardzo dokładnie spasowane.
Spasowanie układu tłokowo korbowego nie jest takie proste, że wrzucisz panewki, wał, stopki i poskręcasz a po odpaleniu może się zatrzeć.
Najlepszym sposobem byłoby dać to dobremu mechanikowi do złożenia a z resztą części już chyba sobie poradzisz.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga