Witam.
Moja RS6 ostatnio zaniemogła. Na vagu wyszły sondy lambda więc wymienilem na nowe ori wszystkie 4 szt.
Po wymianie stare blędy znikły natomiast pojawił się nowy
16538 lambda - brak sygnału.
objawy jakie podaje komp : drganie silnika, brak mocy
Takie właśnie są u mnie teraz . Mechanik rozłożył ręce bo twierdzi że wszystko dobrze pospinał.
Teoretycznie można posprawdzać miernikiem okablowanie sond tylko jak to zrobić jak do nich nie ma dojścia :x
Proszę o podpowiedzi co dalej robić.
[RS6 C5] Problem z sondą lambda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
niekoniecznie błąd sondy na VAGU może znaczyć jej nieprawidłowe działanie.. Czasem ECU wyłącza lambdy przechodząc na tryb alarmowy w przypadku np nieprawidłowych pomiarów masy powietrza.. Także błąd może wyniiać z czegoś innego..
Sprawa druga: tylko dwie sondy odpowiadają za pracę silnika.. pozostałe dwie badają pracę katalizatorów więc niepotrzebnie zmieniałeś wszystkie..
Sprawa druga: tylko dwie sondy odpowiadają za pracę silnika.. pozostałe dwie badają pracę katalizatorów więc niepotrzebnie zmieniałeś wszystkie..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
jutro jadę jeszcze raz zdiagnozować pracę sond. zobaczymy co wyjdzie.
[ Dodano: 2011-01-17, 16:50 ]
A więc sprawdziłem sondę która nie wykazywała komunikacji.
Podpiąłem inną sonde na jej miejsce ( sonda nie wkręcona w wydech ) i pojawiły się inne błędy ( miedzy innymi błędy sondy, wypadanie zapłonu ) ale nie było błędu braku komunikacji..........więc wiem że to faktycznie ta sonda generuje błąd.
Wykasowałem błędy
Wpiąłem ją z powrotem i oczywiście powrócił błąd 16538 lambda - brak sygnału.
Jednak razem z nim pojawiły się inne :evil: Powypadały zapłony w całym rzędzie ( 5-8 )
Na plus ( ale tylko w teori ) jest fakt że turbiny zaczeły pracować spowrotem ( a napewno jedna )
Jak silnik chodzi to chyba jesteście w stanie sobie wyobrazić jak pół garów nie pali. Mechanicy pomału zaczynają sie wycofywać z naprawy tego auta a ja jestem w przysłowiowej d***e.
[ Dodano: 2011-01-17, 16:50 ]
A więc sprawdziłem sondę która nie wykazywała komunikacji.
Podpiąłem inną sonde na jej miejsce ( sonda nie wkręcona w wydech ) i pojawiły się inne błędy ( miedzy innymi błędy sondy, wypadanie zapłonu ) ale nie było błędu braku komunikacji..........więc wiem że to faktycznie ta sonda generuje błąd.
Wykasowałem błędy
Wpiąłem ją z powrotem i oczywiście powrócił błąd 16538 lambda - brak sygnału.
Jednak razem z nim pojawiły się inne :evil: Powypadały zapłony w całym rzędzie ( 5-8 )
Na plus ( ale tylko w teori ) jest fakt że turbiny zaczeły pracować spowrotem ( a napewno jedna )
Jak silnik chodzi to chyba jesteście w stanie sobie wyobrazić jak pół garów nie pali. Mechanicy pomału zaczynają sie wycofywać z naprawy tego auta a ja jestem w przysłowiowej d***e.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Nie pozostaje Ci nic innego, jak ponownie wymienić tę sondę. Jak podłączyłeś tę drugą sondę to wszystko było OK - tzn. pewnie wyskoczył Ci najprawdopodobniej błąd braku aktywności sondy, a silnik zaczął się trząś i wypadały zapłony, bo po prostu ta strona silnika się przylała - sonda w powietrzu pokazywała mieszankę ubogą, to ECU dolewał, aż przestała być palna. Ale było OK, bo ECU reagował poprawnie.
Jak masz VAG-a, to wejdź w grupę 99 silnika i włącz nastawy podstawowe - to przełącza ECU w tryb OPEN LOOP, czyli pomija regulację sondami lambda - przynajmniej zobaczysz, czy silnik pracuje poprawnie w tym trybie.
Jak masz VAG-a, to wejdź w grupę 99 silnika i włącz nastawy podstawowe - to przełącza ECU w tryb OPEN LOOP, czyli pomija regulację sondami lambda - przynajmniej zobaczysz, czy silnik pracuje poprawnie w tym trybie.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
próbowałem to robić ale albo robię źle albo nie trybi mi tozbig_wwl pisze:
Jak masz VAG-a, to wejdź w grupę 99 silnika i włącz nastawy podstawowe - to przełącza ECU w tryb OPEN LOOP, czyli pomija regulację sondami lambda - przynajmniej zobaczysz, czy silnik pracuje poprawnie w tym trybie.
Jeśli możesz to opisz jak to zrobić krok po kroku.