Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[RS6 C5] Problem z sondą lambda

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kurzy79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 lis 2010, 17:32
Lokalizacja: Bochnia

[RS6 C5] Problem z sondą lambda

Post autor: kurzy79 » 15 sty 2011, 10:35

Witam.

Moja RS6 ostatnio zaniemogła. Na vagu wyszły sondy lambda więc wymienilem na nowe ori wszystkie 4 szt.
Po wymianie stare blędy znikły natomiast pojawił się nowy

16538 lambda - brak sygnału.

objawy jakie podaje komp : drganie silnika, brak mocy

Takie właśnie są u mnie teraz . Mechanik rozłożył ręce bo twierdzi że wszystko dobrze pospinał.
Teoretycznie można posprawdzać miernikiem okablowanie sond tylko jak to zrobić jak do nich nie ma dojścia :x

Proszę o podpowiedzi co dalej robić.

j@rek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:38
Lokalizacja: Łuków

Post autor: j@rek » 16 sty 2011, 13:19

czyli pokazuje błąd sondy po stronie kierowcy...proponuję teraz zamienić je miejscami z sondą po stronie pasażera i będzie wiadomo czy uszkodzona sonda(jak najbardziej nowa też może być)czy instalacja
S6 C5 4.2 manual
A6 C4 2.8 manual

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 16 sty 2011, 14:35

niekoniecznie błąd sondy na VAGU może znaczyć jej nieprawidłowe działanie.. Czasem ECU wyłącza lambdy przechodząc na tryb alarmowy w przypadku np nieprawidłowych pomiarów masy powietrza.. Także błąd może wyniiać z czegoś innego..
Sprawa druga: tylko dwie sondy odpowiadają za pracę silnika.. pozostałe dwie badają pracę katalizatorów więc niepotrzebnie zmieniałeś wszystkie..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 sty 2011, 14:50

A korekty krótkie stoją na 0 czy falują zmieniając się w pobliżu 0 raz na - raz na +?
Jaki sygnał dają pierwsze sondy?
Wszystko można sprawdzić na vagu.

kurzy79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 lis 2010, 17:32
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: kurzy79 » 16 sty 2011, 20:42

jutro jadę jeszcze raz zdiagnozować pracę sond. zobaczymy co wyjdzie.

[ Dodano: 2011-01-17, 16:50 ]
A więc sprawdziłem sondę która nie wykazywała komunikacji.
Podpiąłem inną sonde na jej miejsce ( sonda nie wkręcona w wydech ) i pojawiły się inne błędy ( miedzy innymi błędy sondy, wypadanie zapłonu ) ale nie było błędu braku komunikacji..........więc wiem że to faktycznie ta sonda generuje błąd.

Wykasowałem błędy

Wpiąłem ją z powrotem i oczywiście powrócił błąd 16538 lambda - brak sygnału.

Jednak razem z nim pojawiły się inne :evil: Powypadały zapłony w całym rzędzie ( 5-8 )
Na plus ( ale tylko w teori ) jest fakt że turbiny zaczeły pracować spowrotem ( a napewno jedna )

Jak silnik chodzi to chyba jesteście w stanie sobie wyobrazić jak pół garów nie pali. Mechanicy pomału zaczynają sie wycofywać z naprawy tego auta a ja jestem w przysłowiowej d***e.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 20 sty 2011, 22:06

Nie pozostaje Ci nic innego, jak ponownie wymienić tę sondę. Jak podłączyłeś tę drugą sondę to wszystko było OK - tzn. pewnie wyskoczył Ci najprawdopodobniej błąd braku aktywności sondy, a silnik zaczął się trząś i wypadały zapłony, bo po prostu ta strona silnika się przylała - sonda w powietrzu pokazywała mieszankę ubogą, to ECU dolewał, aż przestała być palna. Ale było OK, bo ECU reagował poprawnie.

Jak masz VAG-a, to wejdź w grupę 99 silnika i włącz nastawy podstawowe - to przełącza ECU w tryb OPEN LOOP, czyli pomija regulację sondami lambda - przynajmniej zobaczysz, czy silnik pracuje poprawnie w tym trybie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

kurzy79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 lis 2010, 17:32
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: kurzy79 » 22 sty 2011, 14:09

zbig_wwl pisze:
Jak masz VAG-a, to wejdź w grupę 99 silnika i włącz nastawy podstawowe - to przełącza ECU w tryb OPEN LOOP, czyli pomija regulację sondami lambda - przynajmniej zobaczysz, czy silnik pracuje poprawnie w tym trybie.
próbowałem to robić ale albo robię źle albo nie trybi mi to

Jeśli możesz to opisz jak to zrobić krok po kroku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja