Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ALG 2.8 193 KM] Przepustnica - wyciągniecie oraz zawór EGR

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

[ ALG 2.8 193 KM] Przepustnica - wyciągniecie oraz zawór EGR

Post autor: diabeelek » 19 maja 2013, 19:55

Witam Was,
dzisiaj próbowałem dobrać się do przepustnicy ale poległem dosyć szybko.
Po pierwsze nie wiem jak odłączyć ten element:
Obrazek

On jest chyba przykręcony na jednego imbusa ale przeszkadzała mi odma aby go odkręcić
Nie mogę jej odczepić, jest na takiej czarnej plastikowej opasce ale nie mam pojęcia jak ją ściągnąć.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak się do niej dostać? (na zielono zaznaczone to czego nie mogę odczepić. Ezektora też nie mogę wyczepić a nie chcę nić połamać. Proszę o wskazówki.
Obrazek

Co póÂźniej zrobić? Rozumiem, że należy odpiąć linke od gazu...jak to zrobić?
Czy przepustnice w V6 2.8 ulegają zabrudzeniu - pytam ponieważ większość osób twierdzi, że są czysciutkie.
Do tego zauważyłem, że zawór od EGR miał odłączone podciśnienie, podłączyłem je spowrotem ale nie zauważyłem żadnej różnicy w jeÂździe. Za co odpowiada ten zawór a konkretniej podciśnienie idące do niego.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 20 maja 2013, 01:50

na poczatek jakie masz objawy ?

przepustnica moze sie ubrudzic olejem zawór zwrotny z odmy , nastepnie moze sie zapiekac na ruchomej czesci przepustnicy tz nagar i jej praca moze byc nieprawidłowa

zdjąc przepustnice nie jest tak łatwo , ale da rade to zrobic , oczywscie cały uklad podcisnienia musisz rozpiac , wyciagnac ezektor odpiąc zielony zawór pod ezektorem , odkrecic srube trzymajaca plastikowy dolot wyjąc go , odkrecic sruby trzymajace przepustnice , odpiac wezyki od podgrzewania przepustnicy , odpiąc linke gazu

jesli mowa o czarnej obejmce z odmy to działa to w ten sposób ze naciskasz na nia w odpowiednim miejscu odkształca sie ona i powinna zejsc ciezko to wytłumaczyc ale powinienies wyczuc

to tyle wiec do roboty , ale ja uwazam ze nie ma co sciagac przepsutnicy do jej wyczyszczenia bo mozesz tylko nabroic , zdejmij plastikowy dolot weÂź szmatke nasaczona benzyna i wypucuj przepustnice

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 20 maja 2013, 08:23

Objawy mam takie, że mi gaśnie podczas dojeżdzania do skrzyżowania i myślałem, żeby ją wyczyścic - nie zaszkodzi a może pomoże.

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 20 maja 2013, 10:54

diabeelek pisze:Objawy mam takie, że mi gaśnie podczas dojeżdzania do skrzyżowania i myślałem, żeby ją wyczyścic - nie zaszkodzi a może pomoże.
Ja też tak miałem jak spuszczałem z gazu to prawie gasła i tak jak mówi raftor, też bym jej nie wyciągał tylko ją wyczyścił ;) ja kupowałem preparat do czyszczenia przepustnic i wtrysków :)

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 20 maja 2013, 13:58

Hubert21 pisze:a kupowałem preparat do czyszczenia przepustnic i wtrysków :)
Jaki to preparat? Psikales bezpośrednio na przepustnice czy na szmate i pucowałeś?
I jak wtryski wyczyściłeś?

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 20 maja 2013, 14:27

jak ja rozbierzesz to masz tam "ruchomy krązek" niech ktos nacisnie pedał gazu albo sam sobie odchyl na max otwarta przepustnice i ja szmatką nasaczona benzyna PB 95 lub benzyna ekstrakcyjna wyczysc , az nie bedzie sie ptzucinała i nie bedzie w ogole brudu na niej łatwo to wykonac nie trzeba preparatu za 50zl preparat jest dobry jak nie masz zjdetego dolotu wtedy odpalasz auto sciagasz filtr i psikasz do dolotu preparat auto zasysa go i czysci sie samo ale mało skuteczny jest ten sposób

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 20 maja 2013, 23:11

diabeelek pisze:Jaki to preparat? Psikales bezpośrednio na przepustnice czy na szmate i pucowałeś?
I jak wtryski wyczyściłeś?
Preparat nazywa się Prestone i płaciłem za niego chyba ok 30zł. Wystarczy dobrze psikać i samo schodzi ;) ale można też tak jak pisze raftor,
A wtrysków nie czyściłem :) ale może i by się przydało <mysli> <okok>

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 21 maja 2013, 21:16

Wtryski mozesz wyczyscic dodatkiem do PB albo wymontowac je zanurzyc w rostworze czyszczacym i podawac napiecie na nie aby sie otwierały

pozdr

evry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 sie 2016, 07:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: evry » 13 sie 2016, 20:59

Witam klubowiczów!
Kupiłem tydzien temu a6 c4 2.8 v6 quattro 1995r silnik ACK. Mam podobne objawy z praca silnika. Mianowicie nie trzyma mi cisnienia paliwa ciezko pali, musze kilka razy zaplonem pompowac paliwo by doszlo do silnika i zapala. Jak postoi chwile do 10 minut to pali na dotyk. Druga sprawa dojezdzam do swiatel lub inna sytuacja na drodze, obroty spadaja do 200/m pozniej wraca na swoje obroty lub potrafi zgasnac. Na co zwrocic uwage w tych dwoch kwestiach- mianowicie dowiedzialem sie ze jest gdzies zawor zwrotny ze nie trzyma cisnienia w ukladzie paliwowym. a co z obrotami?? Prosze o podpowiedzi.
Pozdrawiam Bartek z Zamościa LZ 61879 :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl