Na rysunkach zaznaczyłem wymiary zewn. w silnikach 2.4/2.8
Zacznijmy od rury ssącej w pasie przednim (można zmierzyć bez demontażu):
Właściciele 1.8 i 2.5 tylko ten mierzą, gdyż rura wchodząca do filtra powietrza jest taka sama jak w silnikach 2.4/2.8.
Drugi wymiar to rura ssąca co wchodzi do obudowy filtra powietrza (ale od strony od "łapacza" w pasie przednim):
i wejście na obudowę filtra powietrza:
Każdy z wymienionych silników ma inne numery katalogowe rur. Chcę u siebie zastosować największe jakie się da (ale pasujące do obudowy filtra powietrza) i sprawdzić, czy osiągnę więcej KM. Skąd narodził się pomysł?
Mam wrażenie, że przy wysokich obrotach brakuje trochę powietrza. Przy 3-4 tys obr/min znacznie lepiej przyśpiesza, niż przy 5,5-7 tys obr/min (chodź wskazania przepływomierza są jak najbardziej poprawne). Chcę kupić z innego silnika, ale nie chcę bezsensownie wydawać pieniędzy.