Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem . Pęknięty pasek wieloklinowy zdjęcia .

Silniki benzynowe
Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Problem . Pęknięty pasek wieloklinowy zdjęcia .

Post autor: Runi1994 » 04 cze 2015, 20:00

Cześć

Dzisiaj zauważyłem że mam pęknięty pasek wieloklinowy . Czy dalsza jazda jest możliwa czy ryzyko jest zbyt wysokie ? Jutro muszę jechać jeszcze do pracy i zrobię 60 km autostradą i trochę się boję . Dołączam zdjęcia paska , zobaczcie i powiedźcie mi jak to naprawdę wygląda . Chciałbym wymienić tylko pasek bo niestety teraz na wymianę rozrządu mnie nie stać . Czy ten pasek jest połączony z alternatorem bo wygląda jak by mi pokazywało napięcie na liczniku co jakiś czas mniejsze ? Czy to wina tego paska ? Dzięki za wszelkie informację i porady
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 05 cze 2015, 01:03

pękniecie jest ale nie masz co się obawiać trasy 60Km - kwestia losowa, ale nie takie trasy sie na sznurku pokonywało ;) spokojnie jedz i wrócisz to sie umów na wymiane. Tak alternator biega na tym pasku ale nawet gdyby siadł to dojedziesz taka trase.... co do spadków widocznych na ladowaniu nie powinno to miec zwiazku, tak jest ze regulator jezeli "widzi" ze akumulator jest dobrze doladowany lub jest duzy pobor pradu z urzadzen dodatkowych moze wskazywac minimalnie mniejsze ladowanie, chyba ze jest w okolicy 12V wskazywane?! A co ma rozrząd do wieloklinu?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 05 cze 2015, 08:22

Z odpowiednio zgrabnymi rękami wymienisz sobie ten pasek pod domem. NIe ma co gdybać, czy jeździć, czy nie, bo pasek kosztuje 50PLN.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 05 cze 2015, 15:32

Dzieki wielkie Panowie za odpowiedź . Byłem w pracy i wszystko było ok . A powiedźcie mi jak wyjąć teraz ten pasek ? Wolałbym uniknąć zdejmowania całego przodu ale niestety mam grube łapy i nie wiem czy dam rade ale warto spróbować :] Może jest gdzieś opisane krok po kroku jak go wymienić samemu ? szukałem na forum ale nic nie znalazłem ? A co do napięcia to rano mi pokazuje dokładnie 14V a po pracy jak wracałem to około 13V gdzieś było , nie wiem z czego wynika taka zmiana ? grało tak samo jak rano tylko radio a z powrotem włączyłem klimę .

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 05 cze 2015, 16:26

Musisz wymacać napinacz paska. Stojąc od przodu bardziej z lewej strony. Nasadka TORX, ale nie pamiętam rozmiaru. Napinaczem luzujesz i pasek powinien zejść.

Tutaj masz lokalizację ramienia napinającego z rolką
Obrazek

Mozesz spróbować delikatnie popuścić od góry pas przedni, powinien się trochę poddać.

Conti 6PK1856 - taki kupiłem do swojego, na 99% będzie taki sam w twoim.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 05 cze 2015, 18:20

Byłem dziś zapytać jaki będzie pasował do mojego w auto częściach i sprawdził w katalogu i powiedział że zamówi mi pasek ale ma końcówkę 83 bodajże a Ty mówisz że 56 więc gdzie jest prawda ? C5zy oba będą pasowały ? Jutro będę go miał to zapytam jeszcze raz może coś źle usłyszałem . Powiedź mi czy jak zdejmę już ten pasek to czy po założeniu nowego nie będę musiał nic kalibrować ani ustawiać ? Czy wystarczy poluzować napinacz i pasek spokojnie wyjdzie i śmiało mogę założyć drugi i odpalić normalnie silnik ? Z jaką siłą muszę dokręcić ten napinacz aby nic nie uszkodzić ?+

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 05 cze 2015, 18:43

Faktycznie, jest inny. Sprawdziłem na stronie Coni - 6PK1880

Napinacz tylko naciągasz i pasek się luzuje możesz go natychmiast odciągać w stronę chłodnicy. Zwróć uwagę najpierw jak jest ułożony na rolkach, żebyś później się nie męczył.
Jak tylko popuścisz naciąg kluczem, naciągacz sam wraca do swojej pozycji - niema żadnych wartości napinania - to jest system "samo napinający" Pasek z czasem delikatnie się wyciąga i napinacz to koryguje.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 05 cze 2015, 19:08

Super dzięki wielki Metyoo za pomoc . Jutro się zabieram za wymianę i mam nadzieje że autko będzie smigać jeszcze lepiej niż teraz ;) A jeszcze jedno pytanko mam do Ciebie bo gdy włączam zapłon napięcie pokazuje mi 12V a gdy odpale na zimnym silniku to pokazuje 14V a jak się rozgrzeje to potem jest około 13V . Jakoś dziwnie to wygląda . Czy to normalne ? Bo powinno mi pokazywać około 14V a tak jest tylko gdy odpalam na zimnym . Oznacza to że alternator się kończy czy może coś z elektryką bo fakt mam kilka kłopotów z nią bo też klima mi miga jak odpalę silnik ale po chwili wraca do normy .

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 05 cze 2015, 20:25

Powinien ładować tyle samo przez cały czas, bez względu na to czy ciepły, czy zimny.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 05 cze 2015, 21:00

Czyli to wina alternatora ? Wcześniej miałem przy Vagu bład 668 - Napięcie zasilania (30), Napięcie baterii (terminal 30) czy może to być ten problem ? Wykasowałem błędy ale nie sprawdziłem czy wróciły . Coś z klemą by było nie tak ? Warto wymieniać ?

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 05 cze 2015, 22:42

Ten błąd wyskakuje po odłączeniu akumulatora.

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 05 cze 2015, 22:52

dkładnie ten bład wyskakuje po odpieciu aku. Co do ładowania masz ok, jeżeli tylko przy jedzie nie spada ponieżej 13V jest ok, narazie nie ma potrzeby ładowania kasy zbędnie, przy zużytym akumulatorze też może pokazywać niższe wartości.. Po przekreceniu na zapłon pokazuje Ci napiecie samego akumulatora.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 06 cze 2015, 12:43

Aha to super , dzięki wielkie chłopaki . Wymieniałem akumulator jakiś czas temu i dlatego mi pokazał ten błąd . Poniżej 13V nie schodzi ale dziwne że rano jak silnik zimny to mi pokazuje 14V .

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 07 cze 2015, 10:38

czemu dziwne? dziwne by było gdyby tyle nie pokazywał hehe, akumulator stał całą noc,rozrusznik pobrał przy starcie energie, więc regulator daje wysokie ładowanie, wszystko w normie ;)

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 07 cze 2015, 11:36

Runi1994 pisze:na zimnym silniku to pokazuje 14V a jak się rozgrzeje to potem jest około 13V
Na zimnym 14 V jest jeszcze do przełknięcia, ale po rozgrzaniu ok. 13 V to za mało. Na zimnym ładowanie powinno wynosić 14.4-14.3V. Po rozgrzaniu, nawet z włączonymi odbiornikami nie powinno spaść poniżej 13.9V. U mnie nigdy nie spada poniżej 14.2V ... nawet w lato (światła+klima+radio/navi).
Rozumiem, że podczas wymiany akumulatora przeczyściłeś zaciski? Jeśli tak, to przyjrzałbym się bliżej alternatorowi/instalacji.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja