Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5+Lpg] prośba o interpretacje błędów

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

[ A6 C5+Lpg] prośba o interpretacje błędów

Post autor: Slawek 100 » 15 mar 2011, 20:26

Panowie wyskoczyły mi takie błędy:

16518- Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 No Activity
16538- Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1 No Activity

Silnik chodzi równo, trzyma obroty, generalnie nie zauważyłem żadnego problemu.
Co te błędy oznaczają. "Nie wykryto aktywności czujnika" o co kaman??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: prośba o interpretacje błędów

Post autor: Darek_v6 » 15 mar 2011, 22:40

Slawek 100 pisze:Panowie wyskoczyły mi takie błędy:

16518- Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 No Activity
16538- Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1 No Activity

Silnik chodzi równo, trzyma obroty, generalnie nie zauważyłem żadnego problemu.
Co te błędy oznaczają. "Nie wykryto aktywności czujnika" o co kaman??
To błędy związane z sondą.. a nie zaczął ci więcej palić?
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 16 mar 2011, 17:26

W sumie to mam go niedługo więc jeszcze nie wiem jak to wygląda ze spalaniem.
Czy sonda lambda może mieć wpływ na większe spalanie gazu??

Wymienić tą sondę ??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 16 mar 2011, 17:32

<lol> musisz wymienić obie dwie..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 16 mar 2011, 18:22

Slawek 100 pisze:W sumie to mam go niedługo więc jeszcze nie wiem jak to wygląda ze spalaniem.
Czy sonda lambda może mieć wpływ na większe spalanie gazu??

Wymienić tą sondę ??
Tak, niesprawna sonda lambda ma wpływ na wieksze spalanie benzyny i gazu.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 16 mar 2011, 18:29

Petroniusz566 pisze:<lol> musisz wymienić obie dwie..
Mam rozumieć że są dwie??

W którym miejscu się znajdują??

Można to zrobić samemu czy to jakaś skomplikowana operacja??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 16 mar 2011, 18:59

Według VAGa masz dwie nieaktywne <mysli> ale jak patrzę w etce to jest jedna:

Obrazek

operacja wymiany nie jest trudna i ogranicza się tylko do odpięcia wtyczki i odkręcenia samej sondy od rury.. nie wiem czy dojście będzie dobre ale napewno musisz wejść pod samochód aby się dostać.. i zakładając że uda Ci się ją odkręcić (bo napewno się zapiekła na gwińcie) to wymiana wymiana jest dziecinnie prosta
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 16 mar 2011, 20:44

Petroniusz566 pisze:Według VAGa masz dwie nieaktywne <mysli> ale jak patrzę w etce to jest jedna:

[url=http://img20.imageshack.us/img20/4917/beztytuuzow.jpg]Obrazek[/URL]

operacja wymiany nie jest trudna i ogranicza się tylko do odpięcia wtyczki i odkręcenia samej sondy od rury.. nie wiem czy dojście będzie dobre ale napewno musisz wejść pod samochód aby się dostać.. i zakładając że uda Ci się ją odkręcić (bo napewno się zapiekła na gwińcie) to wymiana wymiana jest dziecinnie prosta
Sorki zapomniałem uaktualnić profil.

Zakładam dwie głowice dwie sondy :( Koszty x2

Zastanawia mnie fakt że jak wymaże błąd to nie pojawia się od razu tylko po jakimś czasie.
No ale zakładam że nadszedł już ich czas, ale żeby dwie na raz??

Takie jeszcze jedno pytanko jakie koszty tej sondy orientujecie się?
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 16 mar 2011, 20:58

Slawek 100, a to w takim razie na bank dwie, masz ten sam silnik co ja.. Koszt oryginalnych sond lambda 500 za komplet dwóch.. są jeszcze kolejne dwie za katalizatorami ale te nas nie obchodzą.. Zdawało mi się, że masz Audi 100 z silnikiem 2.3 i się zamotałem :)

[ Dodano: 2011-03-16, 21:29 ]
Slawek 100 pisze:Zastanawia mnie fakt że jak wymaże błąd to nie pojawia się od razu tylko po jakimś czasie.
No ale zakładam że nadszedł już ich czas, ale żeby dwie na raz??
Pojawiły się może jeszcze jakieś błędy? np za bogate lub zbyt ubogie mieszanki albo przepływomierz? Nie masz "falowania" obrotów na biegu jałowym? ;>
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 mar 2011, 10:03

Nasadka do sond ok. 35zł. Wymiana dosyć prosta, najłatwiej i najwygodniej od góry, po zdjęciu (odchyleniu) zbiornika wyrównawczego po stronie kierowcy i zdjęciu górnej części obudowy filtra powietrza wraz z rurą po stronie pasażera. U mnie odkręcenie nie było trudne (nic nie było zapieczone). Jak błąd pojawia się również na benzynie, to na 99% można wskazać, że sondy do wymiany. Jeśli błąd pojawia się tylko po jeździe na gazie, to sondy na razie bym zostawił i sprawdził ustawienia instalacji LPG.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 17 mar 2011, 18:07

Czyli mam rozumieć że sondy nie są sprzedawane razem z przewodem i wtykiem? Oprócz sond należy kupić też te nasadki??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 17 mar 2011, 18:17

Nie kolego sprzedawane sa z przewodami i wtyką,A klucz to tylko po to żeby lepiej było ci ja odkrecić.Nie musisz kupować klucza.

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 20 mar 2011, 18:18

Petroniusz566 pisze:Slawek 100, a to w takim razie na bank dwie, masz ten sam silnik co ja.. Koszt oryginalnych sond lambda 500 za komplet dwóch.. są jeszcze kolejne dwie za katalizatorami ale te nas nie obchodzą.. Zdawało mi się, że masz Audi 100 z silnikiem 2.3 i się zamotałem :)

[ Dodano: 2011-03-16, 21:29 ]
Slawek 100 pisze:Zastanawia mnie fakt że jak wymaże błąd to nie pojawia się od razu tylko po jakimś czasie.
No ale zakładam że nadszedł już ich czas, ale żeby dwie na raz??
Pojawiły się może jeszcze jakieś błędy? np za bogate lub zbyt ubogie mieszanki albo przepływomierz? Nie masz "falowania" obrotów na biegu jałowym? ;>
Dzięki krzys19600


P.S. Kurde sorki Petroniusz566 nie zauważyłem twojego posta. Powiem Ci, że ostatnio pojawiło się tylko to wcześniej były jakieś błędy ale po wykasowaniu już nie wróciły. Co do falowania obrotów to może jakieś minimalne ruchy ale wręcz nie zauważalne. Myślisz że to jakiś poważniejszy problem??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 20 mar 2011, 19:46

Slawek 100, już wiesz jak sprawdzić.. trzymam kciuki <ok>
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 22 mar 2011, 18:45

Dzięki petroniusz za pomoc.

Okazuje się, że wskazania przepływomierza są w porządku. Najprawdopodobniej wymiana sond bo nic innego nie wymyslimy.

Pozdro
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja