Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Problemy z samochodem (prawdopodobnie przepustnica).

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pksobon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 maja 2011, 21:10
Lokalizacja: Radom

[A6 C5] Problemy z samochodem (prawdopodobnie przepustnica).

Post autor: pksobon » 21 paź 2011, 12:18

Witam,
po raz kolejny mam problem ze swoim samochodem. Moje Audi przeszło ostatnio zabieg mycia silnika (pęknięta jedna rurka olejowa i wszystko było upaćkane olejem, mycie było absolutnie niezbędne. Po skończonym zabiegu szczęśliwie wróciłem do domu. Później samochód stał przed blokiem trzy dni i dwie noce, na dniach całkiem ciepło, nocami mrozik łapał. Kiedy po trzech dniach wsiadam do samochodu ten odpala bez problemów, jednak nie reaguje na wciskanie pedału gazu (wciskając go do oporu mogę osiągnąć maksymalnie 1200 obrotów), jazda możliwa tylko na najniższych biegach (automat w trybie ręcznym pozwala na wrzucenie dwójki, ale to wszystko, samochód jedzie sobie sam bez różnicy czy pedał do dechy czy luzem puszczony.

Sprawdziłem sobie samochód VAGiem i wyskoczyło mi całkiem sporo błędów, większość usunęła się bez problemów, jednak niepokojąca część została.

Kod: Zaznacz cały

Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 3B0 907 552 P  
   Component: 2.4L V6/5V          0003
   Coding: 04552
   Shop #: WSC 30011
3 Faults Found:
17966 - Throttle Actuator (G186): Electrical Malfunction
            P1558 - 35-00 - -
17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
            P1579 - 35-00 - -
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
            P1545 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

Address 02     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 927 156 AL 
   Component: AG5 01V 2.4l5V  RdW 2526
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
            P1857 - 35-00 - -

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 614 111 AH 
   Component: ABS/ASR 5.3 FRONT   D00
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
            P1848 - 35-00 - -

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 820 043 H  
   Component: A6-Klimavollautomat D64
   Coding: 00060
   Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
Szukałem na forum tutaj i na zagranicznych, wszyscy diagnozują jako źle ustawiona przepustnica i konieczność adaptacji jej, ponoć po tym zabiegu znikają problemy. Jednak podczas próby adaptacji otrzymuję kolejny ERROR. Oto screen z VAGa.

Obrazek

Czy ktoś wie co dalej z tym fantem zrobić?
Pozdrawiam,
--
Piotr Krzysztof Soboń

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 21 paź 2011, 17:46

Wszystko zależy czy przepustnica na lince czy bez, jeśli z linką to adaptacja w kanale 098

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 paź 2011, 00:25

pksobon, robisz adaptację nie tego co potrzeba. Inny blok.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114
Ewidentny problem z przepustnicą. Ja bym ją przed adaptacją jeszcze przeczyścił.

pksobon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 maja 2011, 21:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: pksobon » 26 paź 2011, 14:22

Niestety na kanale 098 także się nie powiodło, co więcej pojawiło się coś zupełnie nowego. Kiedy zszedłem rankiem do samochodu ten nie chciał mi odpalić, chiwlę go potarmosiłem i zauważyłem, że wskaźnik baterii jest niebezpiecznie w dole, winę zwaliłem więc na stan akumulatora.

Zabrałem go na noc do siebie, a kiedy się załadował zaniosłem z powrotem do samochodu, ponownie jednak nie chciał odpalić, zamiast tego słyszę tylko prac e rozrusznika i od czasu do czasu mam lekkie szarpnięcie silnika, ale to wszystko... Ani razu nie był nawet bliski odpalenia.

Podpiąłem komputer, by mieć jak najwięcej informacji o samochodzie i taka to jest nowa lista błędów:

Kod: Zaznacz cały


VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 3B0 907 552 P  
   Component: 2.4L V6/5V          0003
   Coding: 04552
   Shop #: WSC 00054
4 Faults Found:
17966 - Throttle Actuator (G186): Electrical Malfunction
            P1558 - 35-00 - -
17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
            P1579 - 35-00 - -
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
            P1545 - 35-00 - -
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
            P1338 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

Address 02     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 927 156 AL 
   Component: AG5 01V 2.4l5V  RdW 2526
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
            P1857 - 35-00 - -

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 614 111 AH 
   Component: ABS/ASR 5.3 FRONT   D00
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
            P1848 - 35-00 - -

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 820 043 H  
   Component: A6-Klimavollautomat D64
   Coding: 00060
   Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 920 900 D  
   Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D05 
   Coding: 00162
   Shop #: WSC 00384
   ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ     AUZ7Z0X1137447
No fault code found.

Address 35     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 962 258 D  
   Component: Zentralverriegelung D32
   Coding: 04673
   Shop #: WSC 02325
10 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
            35-00 - -
01558 - Contact Switch in Locking Cyl: Driver Side: Close (F241)
            29-00 - Short to Ground
01557 - Contact Switch in Locking Cyl: Driver Side: Open (F241)
            29-00 - Short to Ground
01559 - Drivers Door
            58-00 - Can't Lock
01560 - Passenger Door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01562 - Right Rear Door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01560 - Passenger Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01561 - Left Rear Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01562 - Right Rear Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

End   -------------------------------------------------------
Jak widać w dalszym ciągu jest ta nieszczęsna przepustnica. Cramshaftem bym się nie przejmował, bo problemy z rozrządem były już wcześniej (na VAGu), a mimo to samochód działał idealnie. Problem leży w zupełnie gdzie indziej. Najbardziej niepokoją mnie komunikaty odnośnie ECU... Czy to ma związek z przepustnicą? Jeśli tak do dlaczego wcześniej też był, a odpalić normalnie mogłem,a jeśli nie to co może być problemem? Jak pisałem, przepustnica nie ustawia się na żadnym z kanałów, ni na 060, ani na 098 (sprawdzałem nawet jeszcze jeden kanał, bo jest dla jednego typów silnika i też nic). Ktoś ma jakiś pomysł? ;(
Pozdrawiam,
--
Piotr Krzysztof Soboń

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 26 paź 2011, 14:44

pksobon, przepustnice adaptuje się od razu po podłączeniu vaga,
jeśli w między czasie robisz coś innego to będzie wywalał error,
nawet po każdorazowej próbie adaptacji musisz ponownie resetować vaga i wyłączyć zapłon.
Do tego nie możesz mieć ani jednego błędu w pamięci sterownika, a w szczególności od przepustnicy, jeśli błąd jest to adaptacja się nie powiedzie.
Czy te błędy po próbie kasowania od razu wracają, czy dają sie wykasować?
Ponadto adaptację robi się w opcji basic setings a nie measuring blocks.
Jeśli błędy nie daja się wykasować to sprawdź przewody od przepustnicy,
a i czyszczenie by się przydało, bo błedy nie wzięły sie z niczego.
Pozdro.

Błąd w sterowniku skrzyni odnoście braku komunikacji z ECU pojawia się gdy odepniesz przepływke na włączonym silniku lub choćby zapłonie. Bo skrzynia pobiera dane od przepływki. Może się też pojawić gdy długo kręcisz rozrusznikiem a auto nie odpala.
Wykasuj i nie przejmuj sie nim, chyba że będzie siedział dalej nawet po pomyślnej naprawie sprawy z przepustnicą.

Pozdro.

pksobon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 maja 2011, 21:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: pksobon » 26 paź 2011, 16:27

sebastian855 pisze:Do tego nie możesz mieć ani jednego błędu w pamięci sterownika, a w szczególności od przepustnicy, jeśli błąd jest to adaptacja się nie powiedzie.
Czy te błędy po próbie kasowania od razu wracają, czy dają sie wykasować?
Błędy od przepustnicy są cały czas, nawet po skasowaniu ich znowu wyskakują. Ja podejrzewam, że ta przepustnica jest w jakiś sposób martwa i czujnik otwarcia/zamknięcia nie wysyła odpowiednikiego sygnału. Jutro psotaram się do niej dobrać i zobaczymy co tam siedzie w środku. Niemniej jednak, błędy wyskakują cały czas, czy jest jakaś opcja "wymuszenia braku błędów"?
sebastian855 pisze:Ponadto adaptację robi się w opcji basic setings a nie measuring blocks.
Jeśli błędy nie daja się wykasować to sprawdź przewody od przepustnicy,
a i czyszczenie by się przydało, bo błedy nie wzięły sie z niczego.
Adaptację robiłem i w jednym i drugim, z tego co pamiętam to w Basic Settings wyskakiwały mi cztery puste pola, a pod spodem dopisek wartości binarne. Jutro sprawdzę świece i od razu wezmę się za przepustnicę.

Edytowane : 28.10.11 16:00:
Przepustnica została wyjęta, dokładnie wyczyszczona i podpięta z powrotem. Adaptacja wykonała się samoczynnie od razu po podpięciu i uruchomieniu zapłonu. Wszystkie błędy zniknęły i wszystko wydaje się być ok, jeśli nie będziemy brać pod uwagę rozrusznika, który się spalił (stary rozrusznik, był już regenerowany dwa razy). Czas chyba poszukać jakiegoś nowego, bo te regeneracje mijają się z celem.

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

PS Adaptacji dokonuje się na kanale 060, po wyczyszczeniu wszystkie przebiegło już pięknie.
Pozdrawiam,
--
Piotr Krzysztof Soboń

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 29 paź 2011, 12:19

pksobon, dzięki za plusik ;)
Fajnie że wszystko udało się ogarnąć <okok>
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl