Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALF 2.4 165 KM] przekręcony wkład katalizatora i co dalej

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

[ALF 2.4 165 KM] przekręcony wkład katalizatora i co dalej

Post autor: romanoitaliano » 17 gru 2017, 15:22

witam,
podczas ostatniej wymiany opasek na tłumiku tuż za katalizatorem, poświeciłem z ciekawości w wydech i zauważyłem,że jeden katalizator ma obrócony wkład, jest luźny. Skręciłem to wszystko na szybko bo musiałem akurat i jeżdżę a to sobie tak postukuje...i teraz mam dylematy co dalej...

1) wyciąć kat zaspawać puchę jak była- podobno będzie głośniej....
2) wyciąć kat wstawić rurkę - ale podobno spaliny będą za szybko przepływać i tłumiki mogą się zużyć szybciej, poza tym zapach spalin będzie jak za starym polonezem
3)wstawienie tłumika przelotowego wyglądem przypominającego katalizator

4) próba naprawy poprzez usztywnienie ( wspawanie w puszcze po rozcięciu jej kawałków metalu aby stabilizowały wkład) tego wkładu o ile nie jest poszczerbiony

5) kupno katalizatora walker za 200zł ceramiczny- wizualnie wygląda jak ten obecny ale niestety jest na normę euro 2 z tego co mi się wydaje.

Najbardziej skłaniam się ku opcji 4 - jeśli możliwa lub 5

Ewentualnie zostaje zakup używki za ok 300zł...


Czy ktoś z Was miał jakieś doświadczenia z takim "uniwersalnym" katalizatorem?

Chciałbym mieć jednak jakiś katalizator w samochodzie bo zależy mi aby cicho chodził i chciałbym dodatkowo aby nie było smrodu za samochodem. Czy myślicie,że będzie dużo gorzej jak jeden z katów będzie pod normę euro 2? W sumie jeżdżę na lpg a i tak spaliny się mieszają- bo wydech łączy się później w jedno.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, 09:18 przez romanoitaliano, łącznie zmieniany 1 raz.

zaszh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 04 lip 2015, 00:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zaszh » 17 gru 2017, 23:29

LPG spala się tak czysto - przy prawidłowej regulacji - że kat właściwie nie potrzebny.
Opcja 2 i 3 to praktycznie to samo.
Ja mam w tej chwili przewiercony kat przez poprzedniego właściciela bo się zamulił, żeby było głośno to nie wydaje mi się ale musiał bym posłuchać takiego samego silnika ze sprawnym układem. Smrodu też nie ma ale instalacja trzyma się raczej dobrze, dopiero po nowym roku pojadę na przegląd.
Co do opcji 4 to raczej marne szanse, pewnie już wkład popękany.

romanoitaliano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 15 lip 2017, 10:03
Lokalizacja: wawa

Post autor: romanoitaliano » 19 sty 2018, 20:00

Jak by kogoś interesował finał sprawy;)

Jednak zdecydowałem się na kupno katalizatora walker za 200 zł i wspawanie go w miejsce fabrycznego. Było z tym trochę roboty , bo okazało się że nowy a w zasadzie jego obudowę należało delikatnie poprzycinać ale udało się to fajnie wspawać. Jest cichutko, wygląda jak fabryka i zapach za samochodem ok :)
Stary wkład ważył 240 gram a powinien ok kilograma więc po prostu się wypalił, oddałem do skupu i wziąłem za to jeszcze 30 zł...

Ważna uwaga -bo przy tym należało odkręcić wydech a mianowicie opaski aby lekko odchylić rurki podczas spawania- przy skręcaniu całości dać oczywiście nowe opaski zaciskowe i koniecznie pastę do wydechów aby przedmuchów nie było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl