Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AML 2.4 165 KM] Problemy z sondami lambda

Silniki benzynowe
Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 25 lip 2019, 11:28

Sonda lambda 2 bank 1 została wymieniona na nową Bosch i komputer już nie pokazuje od niej błędów tylko został błąd 16514

[ Dodano: 2019-07-25, 11:28 ]
Po wymianie tej sondy autem da się jeździć, silnik pracuje lepiej ale czasem go przydusi i wyskakuje błąd sondy lambda 1 bank 1, po usunięciu błędu podczas jazdy silnik wchodzi lepiej na obroty

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 lip 2019, 20:29

ale ciągle pojawia się błąd ten o braku aktywności?

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 25 lip 2019, 22:06

Dokładnie tak

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 lip 2019, 23:12

zrób może jakieś podstawowe logi na benzynie - 002+033 na jałowym biegu , 002+033 dynamicznie , możesz jesze 090+093

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 15 sie 2019, 18:12

A jakby te dwie tylne sondy usunąć ze sterownika ?

[ Dodano: 2019-08-15, 18:12 ]
Byłem u magika, który usuną mi te dwie tylne sondy lambda. Problem znikną <lol> i żadnych błędów nie ma tylko czasem pojawia się coś takiego, że po odpaleniu auto chwilkę mocno faluje a po chwili wejdzie na obrotu i je trzyma. Występuje to na zimnym silniku. Na vagu widać jak przepływomierz przez chwilkę wariuje. Zrobiłem logi statyczne z grupy 002-004-033
na zimnym silniku i po rozgrzanym do 90 stopni, będę wdzięczny jak by ktoś chciał je zobaczyć.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sie 2019, 20:33

Widocznie przepływka wariuje :).

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 15 sie 2019, 20:42

Trochę to dziwne bo jest nowa, ma zaledwie miesiąc. A logi umiesz odczytywać ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sie 2019, 20:44

Nowy zamiennik często jest gorszy oryginalna używka :). Akurat przy przepływce logi się łatwo odczytuje, bo wartości oczekiwane muszą być jak najbardziej zbliżone do tych zmierzonych.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 sie 2019, 11:42

mat1324 pisze:bo wartości oczekiwane muszą być jak najbardziej zbliżone do tych zmierzonych.
w dieslu. W benzynie nie ma czegoś takiego jak MAF oczekiwany i otrzymany w logach.
Inna rzecz że w benzynie są to wartości raczej znane. Wygląd wykresu RPM-MAF ma być liniowy, a wartość przepływu w g/s przy 6000RPM równa około 0.8*MOC[KM]

A to że przepływomierz wariuje...wcale nie musi wariować. Silnik kuleje, ratuje się otwieraniem/przymykaniem przepustnicy, wlatuje więcej/mniej powietrza to i przepłwomierz podaje różne wartości. No chyba że skacze z 10g/s na 100g/s to inna bajka.
Z logów w fazie rozgrzewania mało kto Ci pomoże. Ale zrób normalne to się oceni czy to przepływomierz.
Jak masz LPG to dynamiczny 002+033 robi się na obu paliwach. Od 1500 do 6200 z butem w podlodze, 3ci bieg. Do tego dynamiczny 003+020 koniecznie na Pb. 090+093 obojętne na czym. Do tego statyczny grupy 033 z przełączeniem paliwa co minutę, LPG,PB,LPG,Pb. Zmianę znaczmy przyciskiem MARK. 4 minuty ciągłego logu.
Zamienniki przepłwyomierzy w VAGach w 99% się nei sprawdzają. Przekłamują wartości.

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 16 sie 2019, 21:22

Mój przepływomierza skacze na zimnym od 6 do max 17 g/s jak chwilkę pochodzi to trzyma 5,7 - 6 m/g może być to spowodowane nieszczelnością między przepustnicą a dolotem ?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 sie 2019, 13:54

Oczywiście że tak. Wytłumaczyłem mniej więcej wyżej jak to działa. Jest lewe powietrze, sonda mówi daj więcej/mniej powietrza, ale nie da się tego do końca ustabilizować, zwłaszcza na zimnym. Przepustnica sobie chodzi tak zeby silnik nie zgasł, pzrepływomierz pokazuje to co wlatuje w zależności od przeustnicy.
Dodatkowo jeśli to jest nieszczelnośc nie typu dziura tylko typu uszczelka, to przy ciepłym silniku to praktycznie ustapi, bo wszystko się rozszerzy od ciepła.
Ja mam zupełnie inny silnik 2.0 AZJ, coś jak 1.6BFQ itp, tam jest łączony kolektor. W łączeniu są uszczelki. Uszczelka była pęknięta. Silnik kulał na zimny. Na ciepłym było wszystko super bo się doszczelniało+silnik na ciepłym ma łatwiej, mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, powietrze itp na wolnych. Wymieniona uszczelka i chodzi jak szwajcar.

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 26 sie 2019, 21:58

Dzięki kolego za obszerną wypowiedz, wymienię tą uszczelkę na ori i dam znać czy to przez nią. :)

[ Dodano: 2019-08-25, 13:22 ]
Witam, wymieniłem uszczelkę przepustnicy i przepływomierza ale problem nie znikną.

[ Dodano: 2019-08-26, 21:58 ]
Dziś pokusiłem się zdemontować kolektor ssący i zauważyłem, że w jego wnętrzu i na uszczelkach jest olej a nad zaworami ssącymi jakby się spalał. Nie mam pojęcia co robić i co sprawdzić i czy możliwe, że przez to silnik odpala i gaśnie albo faluje i kuleje aż chwilę pochodzi to wszystko wraca do normy i co dziwne maksymalnie pojedzie 140km/h proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi. Mogę załączyć zdjęcia jak to wygląda.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 27 sie 2019, 11:19

A kompresje sprawdzałes?

Audi165
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 cze 2019, 14:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Audi165 » 28 sie 2019, 21:26

Tak, dziś wszystko złożyłem i sprawdziłem kompresję a niżej wypisałem wyniki:
1 cylinder - 11 bar 2 cylinder - 12 bar 3 cylinder - 13 bar
4 cylinder - 11 bar 5 cylinder - 10 bar 6 cylinder - 12 bar
Mierzyłem na zimnym silniku bo miałem rozkręcony kolektor ssący.
Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki lecz niestety nic to nie zmieniło.
Przepływomierz skacze od 6,5 do 13 g/s za nim delikatnie przepustnica i wypluło dwa błędy
17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki blok 1 - mieszanka uboga
17538 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki blok 2 - mieszanka uboga

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 sie 2019, 23:56

Zrób logi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga