[ AEB 1.8 150 KM] Problem z tempomatem pneumatycznym AEB a6
[ AEB 1.8 150 KM] Problem z tempomatem pneumatycznym AEB a6
Witam serdecznie mianowicie mam problem z tempomatem kiedyś działał jak kupiłem co jakiś czas nie zawsze teraz nie działa wcale. Wymieniłem sterownik tempomatu i to samo więc nie wydaje mi się żeby kolejny sterownik był walnięty. Vagiem się nie da sprawdzić bo to jest pneumatyczny tempomat. Co może być przyczyną jeszcze gruszka wydaje mi się że szczelna bo pompuje to słyszę jak tłoczy powietrze. Czytałem że jakieś czujniki są pod pedałami gazu i sprzęgła ale nie wiem czy to występuje w tym modelu z tym tempomatem jakiś sprzęgła na pewno jest bo po wciśnięciu sprzęgła jak działa tempomat odcina tempomat. Może ktoś wie jakie tam są czujniki i podać mi linki do allegro? Może jakoś inaczej sprawdzić ten tempomat? Może jakieś pomysły?
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Na Vagu błędów brak. Błędy od tempomatu nie pojawią się w vagu bo sterownik jest osobno. Manetka wymieniana. Te czujniki to w tym modelu są przy sprzęgle i także przy gazie? Jak się do nich dostać w ogóle dużo rozkręcania? Bo już raczej więcej przyczyn nie powinno być oprócz tych czujników. Tym bardziej że nie dawno działał jakiś czas ale teraz nic nie działa.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Ale diagnozowałeś silnik i skrzynię? Sam tempomat nic nie wykaże, to wiem
Nie jestem pewien, ale pamiętam że kolega miał taki sam problem z tempomatem pneumatycznym, ale w passacie. I kazali mu łączyc Vag właśnie z silnikiem i skrzynią
Zawsze można spróbowac. A jeśli się mylę to przepraszam


Zawsze można spróbowac. A jeśli się mylę to przepraszam

Warsztat, naprawy Audi A6.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Pod przepustnicą jest czarna gruszka, a z przepustnicy wychodzi metalowy pręcik zakończony kulką. Uaktywniając tempomat, gruszka ta zasysa powietrze, tj wspomniany pręcik aby utrzymać przepustnice w danej pozycji. Nie wiem czy jasno to opisałem, ale sprawdÂź czy tak to działa?
Warsztat, naprawy Audi A6.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 426
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Panowie żaden błąd w silniku i w skrzyni nie ma znaczenie dla działania tempomatu pneumatyczne no chyba że silnik się dusi a skrzynia się rozsypała.Ja u siebie 8 razy sterownik wymieniałem bo te z allegro okazywały się być zepsute .Jeżeli masz swój stary sterownik to go otwórz i popraw lutowania kondensatorów dopiero jeżeli to nie pomoże zaczął bym się rozglądać za ,,nowym sterownikiem ,,Jeżeli pompa zasysa a gruszka jest szczelna to należy sprawdzić zawory przy pedałach hamulca i sprzęgła bo przy gazie nie ma czujnika od tempomatu tylko do sterowania przepustnicy EPC którego w tym przypadku nie może być. Zawory działają dwojako tzn.pneumatycznie i elektrycznie ,trzeba sprawdzić czy zawory nie przepuszczają i czy obwód elektryczny jest zamknięty w czasie gdy pedały nie są wciśnięte.Tempomat pneumatyczny stosowany był w samochodach z przepustnicą sterowaną linką .VAG nie zdiagnozuje usterki tego typu tempomatu a co do sygnały prędkości to jest on brany z zegarów a nie z komputera silnika.
Tu masz opisane moje boje ,ja naprawiłem swój .
Tak na szybko to czy cyka przekaznik pow 50km/h nak wł tempomat na manetce
Dwa sprawdzić wezyk z siłownika przepustnicy do pompki tempomatu /pod pompa ABS /-nawet pociagnać powietrze czy dygnie siłownik na przepustnicy /
Tak na szybko to czy cyka przekaznik pow 50km/h nak wł tempomat na manetce
Dwa sprawdzić wezyk z siłownika przepustnicy do pompki tempomatu /pod pompa ABS /-nawet pociagnać powietrze czy dygnie siłownik na przepustnicy /
- starry
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 03 kwie 2013, 11:29
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
- Kontakt:
Przerobiłem temat tempomaty u siebie i powiem tak, najbardziej prawdopodobny problem to problem sterownika. Jak znaleÂźć usterkę? Odkręcić schowek i osłonę po stronie pasażera i w czasie jazdy przy prędkości więcej niż 40km/h próbować włączyć tempomat.
Jeśli słychać klikanie przekaÂźnika sterownik i manetka na 99% sprawna. Jeśli nie słychać radzę przelutować (lub wymienić ) kondensatory ( 3 czerwone) w sterowniku. ( mniej problemu niż z manetką ) Przelutowanie jest trochę kłopotliwe bo wszystko solidnie polakierowane. Ważny być może też wewnętrzny sprężynowy styk z obudową, sprawdzić. Jeśli dalej nie klika to rozbieramy manetkę i sprawdzamy omomierzem przejścia od styków do kostki. Warto tez w trakcie pomiarów poruszać taśma, czy aby nie przerywa. Wszystkie pomiary powinny być na "0" Jeśli gdzieś jest przerwa lub kilkadziesiąt i więcej om, to konieczny jest baypas lub "nowa" taśma.
Jeśli już klika to możemy dalej testować pneumatykę i zawory przy pedałach. Zawory najlepiej sprawdzić odpinając przewód ciśnieniowy od strony silnika i zatkać w czasie jazdy palcem jednocześnie próbując włączyć tempomat. Podciśnienie jest bardzo małe i osoby o "szorstkich
palcach" mogą nie wyczuć, że podciśnienie jest ok.
Jeśli to nic nie da to trzeba sprawdzić pompkę i resztę przewodów pneumatycznych i na koniec sterowanie przepustnicą. VAg'iem nie ma tutaj nic do sprawdzania, tempomat pneumatyczny nie pokazuje żadnych błędów.
Jeśli słychać klikanie przekaÂźnika sterownik i manetka na 99% sprawna. Jeśli nie słychać radzę przelutować (lub wymienić ) kondensatory ( 3 czerwone) w sterowniku. ( mniej problemu niż z manetką ) Przelutowanie jest trochę kłopotliwe bo wszystko solidnie polakierowane. Ważny być może też wewnętrzny sprężynowy styk z obudową, sprawdzić. Jeśli dalej nie klika to rozbieramy manetkę i sprawdzamy omomierzem przejścia od styków do kostki. Warto tez w trakcie pomiarów poruszać taśma, czy aby nie przerywa. Wszystkie pomiary powinny być na "0" Jeśli gdzieś jest przerwa lub kilkadziesiąt i więcej om, to konieczny jest baypas lub "nowa" taśma.
Jeśli już klika to możemy dalej testować pneumatykę i zawory przy pedałach. Zawory najlepiej sprawdzić odpinając przewód ciśnieniowy od strony silnika i zatkać w czasie jazdy palcem jednocześnie próbując włączyć tempomat. Podciśnienie jest bardzo małe i osoby o "szorstkich

Jeśli to nic nie da to trzeba sprawdzić pompkę i resztę przewodów pneumatycznych i na koniec sterowanie przepustnicą. VAg'iem nie ma tutaj nic do sprawdzania, tempomat pneumatyczny nie pokazuje żadnych błędów.
starry