Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[BES 2.7 250 KM] Pytanie do posiadaczy 2.7 T BES

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[BES 2.7 250 KM] Opinie o 2.7 BiTurbo

Post autor: zarzyk » 08 gru 2015, 14:04

Witajcie.

Mam pytanko. Kupiłem poliftowe 2.7BiTurbo i ciągle coś mu dolega z silnikiem. Mam jednego znajomego mechanika i ciągle mi mówi, że trzeba było kupić 1.8T bo tu co drobna naprawa to silnik w gore i koszta rosną. Nie wiem czy zmienić mechanika czy auto. Czy to tak awaryjna jednostka, że ciągle trzeba coś robić i zawsze wyciągać silnik?

Słyszałem o pękających głowicach, problemami z rozrządem itd.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 08 gru 2015, 14:39

Na pewno 1.8T będzie znacząco tańszy w utrzumaniu, niż 2.7T. Ale z tą awaryjnością, to trochę przesada. O pękających głowicach, to pierwszy raz w życiu słyszę. Ogólnie to bardzo dobra jednostka, ale trzeba o nią dbać. Dobry olej to podstawa, żaden minerał, czy półsyntetyk. Z wyjęciem silnika do drobnych napraw to już całkiem przesada. Ogólnie to tylko do remontu, lub do wymiany turbin trzeba go wyjmować. Mój jeszcze ani razu nie był poza autem i mam nadzieje prędko nie będzie.
Co do typowych usterek to szczelność dolotu, przy jego kilku metrach zawsze coś się może znaleźć, padają zawory DV, czujniki EGT, ale nasz forumowy kolega ma zestawy naprawcze. Cena nowych w ASO zabija. Sondy lambda, ale to wiadomo w każdym, tu jest ich 4. Wytrzymują kilka ładnych lat, więc tragedii nie ma. Problemy z rozrządem, nie bardzo wiem o co Ci chodzi, może o napinacze łańcuszków? Wytrzymują tyle samo co w 1.8T i innych V6, V8. Niektórzy mechanicy boją się tego silnika, nie wiem czemu. Z wymianą rozrządu też może być problem, że by dobrze ustawić, tak żeby nie było rozjazdów na bankach. Wymiana tylko na blokadach, ale każdy dobry mechanik takimi dysponuje i powinien to zrobić dobrze. Ja ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 08 gru 2015, 15:58

Czyli typowe usterki nie sa jakoś nadzwyczaj problematyczne? zimą owszem pcham auto na warsztat bo przymarzaja rece do wszystkiego ale jak jest ciepło to samemu wszystko w miarę możliwośći :)
Jak ktoś ma jeszcze swoje zdanie na temat 2.7 to chętnie usłyszę. nie boje sie napraw ale co brama warsztatowa to "Panie sprzedaj i kup coś mniejszego nie naprawiam - wymina odmy (zrobiłem samemu pod blokiem... ciasno ale udało sie, rece pokaleczone ale kasa zaoszczedzona )
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 08 gru 2015, 16:06

zarzyk pisze:co brama warsztatowa to "Panie sprzedaj i kup coś mniejszego nie naprawiam - wymina odmy (zrobiłem samemu pod blokiem... ciasno ale udało sie, rece pokaleczone ale kasa zaoszczedzona )
Co brama warsztatowa to grzebek, nie mechanik.
Większość rzeczy robisz z podniesioną maską TYLKO maską.
Nie jestem mechanikiem z wykształcenia, a sam wyremontowałem silnik, więc tych grzebków śmiechem zabijam!
Z resztą to co napisał elwarka1, popieram i podpisuję się pod tym. Pękające głowice? śmiech na sali! trzeba umieć interpretować błędy i logi, ale jak ktoś obsługę elektroniki zakończył na poziomie węża w nokii to tak później się skończy. Teraz praktycznie wszystkie silniki są doładowane i opakowane elektroniką, więc za kilka lat te majstry zdechną z głodu <rotfl>
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 16:07 przez metyoo, łącznie zmieniany 1 raz.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 08 gru 2015, 16:06

Brak wiedzy na temat silnika i wychodzi ciemno gród, mało co który mechanik ma jakiekolwiek pojęcie o tym silniku i stąd powstają mity. Co do blokad to też nie za dużo mechaników takowe posiada :-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 08 gru 2015, 17:20

Ja też nie mogę złego słowa napisać. Jak kupiłem to po 2 tyg się załamałem. Padły 2 turbiny ale nie wyciągałem silnika. Zmęczyłem bez. Od razu zmieniłem sondy , DV wszystkie wężyki podciśnienia świece rozrząd, uszczelki.Potem podniosłem moc. Nazbierało się się ok 2.5 tys ale do tej pory latam sobie na gazie i nic się nie dzieje. Do mechanika nigdy bym nie pojechał bo jeżeli nawet maja VCDS to nie robią więcej niż odczyt błędów które i tak często źle interpretują.
Pomogłem? Kliknij

BRYNEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:19
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BRYNEK » 08 gru 2015, 17:26

Popieram zdanie kolegi. Moje poprzednie A6 to 2.7T i mogę powiedzieć tylko jedno: to bardzo wdzięczny motor. Większość mitów powstaje z powodu nieznajomości tematu przez mechaników, sam przerabiałem tą kwestię. Tych motorów nawet w serwisie nie znają a co dopiero mówić o innych warsztatach. Ja zdecydowanie polecam ten silnik, odpłaca mocą i frajdą z jazdy :)
Jeśli masz program diagnostyczny i trochę wiedzy dużo jesteś w stanie sam naprawić.

Awatar użytkownika
Krzysiek93ZS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Krzysiek93ZS » 08 gru 2015, 19:50

Co do 2.7T wiem nie za wiele ale jeśli chodzi o 1.8t to mechanicznie auto jak dla mnie jest ekstra ale hmmm nie ma co ukrywać,że mocy jest za mało jak na A6. I pali też nie mało. Ale zależy co kto lubi, kwestia gustu stylu jazdy i zapotrzebowania. :)

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 09 gru 2015, 11:55

Co prawda mam przed lifta ale mogę potwierdzić że jak się dba o ten silnik to większych problemów z nim nie ma. Z największych bolączek to nieszczelności w dolocie i podciśnieniach i EGT padają ale te naprawy można przeprowadzić podnosząc tylko maskę. Jak jest gaz to też trochę ciężko znaleźć gazownika, który to cudo fajnie wystroi. Co do opinii mechaników to jak któryś twierdzi że silnik awaryjny i nienaprawialny to szczerze powiedziawszy bałbym się im dać taczki naprawić;) Ponadto podobnie jak kolega Krzysiek93ZS uważam że 1.8 to trochę mało do tego auta.

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 10 gru 2015, 08:13

Otóż to. Grunt to mechanik, który widział coś więcej niż fordy sierra i golfy III. W innym przypadku taki mechanik tylko Cię wystraszy, że silnik (cyt. fachmana z mojej okolicy) "tylko dla bogatych" a to wg mnie nie prawda bo znam ludzi którzy mają budżetowy fordy focusy w dieslach, które pochłonęły furę siana a jehać nie ma czym ;)

Ja na początku miałem troche problemów. Dobiła mnie walnięta dwumasa :/ i wkurzająca nieszczelność która powodowała istne walenie i szarpanie silinikiem przy przyśpieszaniu. UWAGA: pseudoznawcy już chcieli robić remont skrzyni, zdejmować cały ukłąd napędowy i go regenerować, a winny był zaworek zwrotny za 5 dych w ASO. Poza tym EGT przerabiałem (standard - elektronika od SIDa), pęknięty trójnik przepustnicy i teraz poci mi sie spod pokrywy na lewej głowicy i troche kapie na wydech.
Poza tym spalanie: nie udaje mi się zejść poniżej 14l/100 LPG (jazda normalna, troche miasta).

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 10 gru 2015, 11:43

Kamilu podaj namiary na tych pseudoznawców. chciałbym wiedzieć których mechaniorów unikać:)

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 10 gru 2015, 13:03

Jeden fachman z okolic (CzB - będziesz wiedzieć gdzie to;), dobry w wymianach części które wybija się młotkiem hehe

Drugi sie niby specjalizuje w Audi i ma o dziwo dobrą opinie ale o 2,7TT ma pojęcie żadne, a sam wie wszystko najlepiej i nie przegadasz. Ogółem to wcisnął mi tarcze co łąpią po roku bicie i wahacze dolne HP w cenie Febi...żebym sie u niego naprawiał to już bym musiał dawno nerke sprzedać. Aha wg niego walnięte EGT to walnięta głowica i pukający popychacz tak samo ;)

Trzeci nawet miał Audice w Quattro i cóż...chciał mi skrzynie wyjmować ;)

Nie chce pisać na forum, bo nie lubię personalnie dupy obrabiać...idzie PW
AWRacing @ 329/494

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 12 gru 2015, 20:06

Ja kupiłem moja w czerwcu 2015 i do tej pory musiałem zrobić przy silniku:
1 wymiana zaślepek przy wałkach bo ciekły oraz wymianę dodatkowej pompy wody bo się urwał króciec i gubiła dość szybko płyn chłodzący, wymianę oleju, rozrządu traktuje jako eksploatacja a nie awaria a założenie gazu to zbijanie kosztów. Nalatałem już 10kkm i coraz bardziej mi sie to podoba aha wymieniłem tez olej w skrzyni ale to wyłącznie profilaktyka bo wymieniony olej był w bdobrym stanie ale nie bójcie się nie zalałem z powrotem, zalałem nowy. Wiec czego się bać 2,7 biturbo na razie nie ma powodow

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

[BES 2.7 250 KM] Pytanie do posiadaczy 2.7 T BES

Post autor: SoloZiP » 08 maja 2017, 13:06

Siema, muszę wymienić jeden zaworek od podciśnienia ale ktoś już wcześniej przy nim coś kombinował. Gdyby ktoś przesłał mi zdjęcie żebym sobie zerknął jak to ma wyglądać to byłbym wdzięczny. Chodzi mi głównie o krócieć z prawej strony.
Zawór znajduje się pod rura Y przy króćcu z odmą oraz obok regulatora ciśnienia paliwa, zdjęcie poniżej:

Obrazek

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 09 maja 2017, 23:41

Prawy idzie przewód koło zbiornika wspomagania do zbiornika podcisnienia a zdjęcie z telefonu nie chce przejść he he
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl