
[ ANK 4.2 340 KM] Problem z napinaczem lancucha
[ ANK 4.2 340 KM] Problem z napinaczem lancucha
Witam. Moze mim ktos powiedziec na jakiej zasadzie dziala napinacz, chodzi mi o to czy lancuch powonien byc caly czas napiety czy jest inna zasada dzialania. Moze dopiero napina sie jak auto chodzi. Auto stoi u mechanika i jak zmienial uszczelke pod pokrywa zaworow zauwazyl ze 1 napinacz nie dziala lancuch jest luzny na jednej glowicy. Jeszcze jedno pytanie gdzie moge taki napinacz dostac bo w sklepie powiedzieli mi ze tylko serwis ale tam podobno kosztuje okolo 2000zl troche duzo(wartosc polowy silnika
) Moze wie ktos jak to jest w tym silniku moze pasuje od jakiegos innego silnika, albo ktos ma do sprzedania taka czesc. Z gory dzieki za rady. Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 18:16 przez Dadas85, łącznie zmieniany 1 raz.
Dadas85, napinacz (hydronapinacz) napina się, gdy wypełni się olejem... wtedy napina łaĂącuch rozrządu. Tak więc dzieje się to dopiero, gdy włączysz silnik. Masz także zawory zwrotne oleju, aby olej nie schodził po wyłączeniu silnika... być może tu jest problem...
Tak BTW... czy jesteś pewien, że u Ciebie w C5 rozrząd jest realizowany za pomocą łaĂącucha a nie normalnego paska? W C6 tak, ale w C5?
Tak BTW... czy jesteś pewien, że u Ciebie w C5 rozrząd jest realizowany za pomocą łaĂącucha a nie normalnego paska? W C6 tak, ale w C5?
Mam tak jak kolega napisal wyzej, rzeczywiscie droga zabawka. Wlasnie wymieniam rozrzad i pare innych rzeczy kolo 3 tys pojdzie. Ale napinacz jest uszkodzony bo na dole sie wysuwa a od gory stoji w miejscu tak jak by byl wcisniety a po drugiej stronie chodzi normalnie. Nie wiem chyba ze po odpaleniu bedzie chodzil. przed rozebraniem nie bylo zadnych dzwiekow lancucha to moze jest dobry bledow tez nie bylo, nie wiem jak to sprawdzic. Zastanawiam sie czy nie pasuje od innego silnika np. od1.8T20V na zdjeciu sa podobne ale pewnie sie roznia. Albo od jakies mniejszej V-ki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 wrz 2013, 21:24
- Lokalizacja: mrągowo
chojny1987 pisze:witam mam pytanie dotyczące napinacz z allegro od chinoli za 600pln .piszecie że szybko się wycierają . a czy ktoś próbował założyć stare ślizgi do nowego napinacza? może ktoś ma sprawny napinacz do ank od strony kierowcy?![]()
mój padł:(
a co sie dzieje ? jakieś objawy , błędy? Być może niektórzy błędnie diagnozują i doszukują się uszkodzenia napinacza porównują je po obu stronach.Przecież one są odwrócone do góry nogami jeden względem drugiego.
ps. mam stronę kierowcy od 2,8 30v

ktoś kiedys zakłądał do 4,2 od 2,8 . Podobno weszło , lekko tylko trzeba było podszlifować zeby dekiel się ładnie ułożył.
---------
bawół1
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
martin_wml - ma (chyba jeszcze) cały motor ANK - więc może opchnie sam napinacz.
viewtopic.php?t=60512
viewtopic.php?t=60512
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2013, 19:51 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
A ty której glowicy sprawa dotyczy?
Ja mam napinacz od 2.7t , glowicy od strony pasażera, zlokalizuje część jutro bo leży w garażu i podam jaki ma nr...
Jeżeli chodzi o zmiane samych ślizgów i danie nowego łańcucha, przerabiałem temat... w moim przypadku nie pomógł ten zabieg, kupiłem uzywany napinacz pochodzący z motoru 2.4 i problem znikł (tak że w moim przypadku uszkodzony był napinacz oraz zurzyte ślizgi)
Dodam jeszcze raz że sprawa dotyczyła motoru 2.7 (BES)
Ja mam napinacz od 2.7t , glowicy od strony pasażera, zlokalizuje część jutro bo leży w garażu i podam jaki ma nr...
Jeżeli chodzi o zmiane samych ślizgów i danie nowego łańcucha, przerabiałem temat... w moim przypadku nie pomógł ten zabieg, kupiłem uzywany napinacz pochodzący z motoru 2.4 i problem znikł (tak że w moim przypadku uszkodzony był napinacz oraz zurzyte ślizgi)
Dodam jeszcze raz że sprawa dotyczyła motoru 2.7 (BES)