[S6 C5 4.2] problem z katalizatorem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sie 2008, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
[S6 C5 4.2] problem z katalizatorem
Witam
Panowie, podpowiedzcie proszę.
dzwoni mi katalizator i jego wnetrze nadaje sie do wyrzucenia.
zastanawiam się czy lepiej wystukać zawartość i zostawić oryginalna puszkę, czy wyciąć katalizatory i wstawić odpowiedniej średnicy rurki.
i jeszcze jedno pytanie, orientujecie sie gdzie sa i ile jest sond badajacych spaliny w S6 z 2000 roku 4.2?
czy jesli wytne kata, to beda jakies problemy z elektronika?
jesli tak to jakie i co z nimi robic?
z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
Panowie, podpowiedzcie proszę.
dzwoni mi katalizator i jego wnetrze nadaje sie do wyrzucenia.
zastanawiam się czy lepiej wystukać zawartość i zostawić oryginalna puszkę, czy wyciąć katalizatory i wstawić odpowiedniej średnicy rurki.
i jeszcze jedno pytanie, orientujecie sie gdzie sa i ile jest sond badajacych spaliny w S6 z 2000 roku 4.2?
czy jesli wytne kata, to beda jakies problemy z elektronika?
jesli tak to jakie i co z nimi robic?
z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 23:59 przez MiSiEk_1983, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Racja są 2 katy, to zdjęcie z ETKi
Moim zdaniem wywalenie katów będzie robiło problemy bo katy oczyszczają spaliny więc odczyty z drugiej sondy są inne niż z pierwszej. Jak wywalisz katy to odczyty będą takie same i komp będzie wywalał błędy.
Moim zdaniem wywalenie katów będzie robiło problemy bo katy oczyszczają spaliny więc odczyty z drugiej sondy są inne niż z pierwszej. Jak wywalisz katy to odczyty będą takie same i komp będzie wywalał błędy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sie 2008, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
dzięki za info i uwagi,
tagi uzupełniłem, a przywitałem się zaraz po zarejestrowaniu - jeszcze w sierpniu 2008
rzeczywiscie z rysunku wynika, że są dwie sondy, jadę w czwartek do mechanika zobaczymy co się okaże na podnośniku
czy w razie gdyby byly dwie sondy i jednak zalozylobym rurkę lub coś a'la strumienicę to jakaś kontrolka od razu się pojawi/powinna pojawić?
w razie czego jak oszukać te sondy?
przejrzałem forum i znalazlem jedynie info ze taka mozliwosc jest, pytanie jak ?
tagi uzupełniłem, a przywitałem się zaraz po zarejestrowaniu - jeszcze w sierpniu 2008

rzeczywiscie z rysunku wynika, że są dwie sondy, jadę w czwartek do mechanika zobaczymy co się okaże na podnośniku
czy w razie gdyby byly dwie sondy i jednak zalozylobym rurkę lub coś a'la strumienicę to jakaś kontrolka od razu się pojawi/powinna pojawić?
w razie czego jak oszukać te sondy?
przejrzałem forum i znalazlem jedynie info ze taka mozliwosc jest, pytanie jak ?

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem będzie palił się check engine (ta pomarańczowa kontrolka od silnika). Odrazu może się nie zapali ale po iluś tam kilometrach jak omp zdiagnozuje silnik. Też słyszałem że można oszukać sondy ale pojęcia nie mam. Najlepiej jechać do jakiegoś mechanika co wyłącznie układy wydechowe robi to napewno coś podpowie.
pozdro
pozdro
Nie jestem pewien tak do końca czy w Twoim przypadku da rade tak zrobić ale wiem ze do oszukiwania sond przed którymi były kiedyś katy stosuje się tzw emulatory. Jest to coś podobnego lub nawet tego samego co stosuje się przy prostych instalacjach lpg. Emulator ( czy jak się to porawnie nazywa ) wpina się w obwód sondy i wtedy podaje on dane wląsciwe dla prawidłowo działajacej sondy. Czyli wtedy komputer dostaje z akiego emulatora sygnał taki sam jak z dobrej sondy zamieszczonej za poprawnie dzialającym kataliztorem. Są rózne rodzaje emulatorów do róznych sond i róznią się one napięciem wyjściowym np 0-0,5 V , 0-01.V.
P.S. Zanim mnie ktoś objedzie za pisanie bajek oznajmiam że to co napisałem jest wynikiem tego co przeczytałem w necie
ale to juz jakieś swiatełko w tunelu myśle i wiecie gdzie tego szukać. Na ten temat przydala by sie opinia fachowca .
P.S.2 U Mnie nie ma katów mam 4 sondy i nic się nie dzieje . Nie pali się check ( jest sprawny ) Samochód nie stracił na mocy a nie wiem czy czasem nie zyskał ( takie jest moje wrazenie że jest mocniejszy ale napisze jak juz sie do telepie na hamownie ) . W kompie pojawiały się kiedyś błedy ale był to wynik zastąpienia sondy zamiennikiem. Co do rozumów z fachowcami to wiem że ogólnie nie ma przeciwwskazań do wywalenia katów jedynie trzeba zrobić mała korektę w sofcie zeby poprostu skorzystać z dobrodziejstwa ktore niesie ze sobą "udroznienie " ukladu wydechowego. I wiem że nie prawda jest ze po wywaleniu katów np spaliny cofają się do turbin bo gdzieś tutaj na forum o tym czytałem. Dlatego myślę ze smiało możesz wywalić katy i zrobić przelotkę . Nie kupuj strumienic bo jedynie wydasz niepotrzebnie pieniądze.
0
P.S. Zanim mnie ktoś objedzie za pisanie bajek oznajmiam że to co napisałem jest wynikiem tego co przeczytałem w necie

P.S.2 U Mnie nie ma katów mam 4 sondy i nic się nie dzieje . Nie pali się check ( jest sprawny ) Samochód nie stracił na mocy a nie wiem czy czasem nie zyskał ( takie jest moje wrazenie że jest mocniejszy ale napisze jak juz sie do telepie na hamownie ) . W kompie pojawiały się kiedyś błedy ale był to wynik zastąpienia sondy zamiennikiem. Co do rozumów z fachowcami to wiem że ogólnie nie ma przeciwwskazań do wywalenia katów jedynie trzeba zrobić mała korektę w sofcie zeby poprostu skorzystać z dobrodziejstwa ktore niesie ze sobą "udroznienie " ukladu wydechowego. I wiem że nie prawda jest ze po wywaleniu katów np spaliny cofają się do turbin bo gdzieś tutaj na forum o tym czytałem. Dlatego myślę ze smiało możesz wywalić katy i zrobić przelotkę . Nie kupuj strumienic bo jedynie wydasz niepotrzebnie pieniądze.
0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sie 2008, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie,
wczoraj bylem u mechanika, nie doszukaliśmy się sondy za katalizatorem.
Katy wycięte, wstawione 'strumienice' - bo nie moglismy dobrac rurki z taka sama srednica.
Pojechalem prosto od niego w trase, zrobilem prawie 1000 km wczoraj i cisza.
Auto znacznie cichsze w porownaniu nawet do sprawnych katalizatorow - to mnie troche zaskoczylo.
poza tym poki co ... check engine sie nie zapalil i mam nadzieje ze sie nie zapali.
Dzieki za wszystkie info i porady.
pozdrawiam
ps
wiecie gdzie w wawie lub okolicy jest jakis skup katów, który daje normalne ceny?
chyba że ktoś jest zainteresowany
jeden kat wypalony, ale drugi sprawny !
dzieki
M
wczoraj bylem u mechanika, nie doszukaliśmy się sondy za katalizatorem.
Katy wycięte, wstawione 'strumienice' - bo nie moglismy dobrac rurki z taka sama srednica.
Pojechalem prosto od niego w trase, zrobilem prawie 1000 km wczoraj i cisza.
Auto znacznie cichsze w porownaniu nawet do sprawnych katalizatorow - to mnie troche zaskoczylo.
poza tym poki co ... check engine sie nie zapalil i mam nadzieje ze sie nie zapali.
Dzieki za wszystkie info i porady.
pozdrawiam
ps
wiecie gdzie w wawie lub okolicy jest jakis skup katów, który daje normalne ceny?
chyba że ktoś jest zainteresowany
jeden kat wypalony, ale drugi sprawny !
dzieki
M
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To dziwne bo ETKa pokazuje w twoim aucie 2 sondy na stronę. No ale różne rzeczy się zdarzają. Ale różne dziwne rzeczy się zdarzają, w moim aucie ETKa pokazuje że mam 1 kat 1 sonda na stronę a ja mam 2 katy i 2 sondy na stronę. :roll:
No ale jak poradziłeś sobie z problemem to super.
Dla pewności możesz podłączyć auto pod VAGA czy nie ma żadnych błędów, bo nie znaczy że jeśli check się nie pali to komp nie ma już jakichś błędów w pamięci.
No ale jak poradziłeś sobie z problemem to super.
Dla pewności możesz podłączyć auto pod VAGA czy nie ma żadnych błędów, bo nie znaczy że jeśli check się nie pali to komp nie ma już jakichś błędów w pamięci.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sie 2008, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa