Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Prośba do właścicieli C5 z silnikami 1.8, 2.5, 2.7 i 3.0

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Prośba do właścicieli C5 z silnikami 1.8, 2.5, 2.7 i 3.0

Post autor: qwerty01 » 09 sie 2020, 16:43

Mam wielką prośbę do właścicieli silników wymienionych w temacie. Czy możecie zmierzyć wymiary zewnętrzne rur doprowadzających powietrze do obudowy filtra powietrza? Mierzymy wymiary zewnętrzne.
Na rysunkach zaznaczyłem wymiary zewn. w silnikach 2.4/2.8
Zacznijmy od rury ssącej w pasie przednim (można zmierzyć bez demontażu):
Obrazek
Właściciele 1.8 i 2.5 tylko ten mierzą, gdyż rura wchodząca do filtra powietrza jest taka sama jak w silnikach 2.4/2.8.

Drugi wymiar to rura ssąca co wchodzi do obudowy filtra powietrza (ale od strony od "łapacza" w pasie przednim):
Obrazek
i wejście na obudowę filtra powietrza:
Obrazek

Każdy z wymienionych silników ma inne numery katalogowe rur. Chcę u siebie zastosować największe jakie się da (ale pasujące do obudowy filtra powietrza) i sprawdzić, czy osiągnę więcej KM. Skąd narodził się pomysł?
Mam wrażenie, że przy wysokich obrotach brakuje trochę powietrza. Przy 3-4 tys obr/min znacznie lepiej przyśpiesza, niż przy 5,5-7 tys obr/min (chodź wskazania przepływomierza są jak najbardziej poprawne). Chcę kupić z innego silnika, ale nie chcę bezsensownie wydawać pieniędzy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Re: Prośba do właścicieli C5 z silnikami 1.8, 2.5, 2.7 i 3.0

Post autor: bendzji » 09 sie 2020, 22:03

Z tego co kojarzę to przy 4500-5000 obrotów w 2.4/2.8 powinno dojść do przestawienia d)ugości kolektora ssącego ( gruszka pod cewką tym steruje ) mpże masz coś nieprawne

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: Prośba do właścicieli C5 z silnikami 1.8, 2.5, 2.7 i 3.0

Post autor: qwerty01 » 10 sie 2020, 11:27

Pewnie chodzi ci o Cam Ctrl.. Z tego co pamiętam (logi robiłem w tamtym roku) to zmienia na on i idzie tak do końca. Był nawet o tym wątek, że u innych się to wyłącza, ale ktoś twierdził, że w aga tak jest. Dodam, że przy ok 2000-2500 czut mocniejsze przyśpieszenie, ale im wyżej tym ma zadyszkę (czut przy zmianie biegów na wyższy - znowu wgniata w fotel).

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Re: Prośba do właścicieli C5 z silnikami 1.8, 2.5, 2.7 i 3.0

Post autor: bendzji » 10 sie 2020, 22:50

nie o cam ctrl - to zmienna faza rozrządu sterowana skokiem napinaczy łańcuchów , mi chodzi o klapki w kolektorze dolotowym

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja