[A6 c5] Pompa powietrza wtórnego.
[A6 c5] Pompa powietrza wtórnego.
Czy pompa powietrza wtórnego w modelu c5 przy każdym silniku jest taka sama ? Mianowicie czy jak kupię na allegro używkę z np. 1.8 T to spasuje do mojego motoru. Pozdrawiam.
Dzwoniłem do ASO i podali mi ten sam numer części tylko z inną literą na końcu czyli 078 906 601 M.Taka powinna być według nich do mojego samochodu.Jeżeli chodzi o 078 906 601 D to powiedział,że do 2006 r. była produkowana.Sądzę więc,że 078 906 601 M powinna pasować.
Auto to Audi A6 C5 4,2 motor ASG 299 KM nr. nadwozia WAUZZZ4BZ1N069894
Auto to Audi A6 C5 4,2 motor ASG 299 KM nr. nadwozia WAUZZZ4BZ1N069894
Etka podaje to co teraz można kupić. W aucie mam oryginał z literką D na końcu.Niestety problem leży gdzie indziej.Pompa jest sprawna.Nie mam napięcia na wyjściu do pompy.
Odpalę silnik i jest normalnie 14 V na wyjściu.Pochodzi 5 sek,zgaszę i po ponownym odpaleniu napięcie wynosi 0 V.Nie możliwe przecież,żeby silnik w 5 sek. się nagrzał z zimnego. Nie wiem o co chodzi.
Odpalę silnik i jest normalnie 14 V na wyjściu.Pochodzi 5 sek,zgaszę i po ponownym odpaleniu napięcie wynosi 0 V.Nie możliwe przecież,żeby silnik w 5 sek. się nagrzał z zimnego. Nie wiem o co chodzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Pompa ta odpowiedzialna jest za rozgrzanie katalizatorów do pracy.Jest to ściśle związane z normami emisji spalin bodajże od euro 3 już weszło.Jest to system powietrza dodatkowego i połączony jest z mylnie nazywanym w silnikach benzynowych systemem EGR to te zawory i gruszki metalowe spięte metalowym przewodem z tyłu głowic.System załącza się na kilkadziesiąt sekund po czym się wyłącza.
Jeśli nie działa pompa przy odpaleniu silnika może być uszkodzony przekaźnik lub bezpiecznik dostępne są one pod deklem puszki sterownika silnika na podszybiu strona kierowcy.
[ Dodano: 2010-07-14, 23:50 ]
labiss, to nie silnik ma sie rozgrzać tylko katy więc wszystko jest ok jak załącza się i po pewnym czasie gaśnie to jest spoks tylko sprawdź czy masz drożne te zawory sterowane podciśnieniem bo one mogą już być zatkane a przewody przeparciałe.
Jeśli nie działa pompa przy odpaleniu silnika może być uszkodzony przekaźnik lub bezpiecznik dostępne są one pod deklem puszki sterownika silnika na podszybiu strona kierowcy.
[ Dodano: 2010-07-14, 23:50 ]
labiss, to nie silnik ma sie rozgrzać tylko katy więc wszystko jest ok jak załącza się i po pewnym czasie gaśnie to jest spoks tylko sprawdź czy masz drożne te zawory sterowane podciśnieniem bo one mogą już być zatkane a przewody przeparciałe.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...