Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.7T 230K] Problem z przyśpieszaniem od 4 tyś. obrotów

Silniki benzynowe
Likiktm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2015, 19:37
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

[2.7T 230K] Problem z przyśpieszaniem od 4 tyś. obrotów

Post autor: Likiktm » 31 sie 2016, 11:20

Cześć wszystkim. Na początku chciałem się przywitać bo jestem nowy :)
Jestem (nie)szczęśliwy, posiadaczem A6 c5 z 2000r. z ciekawym ale bardzo dla mnie problematycznym silnikiem 2.7t. Od prawie roku walczę z różnymi problemami, większość już ogarnąłem czytając forum ale teraz nie mam już pomysłów dlatego chciałem poprosić was o pomoc.


Auto od 3,5-4 tys nie chce przyśpieszać i jechać tak jak powinno. Są takie objawy: do 4 tyś ładnie ładuje auto fajnie jedzie a potem nagle przerywane ładowanie czy ładuje przerwa... potem znowu ładuje przerwa i znowu ładuje. i Tak ciągle. Objawy są takie same na LPG i PB.



Co jest zrobione, sprawdzone:
-nowy rozrząd
-nowe turbiny hybrydy k03
-nowe zawory dv forge
-nowa sonda lambda
-nowy reduktor LPG
-nowe wtryski LPG
-nowe świece NGK PFR7Q

Od razu po wymianie turbin miałem błąd:
17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

N75 podmieniłem, okazał się sprawny.
Wymieniłem dv-ki i błąd przeładowania zniknął, ale pozostało to szarpanie. Auto przed wymiana dv-ek od razu wchodziło w tryb awaryjny, teraz już nie.

Nie mam już pomysłów :[ . może N249 ??

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

2.7

Post autor: P.Froniu » 31 sie 2016, 13:28

Wykonaj test szczelności dolotu,
Może być też problem z regulacją / sterowaniem gruszek

Likiktm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2015, 19:37
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Post autor: Likiktm » 31 sie 2016, 14:00

Gruszki są nowe, wymienione były i sprawdzone podczas regeneracji turbo na hybrydy. Jak najlepiej wykonać test szczelności ? Zdjąć łącznik "Y" i dmuchać odpowiedni w lewy IC i prawy ? Czy zdjąc filtr powietrza i dmuchnąc już przed przepływką ?

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

A6

Post autor: P.Froniu » 31 sie 2016, 14:29


Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 31 sie 2016, 15:48

Zrób logi dynamiczne.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Likiktm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2015, 19:37
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Post autor: Likiktm » 01 wrz 2016, 19:43

Dosyłam logi:

033+118+010 http://vaglog.pl/log_276411.html tutaj juz chyba wszedł w tryb araryjny.
002+003+115 http://vaglog.pl/log_276412.html

Po logowaniu znowu błąd:
17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
<zalamka>

[ Dodano: 2016-09-01, 19:43 ]
Pomoże ktoś ? :(

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

A6

Post autor: P.Froniu » 01 wrz 2016, 20:10

sprawdz szczelnosc dolotu, moglo rozzsadzic gumowy trójnik jak przeładowywał, albo gdzies indziej jest nieszczelnosc.
U mnie byla taka sytacja jak była dziura w podcisnieniu sterowania N75 i nie zamykal turbo.
Odepnij dwa weze z trzech przy n75 i dmuchaj w nie powietrzem, nawet utami.
Oczywiscie ten co idzie do odmy to nie.

Obstawiam ze u Ciebie jest podobna sytuacja, nie ma regulacji cisnienia, tzn nie upuszcza kiedy osiagnie okreslone cisnienie, czujnik to widzi i rozłaczą.

Powiedz mi auto po programie chyba nie ?

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 01 wrz 2016, 20:30

Po pierwsze masz niby hybrydy? Zrobiłeś program? Z twoich logów to masz niedoładowanie. Szczelnośc się kłania . Przeczyśc przepływkę ponieważ pokazuje małe wartości.
Pomogłem? Kliknij

Likiktm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2015, 19:37
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Post autor: Likiktm » 01 wrz 2016, 21:16

Tak, auto kupiłem juz ze zrobionym programem.
Gumowy trójnik sprawdzałem, jest cały.

Jakiś czas temu wysypała mi się lewa turbina więc zregenerowałem dwie i od razu zainwestowałem w hybrydy.

Jutro będe miał na podmianke zawór N249, czy on też może powodować takie obajwy ?

Zastanawia mnie tylko dlaczego przez jakiś czas mimo że silnik nie wchodził w tryb awaryjny to dalej nie chciał przyśpieszać.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 wrz 2016, 21:43

Witam wrzuć jeszcze kanał 112 tam powinno pokazać czy egt jest oki.
Poza tym sprawdź przewody od n75. Z logów wynika, że nie odpracowuje zadanego cisnienia. A jeszcze dv masz ori czy tuningowe.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Likiktm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2015, 19:37
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Post autor: Likiktm » 02 wrz 2016, 09:38

Dv mam tuningowe, ale recyrkulacyjne czyli takiej jak powinno byc.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 02 wrz 2016, 10:10

Możliwe, że to wina "tuningowych" dv, z postów na sportaudi wynika że tylko ori a jeśli metalowe to tylko forge.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 02 wrz 2016, 10:10

a ja mam takie pytanie, kupiłeś auto już z tym objawem czy może to nastąpiło w trakcie remontowania, np po regeneracji turbinek, czy po prostu tak w trakcie jazdy ?

Likiktm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2015, 19:37
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Post autor: Likiktm » 02 wrz 2016, 10:15

Są to forge. Przed wymiana takie same objawy były. Wymiana TROSZECZKE poprawiła zachowanie ale niewiele bo zaraz znowu przeładowywał.

[ Dodano: 2016-09-02, 10:15 ]
Problemy z przeładowaniem nastapiły po wymianie turbin na hybrydy, wczesniej tego błędu nie było ale samochoód nie jechał w ogóle. Teraz już widać ze chce się odpychać tylko występuje to szarpanie i przeładowanie.

Obawiam się ze po sprawdzeniu dolotu itd. może byc to problem z softem na nowych turbinach.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 02 wrz 2016, 11:07

Likiktm pisze: może byc to problem z softem na nowych turbinach.
tak mi przeszło przez myśl

dobrze byłoby wgrać stock i zobaczyć co wtedy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl