Witajcie.
Postanowiłem poszukać w końcu przyczyn problemów z wtórnym obiegiem powietrza i związanych z nimi błędów w silniku (insufficient flow na obu bankach). Pompa dmucha, sprawdziłem przewody, aż doszedłem w końcu do sytuacji widocznej na zdjęciu. Wężyk idący od solenoidu rozgałęzia się w kształcie litery T i w dół powinien dochodzić do zaworu zwrotnego i dalej do kolektora dolotowego, a u mnie jest zaślepiony...
http://imageshack.us/photo/my-images/11/ltue.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/580/z96p.jpg/
Czy może to być przyczyną zapalania check-a (nie zawsze ale często, zwykle jak jest ciepło, zimą o dziwo prawie się nie zapala)? Czy ktoś ma jakiś schemat jak to dalej ma wyglądać i w którym miejscu wchodzi do kolektora? Chciałbym przywrócić stan powiedzmy fabryczny bo jakoś łudzę się, że może to rozwiązać problem z tym checkiem.
Druga rzecz - widoczna/słyszalna na filmiku, a ciężka do opisania. Chodzi o start obrotów, jak dodam gazu to obroty wkręcają się jakby z małą przerwą, podobnie jest przy ruszaniu, gaz, obroty w górę, stają na milisekundę i idą dalej. Co to może być?
... e=youtu.be
Proszę o pomoc, pomysły sugestie...
[ ANK 4.2 340 KM] Problem z układem wtórnego powietrza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
smolaa, z tego co wiem to wąż od powietrza wtórnego wchodzi w filtr powietrza i jest grubszy bo też miałem z nim problem.Zaślepiłem go właśnie przy filtrze i mam spokój a te przewody co pokazałeś na zdjęciu to są chyba od jakiegoś podciśnienia(nie mam pojęcia gdzie mają iść).Jak się mylę to mnie poprawią 

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl