Witam, problem w nierówno pracującym silniku A6 C5 2.4 APS
Auto niedawno kupione, silnik pracował nieregularnie, na wolnych obrotach powodował wibracje.
Na początek zrobiony został standardowy serwis tzn. olej, filtry, świece i przewody WN. Lekka poprawa, ale wibracja na wolnych obr pozostała.
Diagnostyka VAG pokazała nieprawidłowosci z rozrządem:
Grupa 090: /0.0 CF/3.0 CF/
Grupa 093: /4.0 CF/25.0 CF/-brak reakcji na dodanie gazu
Podczas kontroli rozrządu zauważyłem, że ktoś wcześniej wymieniał rozrząd, prawdopodobnie bez blokad, widoczne były znaki zrobione markerem.
Następnie została zrobiona wymiana rozrządu wraz z pompą wody: blokada wału korbowego, blokada wałków rozrządu, kola pasowe poluzowane ściągaczem, napinacz napięty 15NM, wszystko według instrukcji.
Niestety po uruchomieniu silnika dane z grup nadal nieprawiłlowe
Grupa 090: /0.0 CF/2.0 CF/
Grupa 093: /4.0 CF/25.0 CF/
Dodam, ze pokrywy zaworów były zdemontowane, znaki na wałkach pokrywały się.
Co może być przyczyną wskazania 25CF w grupie 093? Dlaczego nic się nie zmieniło, czy trzeba to w jakiś sposób skasować lub wykonać pomiar?
Czy uszkodzony lub zablokowany regulator łańcucha może za to odpowiadać?
[APS 2.4 165 KM] Problem z rozrządem
Łańcucha rozrządu i napinaczy nie robierałem, sprawdzilem znaki na wałkach czy pokrywają się ze znakami na głowicy tak jak na załączonym rysunku:
Dodam, że dzis na zimnym silniku skasowałem nastawy w Grupie 093, odpalilem silnik iwygladalo to tak:
Grupa 090: /0.0 CF/30.0 CF/
Grupa 093: /0.0 CF/0.0 CF/
po kilku minutach pracy, wartosci zmienily sie na:
Grupa 090: /0.0 CF/4.0 CF/
Grupa 093: /0.0 CF/25.0 CF/
Jakie są prawidłowe numery napinaczy?
Dodam, że dzis na zimnym silniku skasowałem nastawy w Grupie 093, odpalilem silnik iwygladalo to tak:
Grupa 090: /0.0 CF/30.0 CF/
Grupa 093: /0.0 CF/0.0 CF/
po kilku minutach pracy, wartosci zmienily sie na:
Grupa 090: /0.0 CF/4.0 CF/
Grupa 093: /0.0 CF/25.0 CF/
Jakie są prawidłowe numery napinaczy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ponownie rozebrany przód auta, w celu sprawdzenia paska rozrządu.
Po ustawieniu wału korbowego i wkręceniu blokady wału, blokada wałków rozrządu weszła idealnie w otwory bez najmniejszych oporów, oznacza to że pasek ustawiony jest idealnie.
Po demontażu lewej (strona kierowcy) pokrywy zaworów sprawdzony łańcuch według wyżej zamieszczonego rysunku dla "bank 2" - 16 oczek - czyli prawidłowo.
Pierścień pod czujnikiem hala zamontowany prawidłowo.
Co może być przyczyną przestawienia fazy rozrządu w Grupie 093 dla bank 2 - 25CF ?
Jak sprawdzić regulator zmiennej fazy rozrządu?
Czy możliwe jest ze po odpaleniu silnika regulator zmienia fazę rozrządu na wolnych obrotach? Nawet z odpiętą wtyczką z cewki?
Po ustawieniu wału korbowego i wkręceniu blokady wału, blokada wałków rozrządu weszła idealnie w otwory bez najmniejszych oporów, oznacza to że pasek ustawiony jest idealnie.
Po demontażu lewej (strona kierowcy) pokrywy zaworów sprawdzony łańcuch według wyżej zamieszczonego rysunku dla "bank 2" - 16 oczek - czyli prawidłowo.
Pierścień pod czujnikiem hala zamontowany prawidłowo.
Co może być przyczyną przestawienia fazy rozrządu w Grupie 093 dla bank 2 - 25CF ?
Jak sprawdzić regulator zmiennej fazy rozrządu?
Czy możliwe jest ze po odpaleniu silnika regulator zmienia fazę rozrządu na wolnych obrotach? Nawet z odpiętą wtyczką z cewki?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
a sprawdziłeś jaki sa numery? bo na każdym banku jest inny napinacz , jezeli je zamienisz to w tedy będzie przestawiony własnie chyba 25 stopni ( była taka historia na forum , w jednym z tematów )
na banku kierowcy powinien być - 078109087C( literka może być inna dostepne w ASO najnowsze to F )
na banku pasażera powieniń być - 078109088C ( literka może byc inna dostepne w ASO najnowsze to H )
z 1.8 nastawnik ma numer 058109088E ( czyli teoretycznie cześciowo zgodny z numer banku 1 pasażera naszych V6 )
na banku kierowcy powinien być - 078109087C( literka może być inna dostepne w ASO najnowsze to F )
na banku pasażera powieniń być - 078109088C ( literka może byc inna dostepne w ASO najnowsze to H )
z 1.8 nastawnik ma numer 058109088E ( czyli teoretycznie cześciowo zgodny z numer banku 1 pasażera naszych V6 )
Kolego bendzji, właśnie sprawdziłem numery napinaczy, Twoja podpowiedź to strzał w "10"
Na lewej i prawej głowicy są zamontowane napinacze o numerze 078109088 C czyli z "prawej" głowicy.
Wychodzi na to że ktoś wcześniej zmieniał napinacz i założył niewłaściwy.
Pozostaje zakupić napinacz na lewą stronę o nr 078109087 i wymienić.
Rozumnie że litera na końcu nie ma znaczenia?
Na lewej i prawej głowicy są zamontowane napinacze o numerze 078109088 C czyli z "prawej" głowicy.
Wychodzi na to że ktoś wcześniej zmieniał napinacz i założył niewłaściwy.
Pozostaje zakupić napinacz na lewą stronę o nr 078109087 i wymienić.
Rozumnie że litera na końcu nie ma znaczenia?