Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALF 2.4 165 KM] Przestawiony rozrząd?

Silniki benzynowe
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

[ALF 2.4 165 KM] Przestawiony rozrząd?

Post autor: paput » 17 paź 2014, 14:06

Jak w temacie. Wyrzuca mi błędy:
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-00 - -
17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus
P1392 - 35-00 - -
g40 wymieniałem i nic to nie dało

auto drży, brak mocy, rozrząd wymieniałem 40 tys km tmeu i było wszystko ok do tej pory

Obrazek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 paź 2014, 14:47

daj logi grup 90+93

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 17 paź 2014, 15:06

metyoo pisze:daj logi grup 90+93
na 3 biegu w trakcie jazdy?

a obrazek się załącza który wrzuciłem? idle stabilization mam -69CF i -67CF ale na postoju

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 paź 2014, 15:39

paput pisze:na 3 biegu w trakcie jazdy?
tak, od 1500rpm do ponad 5000rpm
paput pisze:a obrazek się załącza który wrzuciłem?
Nie
paput pisze:idle stabilization mam -69CF i -67CF ale na postoju
:shock: na VAG-COM'ie 311 tak pokazuje ??

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 17 paź 2014, 15:59

Mazdomania pisze:
paput pisze:na 3 biegu w trakcie jazdy?
tak, od 1500rpm do ponad 5000rpm
paput pisze:a obrazek się załącza który wrzuciłem?
Nie
paput pisze:idle stabilization mam -69CF i -67CF ale na postoju
:shock: na VAG-COM'ie 311 tak pokazuje ??
tak jeszcze raz próbuję wrzucić

to jest Vag Com 409.1

Obrazek

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 paź 2014, 21:39

Teraz zdjęcie widać. W pierwszej kolejności sprawdź kostkę i kable od czujnika położenia wałka rozrządu, bo ma zwarcie do plusa i stąd może być taka tragedia pod VAG-iem, a nie uszkodzony sam czujnik.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 18 paź 2014, 11:49

Mazdomania pisze:Teraz zdjęcie widać. W pierwszej kolejności sprawdź kostkę i kable od czujnika położenia wałka rozrządu, bo ma zwarcie do plusa i stąd może być taka tragedia pod VAG-iem, a nie uszkodzony sam czujnik.
Byłem u mechanika, twierdzi że rozrząd wg niego w porządku bo auto dobrze pracuje i na Vag Scanie by wychodziło ale może w poniedziałek jeszcze dokładniej zajrzeć. Natomiast twierdzi że to zapewne coś z czujnikiem i że ten co kupiłem także może być wadliwy i powodować że takie głupoty się pokazują. Czy to możliwe że od g40 wyskakuje g163? Sam powiedział że tak nie powinno być ale w elektronice wszystko możliwe i w poniedziałek podmieni czujniki bo ma takie same oryginalne.

Kostkę sprawdzałem i napięcie dochodzi do czujnika.

Auto dzisiaj rano dobrze jechało a później osłabło za jakąś godzine jak wracałem...

A i jeszcze jedno czy to moze byc wina słanbej masy w aucie?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 paź 2014, 14:50

paput pisze:Natomiast twierdzi że to zapewne coś z czujnikiem i że ten co kupiłem także może być wadliwy i powodować że takie głupoty się pokazują
Zawsze może być wadliwy jak jakiś tani zamiennik. Jedynie Bosch się sprawdza z tego co zauważyłam. Skoro mechanik ma drugi to niech podmieni - będzie wiadomo czy to wina faktycznie czujnika, czy jednak trzeba będzie po kablach szukać.

Co do drugiego błędu:

17800/P1392/005010 - Czujnik położenia wałka rozrządu Bank 2 (G163): Otwórz zwarty do plusa

Ewentualne objawy
Straty mocy przy pełnym otwarciu przepustnicy
Wysokie zużycie paliwa
Złe wartości emisji
Możliwe przyczyny
Przewodów między modułem sterowania silnika i czujnik położenia wałka rozrządu Banku 2 (G163) wadliwe
Zasilanie / Ground połączeń z / do czujnika położenia wałka rozrządu Banku 2 (G163) wadliwe
Czujnik położenia wałka rozrządu Bank 2 (G163) wadliwe
Moduł sterujący silnika uszkodzony
Możliwe rozwiązania
Sprawdź połączenia pomiędzy modułem sterowania silnika i czujnik położenia wałka rozrządu Banku 2 (G163)
Zasilanie / Ground połączeń z / do czujnika położenia wałka rozrządu Banku 2 (G163) wadliwe
Czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzić, Bank 2 (G163)
Sprawdź moduł sterujący silnika

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 18 paź 2014, 15:41

A więc tak. Wykręciłem jeszcze raz założony przeze mnie czujnik (kupiony zamiennik) i moim oczom ukazał się taki oto widok. Wyleciał z niego taki mały magnesik który już wcześniej się ruszał przed założeniem. Ehhh. Myslałem ze tak ma byc... W oryginalnym czujnik wsyzstko siedzi sztywno. Teraz wyskakuje tylko G40 a drugi bład się nie pojawia na starym czujniku. Kurcze ciekawe czy mi oddadzą kasę za ten czujnik jak już wadliwy przysłali...?


Ciekawe czy dlatego wyskakiwał mi czujnik drugiej głowicy, może jakieś zwarcie było po uszkodzeniu
Obrazek

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 paź 2014, 18:13

Więc masz w garści sprawcę zamieszania ;) Zapytaj czy wymienią Ci na Boscha (pewnie z dopłatą), a jak nie to weź zwrot kasy i kup porządny, a problemy powinny zniknąć.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 paź 2014, 18:41

Ja, nauczony doświadczeniem z głupią pompą paliwa w A100, od lat jeśli mam kupić nowy zamiennik, wolę kupić oryginalną używkę...

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 18 paź 2014, 21:16

metyoo pisze:Ja, nauczony doświadczeniem z głupią pompą paliwa w A100, od lat jeśli mam kupić nowy zamiennik, wolę kupić oryginalną używkę...
i tak własnie zrobię zobaczymy czy pomoże

[ Dodano: 2014-10-18, 21:16 ]
a jeszcze jedno: ten czujnik na głowicy od strony pasażera i przy rozrządzie stojąc przodem do auta to na pewno G40 tak? bo coś mi się zaczyna wydawać ze to jest g163 właśnie i na forum wprowadzono mnie w błąd

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 paź 2014, 21:58

Nie, z przodu po lewej jest G163, G40 jest po stronie ściany grodziowej. Tu masz dokładne foto:
Obrazek
Obrazek

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 19 paź 2014, 11:48

Mazdomania pisze:Nie, z przodu po lewej jest G163, G40 jest po stronie ściany grodziowej. Tu masz dokładne foto:
[url=http://images43.fotosik.pl/1488/6f4d08d40573963cm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images42.fotosik.pl/518/9a2a81a31cb8ba38m.jpg]Obrazek[/URL]
No to mamy odpowiedź, kurna zajmowałem się nie tym czujnikiem <wnerw> , ale gdzieś na rycinach z audi było napisane że to G40 jest <zalamka>

I takie pytanko jeszcze, czy G40 i G163 są takie same? Tzn można je stosować zamiennie?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 paź 2014, 12:03

Wg. ETKI oba czujniki halla mają ten sam numer - 058905161B:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl