Witam Wszystkich i prosze o pomoc gdyz sam sobie juz nie daje rady. Zaczne od poczatku.
Pare miesiecy temu zauwazylem ze auto zaczyna lekko przerywac podczas przyspieszania na 3,4 i 5 biegu. Auto nadal przyspieszalo jednak jak by cos go dlawilo. Problem pozniej zaczal sie pojawiac na 2gim biegu. Dodatkowo na postoju np na swiatlach czuc bylo wyrazne hmm jak to okreslic uderzenie silnika taki jak by skok czegos w sordku co trwalo tylko 1 sekunde. Postanowilem zaczac od wymiany filtra paliwa i swiec. Pojechalem do mechanika na wymiane. Filtr zostal wymieniony oraz swiece. Mechanik podczas wymiany swiec stwierdzil ze olej sie do nich dostaje poniewaz cieknie mi uszczelka pod pokrywa zaworow. No i mial racje. 2 swiece z 4 byly zatopione w oleju. Ladnie wyczyscil mi komore swiec. Wlal troche paliwa ktore zostalo po wymianie filtra i je przepalil lekko. Pierwszy raz cos takiego widzialem. Wracajac do tematu. Swiece wymienione i filtr. Kaze odpalic co od razu czynie. Mowi ze auto moze troche podymic bo olej sie bedzie teraz spalal. Czas na probe. Wyjezdzam na miasto a tu zaslona dymna za mna. Co ja niuni w gaz to wiecej dymu. Az wstyd mi bylo. Pierwsza prosta i czas zobaczyc czy naprawione. Jakie bylo moje zdziwinie ze to auto moze tak przyspieszyc. Moc o 1000% wzrosla. Auto zaczelo idealnie jezdzic w koncu. Wiec wina swiec byla. Po miesiacu znowu zaczyna przerywac. Jade wymienic uszczelke. uszczelka wymieniona. Auto nagle nie trzyma obrotow. bieg jalowy i falowania obrotow od 600-1000. podpiecie pod komputer i zero bledow. No nic. Jade do domu. Postanowilem znowu wymienic swiece tym razem sam. Wymiana i .... silnik chodzi rowno i juz nie faluje. Przerywanie nadal wystepuje. Szlag mnie trafia. Weekend. Wyjecie przepustnicy w celu przeczyszczenia. Lekko brudna wiec czyszczenie, montaz i nadal przerywa. Filtr powietrza. Wszystko drozne. Zadnych bledow na WAG-u. Juz nie wiem co robic. Intryguje mnie caly czas dlaczego wtedy po wymianie swiec przez mechanika auto odzylo a teraz nie chce. Moze caly czas jest gdzies olej w swiecach ktorego nei wyczyscilem ?
Troche dlugo. Przepraszam ale sam nie wiem co juz robic.
[A6 C5] [1.8T 150km] Przerywa podczas przyspieszania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 mar 2010, 15:53
- Lokalizacja: Szczecin/Liverpool
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 mar 2010, 15:53
- Lokalizacja: Szczecin/Liverpool
Postaram sie jak najszybciej podlaczyc i podac co mi wyskoczylo.
Podlaczylem audi pod laptopa vag-iem 4.9; wszedlem w opcje silnik i bloki i:
002 pokazuje mi 4 wartosci:
- 800 /obroty silnika
- 25/obciazenie silnika teoretyczne
-2.46ms/ skorygowany czas wtrysku
-18,2 g/s /objetosc zasysanego powietrza
115:
-800 obr/min / brak opisu
-25/ brak opisu
-1000 milibarow/ brak opisu
-1010 milibarow/ brak opisu
118:
-800 obr/min
-39.0 / stopni C
- brak
-1010 milibarow/ brak opisu
Auto bylo odpalone na biegu jalowym, wyl klimatyzacja.
Podlaczylem audi pod laptopa vag-iem 4.9; wszedlem w opcje silnik i bloki i:
002 pokazuje mi 4 wartosci:
- 800 /obroty silnika
- 25/obciazenie silnika teoretyczne
-2.46ms/ skorygowany czas wtrysku
-18,2 g/s /objetosc zasysanego powietrza
115:
-800 obr/min / brak opisu
-25/ brak opisu
-1000 milibarow/ brak opisu
-1010 milibarow/ brak opisu
118:
-800 obr/min
-39.0 / stopni C
- brak
-1010 milibarow/ brak opisu
Auto bylo odpalone na biegu jalowym, wyl klimatyzacja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 mar 2010, 15:53
- Lokalizacja: Szczecin/Liverpool
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 mar 2010, 15:53
- Lokalizacja: Szczecin/Liverpool
cewki ? sadze ze nie spprawdzal ale nie jestem pewien na 100%. Czy da rade to samemu sprawdzic i jak tak to jak ?
Jezeli mam byc szczery to nie wiem gdzie jest kabel od turbiny ale podejrzewam ze z turbina jest wszystko ok poniewaz....auto zaczyna lepiej chodzic tzn przyspieszac jak obroty wskocza na okolo 3 tys. podejrzewam ze bez turbo to by byla masakra. Np jadac powoli na 2gim biegu wrzucam luz, po chwili znowu 2gi i chce pojechac to audiczka az sie dlawi, nie da rady przyspieszyc, dopiero od 3tys obrotow zaczyna lepiej idz. Dodam ze powolne dodawanie gazu nie wywoluje przerywania. Dopiero po wcisnieciu pedalu o okolo 50 % pojawia sie przerywanie. Dziekuje za zainteresowanie tematem
Przed chwila sprawdzilem kolejna rzecz. Na zimnym silniku widac znaczaca roznice w przyspieszaniu. Po wcisnieciu pedalu do podlogi zaczyna przerywac ale nie tak mocno jak jest cieply. Dodatkowo nie dlawi sie na niskich obrotach. Dopiero po osiagnieciu temp 90'c zaczyna wariowac. Najgorsze ze nie mozna nim wyprzedzac bo od razu muli go.
[ Dodano: 2011-06-15, 19:37 ]
Rozwiazalem dzis problem. Przyczyna byla padnieta jedna cewka zaplonowa. Kupilem nowke sztuke i wymienialem jedna po drugiej az trafilem. Auto zaczelo normalnie jezdzic. Cena nowej cewki w moim przypadku 36 funtow. Dziekuje wszystkim za pomoc.
Jezeli mam byc szczery to nie wiem gdzie jest kabel od turbiny ale podejrzewam ze z turbina jest wszystko ok poniewaz....auto zaczyna lepiej chodzic tzn przyspieszac jak obroty wskocza na okolo 3 tys. podejrzewam ze bez turbo to by byla masakra. Np jadac powoli na 2gim biegu wrzucam luz, po chwili znowu 2gi i chce pojechac to audiczka az sie dlawi, nie da rady przyspieszyc, dopiero od 3tys obrotow zaczyna lepiej idz. Dodam ze powolne dodawanie gazu nie wywoluje przerywania. Dopiero po wcisnieciu pedalu o okolo 50 % pojawia sie przerywanie. Dziekuje za zainteresowanie tematem
Przed chwila sprawdzilem kolejna rzecz. Na zimnym silniku widac znaczaca roznice w przyspieszaniu. Po wcisnieciu pedalu do podlogi zaczyna przerywac ale nie tak mocno jak jest cieply. Dodatkowo nie dlawi sie na niskich obrotach. Dopiero po osiagnieciu temp 90'c zaczyna wariowac. Najgorsze ze nie mozna nim wyprzedzac bo od razu muli go.
[ Dodano: 2011-06-15, 19:37 ]
Rozwiazalem dzis problem. Przyczyna byla padnieta jedna cewka zaplonowa. Kupilem nowke sztuke i wymienialem jedna po drugiej az trafilem. Auto zaczelo normalnie jezdzic. Cena nowej cewki w moim przypadku 36 funtow. Dziekuje wszystkim za pomoc.