[INNY] [AWT 1.8 150 KM] Problem z turbiną błąd P0238 i P0106
[INNY] [AWT 1.8 150 KM] Problem z turbiną błąd P0238 i P0106
Panowie, od wczoraj moja czarna straciła ewidentnie na mocy - okazało się, że moje przypuszczenie jest prawdziwe - turbina została odłączona.
Powód? A no i tutaj po podpięciu do komputera są dwa błędy:
P0238 - Czujnik (A) wspomagania turbosprężarki. Wysoki sygnał wejściowy.
P0106 - Ciśnienie absolutne kolektora lub ciśnienie Bar. Dostawa napięcia. Sygnał poza zakresem/wydajność.
Moc zmniejszona ewidentnie.
Za jakieś 2-3 dni z mechanikiem rozbierzemy i zobaczymy co i jak, jednak może ktoś ma jakieś jeszcze swoje wizje, które mogłyby mi pomóc inaczej spojrzeć na tą sytuację?
Kumpel, który miał diesla mówił, że mu też raz przestało działać turbo, lecz okazało się że jakiś plastik wystarczyło wymienić bo się ponoć zapchał - coś takiego.
Turbo nie włącza się ani na zimnym ani na ciepłym.
Po prostu przestało działać. Gasiłem, odpalałem i dalej to samo.
Na benzynie i gazie to samo - a raczej żadnej różnicy.
Na konsoli żadnych błędów.
Czekam na mądre słowa!
Pozdro.
Powód? A no i tutaj po podpięciu do komputera są dwa błędy:
P0238 - Czujnik (A) wspomagania turbosprężarki. Wysoki sygnał wejściowy.
P0106 - Ciśnienie absolutne kolektora lub ciśnienie Bar. Dostawa napięcia. Sygnał poza zakresem/wydajność.
Moc zmniejszona ewidentnie.
Za jakieś 2-3 dni z mechanikiem rozbierzemy i zobaczymy co i jak, jednak może ktoś ma jakieś jeszcze swoje wizje, które mogłyby mi pomóc inaczej spojrzeć na tą sytuację?
Kumpel, który miał diesla mówił, że mu też raz przestało działać turbo, lecz okazało się że jakiś plastik wystarczyło wymienić bo się ponoć zapchał - coś takiego.
Turbo nie włącza się ani na zimnym ani na ciepłym.
Po prostu przestało działać. Gasiłem, odpalałem i dalej to samo.
Na benzynie i gazie to samo - a raczej żadnej różnicy.
Na konsoli żadnych błędów.
Czekam na mądre słowa!
Pozdro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
- Lokalizacja: Białystok
Nie zadziałało. Mój kumpel mechanik powiedział, że trzeba sprawdzić najpierw czujniki na turbinie, są ponoć dwa - co mamy zweryfikować w najbliższych dniach.
A co da sprawdzenie tego zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej?
Ponadto dodam, że turbina do tej pory działała bardzo dobrze i nie miałem z nią problemów, nie dawała widocznych oznak zużycia, nie mniej jednak auto ma przebieg 400k, a Audi mam od 10 m-cy.
A co da sprawdzenie tego zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej?
Ponadto dodam, że turbina do tej pory działała bardzo dobrze i nie miałem z nią problemów, nie dawała widocznych oznak zużycia, nie mniej jednak auto ma przebieg 400k, a Audi mam od 10 m-cy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Możliwe że map sensor szwankuje, sprawdź wtyczkę może nie łączy dobrze. Przydało by się troszkę logów dynamicznych zanim auto przejdzie w tryb awaryjny, ale nie wiem czy to jest do zrobienia. Może statyczne co wg pokazuje MAP sensor. Co do odmy to jak jest dziurawa lub zawór przy dolocie nie pracuje dobrze to będzie łapać lewe powietrze, ale to raczej będzie kicha na niskich obrotach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
- Lokalizacja: Białystok
PANOWIE! Jest nowa ewentualność, mianowicie dzisiejszej nocy oraz teraz w dzień, aktualnie u mnie jest temperatura w granicach -1 a 1 stop. C., w związku z czym się ociepliło (w ostatnich dniach było od -15 do -10 stop. C.) - dzięki temu najprawdopodobniej turbina zaczęła działać. Wszystko chodzi tak jak wcześniej przed tymi dużymi mrozami.
Dlatego też moim zdaniem wpływem na zaistniałą sytuację miała temperatura otoczenia.
Co w takim razie mogło nie działać? Co sprawdzić? Może teraz jest większe prawdopodobieństwo na konkretną rzecz?
Dzięki z góry.
Dlatego też moim zdaniem wpływem na zaistniałą sytuację miała temperatura otoczenia.
Co w takim razie mogło nie działać? Co sprawdzić? Może teraz jest większe prawdopodobieństwo na konkretną rzecz?
Dzięki z góry.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
- Lokalizacja: mlawa
- Kontakt: