Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.4 ALF] problem z przepływomierzem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[A6 C5 2.4 ALF] problem z przepływomierzem

Post autor: maciek.bielsko » 12 sty 2014, 19:27

Koledzy jakiś czas temu spaliła mi się przepływka którą odpiąłem i jeździłem na odpiętej. Wiadomo przyszedł po niedługim czasie moment zakupu sprawnej i padło na przepływke używaną wiadomo tej samej firmy (hitachi) i tych samych nr. Po założeniu tej używki autko odżyło, czuć było wyraźnie większą moc. Ale.... radość nie trwała długo bo po raz kolejny siadła przepływka i byłem zmuszony ją ponownie odpiąć, aby w miarę możliwie jeździć. Co może być przyczyną kolejnemu uszkodzeniu się tej przepływki? Kupiłem ją na alledrogo za 70 zł

Dodam, że ta zakupiona przepływka nie posiadała tej ochronnej okrągłej siateczki, nie wiadomo z jakiej przyczyny, na pewno ona kiedyś tam była, bo zostały ślady :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 12 sty 2014, 19:45

Po pierwsze logi z przepływki. Na postoju i podczas jazdy z butem pod czerwone pole.

Po drugie, możliwe przyczyny uszkodzeń:

- Jeżeli rura wlotu powietrza jest porowata, cząstki zanieczyszczeń mogą przedostać się do wprowadzonego powietrza. Zderzają się one z dużą prędkością z przepływomierzem, niszcząc wrażliwe elementy.

- Nadmierne pryskanie olejem z wentylatora skrzyni korbowej może prowadzić do zanieczyszczenia przepływomierza.

- Złe serwisowanie, np. brak czystości podczas wymiany filtrów powietrza, zastosowanie złych lub złej jakości filtrów może prowadzić do zanieczyszczenia i uszkodzenia przepływomierza.

- Woda, np. po intensywnym deszczu, może przedostać się do wlotu czystego powietrza i uszkodzić przepływomierz lub spowodować zatkanie. Słona woda po zimie oraz topniejący śnieg zwiększają ten efekt.

- Cząstki oleju ze sportowych filtrów powietrza mogą zniszczyć lub zatkać przepływomierz.

Po trzecie sprawdzić napięcie jakie idzie na przepływkę.

Ta siateczka to prostownik przeplywu powietrza i odgrywa ważną rolę w działaniu przepływomierza i jego ochronie, bez niej przepływka może pokazywać źle i szybciej się uszkodzić...

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 12 sty 2014, 20:20

xoslox, Logi zrobię jak ogarnę vaga, znasz mój problem z innego tematu :)
1- rurę wyczyszczę dla własnego spokoju ;]
2- oleju ani żadnych cząstek nie ma ani grama.
3- serwisowanie raczej dobre, wszystko jest wymieniane na czas i renomowanych firm (bosch, mann)
4- wody na pewno nie ma, sprawdzałem.
5- nigdy nie było żadnego pseudo sportowego filtra.
6- napięcie sprawdzę na dniach.
Wydaje mi się, że wina może leżeć po stronie braku krateczki.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 12 sty 2014, 21:02

Rozgrzewasz silnik do 90 C. Jak chcesz zrobić log z przepływki, to wchodzisz w blok silnika, potem wybierasz np. grupę 002. Na dole masz przycisk LOG, wciskasz i wybierasz ścieżkę i START. To są logi statyczne, logujesz tak przez ok. minutę na jałowym. Po czym wciskasz STOP. Teraz log dynamiczny. Na 3 biegu rozpędzasz auto do 1500 obr/min wciskasz START i dajesz gaz w podłogę pod czerwone pole. Wciskasz STOP.

Potem pliki wrzucasz tu: http://vaglog.rtnet.pl/ i wklejasz linki na forum.

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 12 sty 2014, 21:24

OK, dzięki bardzo, jutro postaram się to załatwić i na pewno dam znać.

[ Dodano: 2014-01-15, 19:16 ]
LOGI przepływomierza Grupy: 002,002 - http://vaglog.rtnet.pl/maciejek997_156488.html

[ Dodano: 2014-01-15, 19:20 ]
zrobiłem jeszcze dynamiczne również w grupie 002, ale zapisały mi się jako plik, a nie tak jak ten co wrzuciłem w formacie CSV

[ Dodano: 2014-01-16, 17:47 ]
Koledzy pomoże ktoś z tymi logami?

[ Dodano: 2014-01-17, 14:02 ]
xoslox, jesteś w stanie pomóc?

Awatar użytkownika
adrianof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 lip 2013, 12:05
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: adrianof » 18 sty 2014, 10:26

Również mam problem z przepływką Hitachi. moje A6 ciągnie dopiero od 2200 obr. poniżej muli.
Zastanawiam sie jakby włożyc przepływke o innych numerach od 2.8? robilem tak juz w 2 autach i śmigało...
a wogóle to mam przedziwny przypadek z tym moim autem, gdyż na naklejce i pod maską mam powybijane ALF a niby silnik 2.8 (tak pisze w dowodzie i na naklejce). jak sprawdzic czy to faktycznie 2.8 a nie 2.4?
z ciekawosci mierzylem dzis tarcze i mam zestaw 288mm i 245mm które byly w 2.4 a nie A6 Avant Quattro 2.8.....
POMÓÂŻCIE!!! :(

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 sty 2014, 10:30

maciek.bielsko, W jakim rozszerzeniu zapisały ci się dynamiczne? Możesz otworzyć to notatnikiem?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 sty 2014, 16:51

adrianof, możesz sprawdzić po VINie. Możesz go podać. Najprędzej będzie tak, że budę masz od 2.4 a silnik ktoś wsadził 2.8 ;)

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 18 sty 2014, 17:03

metyoo, tak, mogę odczytać to notatnikiem, ale zrobiłem nowe logi dynamiczne zapisane w poprawnym formacie, wrzucam do mojego drugiego tematu o przepływce i błędach.

[ Dodano: 2014-01-18, 17:16 ]
http://vaglog.rtnet.pl/maciejek997_156856.html LOGI 002, 032, 033

Awatar użytkownika
adrianof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 lip 2013, 12:05
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: adrianof » 18 sty 2014, 18:03

jak ktos moze to sprawdzic to bede wdzieczny WAUZZZ4BZWN096236

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 sty 2014, 18:16

adrianof, Załóż własny temat, bo zaczynasz mieszać i za chwilę nie będzie wiadomo kto komu pomaga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl