Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[BDV 2.4 170 KM] Problem 2.4 170km Falują obroty, trzęsie sa

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Nebozok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:04
Lokalizacja: Podkarpacie

[BDV 2.4 170 KM] Problem 2.4 170km Falują obroty, trzęsie sa

Post autor: Nebozok » 15 mar 2015, 11:59

Witam wszystkich, czytałem troche fora, na temat przepustnic, przepływomierzów itd. postanowiłem napisać teamt, może jakiś znawca z forum mi pomoże:)
sprawa wygląda tak..
-Falują obroty czy zimny czy ciepły różnica na ciepłym jest taka że jest troche mniejsze falowanie.
-Trzęsie budą na biegu jałowym i to tak dosyć odczuwalnie...
-Przekręcam zapłon zaświeca się dioda EPC, odpalam samochód bez problemu dioda gaśnie, silnik wchodzi na obroty 1200 po sekundzie bądź dwóch schodzi do 720 i faluje sobie do około 800, przy czym trzepie samochodem.
-Sporo dymu, z wydechu raczej nie jest to niepokojące, no ale może być istotne dla was.
-Trzymam noge równo na gazie, przy obrotach 1000 do 2000 i też jest falowanie po 2000 obr. juz falowanie ustępuje moc jest.
-Szarpy przy zmianie biegów (nie zawsze) nie wiem czy to kwestia wyczucia sprzęgła, czy też co innego.. obstawiam raczej na coś innego, lecz poczekam na wypowiedz specialistów :)
-Samochód gazu nie widział.
dodam jeszcze że Vag nie pokazał żadnych błędów silnika, przepustnicy czy też przepływomierza.

Prosze o pomoc, jeżeli ktoś miał taką przygode niech powie co wymianiał;) jutro skocze do mechanika, zobacze co mi powie czuje że na zmianie przepływomierza i czyszczeniu + adaptacji przepustnicy się nie skończy. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Brutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Brutus » 15 mar 2015, 13:31

świece, przewody, cewka? :>

Nebozok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Nebozok » 15 mar 2015, 13:45

miałeś już taki problem? jaki koszt naprawy będzie zbliżeniowo?:P

dave1992
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 maja 2014, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dave1992 » 15 mar 2015, 13:50

Świece platynowe cos koło 30 zł sztuka normalne pewnie z polowe mniej .
Cewka ponad 300
Kable bierz magneti bo wychodzą najtaniej koło 200 ~~

Nebozok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Nebozok » 15 mar 2015, 13:55

no zobaczymy jutro się okaże jaki będzie finał mam nadzieje że problem się rozwiąże, dzięki panowie za podpowiedz. Jutro dam znać jak sprawa wygląda.

kobana
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2014, 10:22
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: kobana » 15 mar 2015, 23:19

Zawor ODMY wykluczyles??
Pozdrawiam Filip

2.0 TFSi 170 @ 200hp

Awatar użytkownika
Brutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Brutus » 16 mar 2015, 19:20

właśnie, rurka od odmy cała? ;p

slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Rocznik: 2002
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: slawek3000 » 16 mar 2015, 19:58

Chcesz wykluczyć kable i cewkę sprawdź wieczorem czy nie masz dyskoteki na kablach . Ja miałem podobną sytuację miałem odmę zawaloną plus do tego na przepustnicy syfu się na zbierało czyszczenie pomogło odmy i przepustnicy teraz mam tylko minimalne wahania obrotów .

Nebozok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Nebozok » 16 mar 2015, 20:09

właśnie niedawno wróciłem z warsztatu i tak...
-Kabel od alternatora był przerwany, za to były te spore falowania...
-Cewka i przewody są nowe, wymieniłem świece szarpanie samochodu przestało, ODPUKAĆ:)
jutro rano będę miał czas umówiłem się na czyszczenie i adaptacje przepustnicy + ewentualnie te czyszczenie odmy o czym mówicie bo falowanie zostało ale juz mniejsze na szczęście.

swierzak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2015, 06:27
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: swierzak » 16 mar 2015, 21:46

Daj znac jaki efekt tych napraw wyszedl bo mam dokladnie ten sam problem :[

Nebozok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Nebozok » 17 mar 2015, 17:00

Witam,
-przepustnica była lekko zasyfiona, przeczyściłem ją, mechanik na kompie zrobił adaptacje,
-przepływomierz jak nowy, czysty i wogóle nie ma się do czego przyczepić..
-odmy były sporo zasyfione, jedna nie miała praktycznie przelotu mało tego była pęknięta jakiś bałwan zakleił ją taśmą czarną zamiast skleić, druga ta z filterkiem rozebrałem ją pendzelkiem benzyną przeczyściłem do tego wszystkie rurki sprężarką i benzyną pod ciśnieniem elegancko wyczyściłem.

Efekt tego falowanie praktycznie ustąpiło, nie dławi jej już, nie szarpie, ODPUKAĆ ale narazie śmiga ładnie.. jednak te delikatne falowanie pozostało wydaje mi się że to dla tego że nie mam katalizatorów :/
wcześniej falowanie było na poziomie 700-850 było spore i samochód szarpał, dławiło go do tego trzepało budą.. teraz falowanie jest na poziomie 750-760 obrotomierz delikatnie tyle że tyle drga, i teraz panowie wypowiedzcie się czy to wina tego że nie mam katalizatorów, czy mógł się obrotomierz zepsuć przez to że ładowania nie dostawał jak był kabelek urwany od alternatora?

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 21 mar 2015, 20:01

Witam
Myślę że takie wahania obrotów są do przyjęcia.
Praktycznie u mnie na obrotomierzu są niewidoczne, ale gdy podłączę laptop pod LPG i tam jest obrotomierz cyfrowy to wahanie obrotów jest takie jak Twoje.
(Ja mam katalizatory)
Pozdrawiam Stanisław

Nebozok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2015, 11:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Nebozok » 27 mar 2015, 06:59

Aha, myśle że to może być wina jeszcze tego Ezektora ale tego w poliftach chyba nie ma tylko jest coś innego, jutro może to obadam, odmy wyczyściłem + ten filterek a to mi się nie rzuciło w oczy:P teraz jeszcze raz trzeba rozebrać i sprawdzić bo stawiam właśnie na to...

[ Dodano: 2015-03-27, 06:59 ]
czy to cewka? Trzęsie samochodem przy odpalaniu na zimnym silniku, lecz nie zawsze... takie trzepanie trwa około 10 sekund do tego agresywnie falują obroty do tego przy 1400-1600 przy jeździe szarpie lekko samochodem, świece nowe, przepustnica czysta, odmy wyczyszczone. Wcześniej wykluczałem wariant cewki bo wygląda mi na nową razem z kablami :/ co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Brutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Brutus » 27 mar 2015, 11:16

popryskaj wodą na przewody zobacz czy iskrzy, podmień cewkę na drugą zobacz czy jest różnica :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl