[AML 2.4 165 KM] Problemy z sondami lambda
Sonda lambda 2 bank 1 została wymieniona na nową Bosch i komputer już nie pokazuje od niej błędów tylko został błąd 16514
[ Dodano: 2019-07-25, 11:28 ]
Po wymianie tej sondy autem da się jeździć, silnik pracuje lepiej ale czasem go przydusi i wyskakuje błąd sondy lambda 1 bank 1, po usunięciu błędu podczas jazdy silnik wchodzi lepiej na obroty
[ Dodano: 2019-07-25, 11:28 ]
Po wymianie tej sondy autem da się jeździć, silnik pracuje lepiej ale czasem go przydusi i wyskakuje błąd sondy lambda 1 bank 1, po usunięciu błędu podczas jazdy silnik wchodzi lepiej na obroty
A jakby te dwie tylne sondy usunąć ze sterownika ?
[ Dodano: 2019-08-15, 18:12 ]
Byłem u magika, który usuną mi te dwie tylne sondy lambda. Problem znikną i żadnych błędów nie ma tylko czasem pojawia się coś takiego, że po odpaleniu auto chwilkę mocno faluje a po chwili wejdzie na obrotu i je trzyma. Występuje to na zimnym silniku. Na vagu widać jak przepływomierz przez chwilkę wariuje. Zrobiłem logi statyczne z grupy 002-004-033
na zimnym silniku i po rozgrzanym do 90 stopni, będę wdzięczny jak by ktoś chciał je zobaczyć.
[ Dodano: 2019-08-15, 18:12 ]
Byłem u magika, który usuną mi te dwie tylne sondy lambda. Problem znikną i żadnych błędów nie ma tylko czasem pojawia się coś takiego, że po odpaleniu auto chwilkę mocno faluje a po chwili wejdzie na obrotu i je trzyma. Występuje to na zimnym silniku. Na vagu widać jak przepływomierz przez chwilkę wariuje. Zrobiłem logi statyczne z grupy 002-004-033
na zimnym silniku i po rozgrzanym do 90 stopni, będę wdzięczny jak by ktoś chciał je zobaczyć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
w dieslu. W benzynie nie ma czegoś takiego jak MAF oczekiwany i otrzymany w logach.mat1324 pisze:bo wartości oczekiwane muszą być jak najbardziej zbliżone do tych zmierzonych.
Inna rzecz że w benzynie są to wartości raczej znane. Wygląd wykresu RPM-MAF ma być liniowy, a wartość przepływu w g/s przy 6000RPM równa około 0.8*MOC[KM]
A to że przepływomierz wariuje...wcale nie musi wariować. Silnik kuleje, ratuje się otwieraniem/przymykaniem przepustnicy, wlatuje więcej/mniej powietrza to i przepłwomierz podaje różne wartości. No chyba że skacze z 10g/s na 100g/s to inna bajka.
Z logów w fazie rozgrzewania mało kto Ci pomoże. Ale zrób normalne to się oceni czy to przepływomierz.
Jak masz LPG to dynamiczny 002+033 robi się na obu paliwach. Od 1500 do 6200 z butem w podlodze, 3ci bieg. Do tego dynamiczny 003+020 koniecznie na Pb. 090+093 obojętne na czym. Do tego statyczny grupy 033 z przełączeniem paliwa co minutę, LPG,PB,LPG,Pb. Zmianę znaczmy przyciskiem MARK. 4 minuty ciągłego logu.
Zamienniki przepłwyomierzy w VAGach w 99% się nei sprawdzają. Przekłamują wartości.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Oczywiście że tak. Wytłumaczyłem mniej więcej wyżej jak to działa. Jest lewe powietrze, sonda mówi daj więcej/mniej powietrza, ale nie da się tego do końca ustabilizować, zwłaszcza na zimnym. Przepustnica sobie chodzi tak zeby silnik nie zgasł, pzrepływomierz pokazuje to co wlatuje w zależności od przeustnicy.
Dodatkowo jeśli to jest nieszczelnośc nie typu dziura tylko typu uszczelka, to przy ciepłym silniku to praktycznie ustapi, bo wszystko się rozszerzy od ciepła.
Ja mam zupełnie inny silnik 2.0 AZJ, coś jak 1.6BFQ itp, tam jest łączony kolektor. W łączeniu są uszczelki. Uszczelka była pęknięta. Silnik kulał na zimny. Na ciepłym było wszystko super bo się doszczelniało+silnik na ciepłym ma łatwiej, mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, powietrze itp na wolnych. Wymieniona uszczelka i chodzi jak szwajcar.
Dodatkowo jeśli to jest nieszczelnośc nie typu dziura tylko typu uszczelka, to przy ciepłym silniku to praktycznie ustapi, bo wszystko się rozszerzy od ciepła.
Ja mam zupełnie inny silnik 2.0 AZJ, coś jak 1.6BFQ itp, tam jest łączony kolektor. W łączeniu są uszczelki. Uszczelka była pęknięta. Silnik kulał na zimny. Na ciepłym było wszystko super bo się doszczelniało+silnik na ciepłym ma łatwiej, mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, powietrze itp na wolnych. Wymieniona uszczelka i chodzi jak szwajcar.
Dzięki kolego za obszerną wypowiedz, wymienię tą uszczelkę na ori i dam znać czy to przez nią.
[ Dodano: 2019-08-25, 13:22 ]
Witam, wymieniłem uszczelkę przepustnicy i przepływomierza ale problem nie znikną.
[ Dodano: 2019-08-26, 21:58 ]
Dziś pokusiłem się zdemontować kolektor ssący i zauważyłem, że w jego wnętrzu i na uszczelkach jest olej a nad zaworami ssącymi jakby się spalał. Nie mam pojęcia co robić i co sprawdzić i czy możliwe, że przez to silnik odpala i gaśnie albo faluje i kuleje aż chwilę pochodzi to wszystko wraca do normy i co dziwne maksymalnie pojedzie 140km/h proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi. Mogę załączyć zdjęcia jak to wygląda.
[ Dodano: 2019-08-25, 13:22 ]
Witam, wymieniłem uszczelkę przepustnicy i przepływomierza ale problem nie znikną.
[ Dodano: 2019-08-26, 21:58 ]
Dziś pokusiłem się zdemontować kolektor ssący i zauważyłem, że w jego wnętrzu i na uszczelkach jest olej a nad zaworami ssącymi jakby się spalał. Nie mam pojęcia co robić i co sprawdzić i czy możliwe, że przez to silnik odpala i gaśnie albo faluje i kuleje aż chwilę pochodzi to wszystko wraca do normy i co dziwne maksymalnie pojedzie 140km/h proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi. Mogę załączyć zdjęcia jak to wygląda.
Tak, dziś wszystko złożyłem i sprawdziłem kompresję a niżej wypisałem wyniki:
1 cylinder - 11 bar 2 cylinder - 12 bar 3 cylinder - 13 bar
4 cylinder - 11 bar 5 cylinder - 10 bar 6 cylinder - 12 bar
Mierzyłem na zimnym silniku bo miałem rozkręcony kolektor ssący.
Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki lecz niestety nic to nie zmieniło.
Przepływomierz skacze od 6,5 do 13 g/s za nim delikatnie przepustnica i wypluło dwa błędy
17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki blok 1 - mieszanka uboga
17538 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki blok 2 - mieszanka uboga
1 cylinder - 11 bar 2 cylinder - 12 bar 3 cylinder - 13 bar
4 cylinder - 11 bar 5 cylinder - 10 bar 6 cylinder - 12 bar
Mierzyłem na zimnym silniku bo miałem rozkręcony kolektor ssący.
Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki lecz niestety nic to nie zmieniło.
Przepływomierz skacze od 6,5 do 13 g/s za nim delikatnie przepustnica i wypluło dwa błędy
17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki blok 1 - mieszanka uboga
17538 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki blok 2 - mieszanka uboga
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga