Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[APU 1.8 150 KM] Pompa oleju, filtry? zaworki? i czujnik ciś

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[APU 1.8 150 KM] Pompa oleju, filtry? zaworki? i czujnik ciś

Post autor: zarzyk » 23 wrz 2014, 22:41

Cześć.

Mam taki problem. Auto sprawne temperatury ok czasami olej jest 100 "C ale to podejżewam pompe olejulub wiskoze bo zadięłą się i kręci się non-stop.

Przechodząc do meritum problemu:

Zapala mi się czerwona olejarka na fisie... gaśnie i tak w kółko, czasami świeci się przez 2-3 minuty i dalej spokój. Olej jest, ma juz 10tyś zrobione w pół roku może trafiłem na stary valvoline max life syntetyk. Czujnik i wszystko w dół od niego zalane olejem tzn tak troszke umazane jak by ktos psikał spryskiwaczem do kwiatków... Koszta czujnika nie są duże ale widzę, że sa różne rodzaje kolorów.

Oznaczenie koloru niebieski
Oznaczenie koloru szary
Kolor czarny
Kolor biały.

i wyglądają tak:

Obrazek

lub tak:

http://www.4cars.pl/img/159/mid/7.0135-fa.jpg

Czym te kolory się, różnią? moj jest chyba czarny ale możenajpierw gfoprzetre z oleju to się dowiem konkretnie. czy szukać po numerze z etki?

Znajomy w Passerati jak zapaliła mu się kontrolka od oleju (ciśnienia) to wymienił czujnik i "mechanik" (bo 3 tygodnie trzymał auto) wyczyścił jakiś filtr i zawór jeden w pompie oleju zawór i jakis filtr i zawór przy podstawie filtra wlaśnie tam gdzie wchodzi czujnik jakiś filtr i zawór też w tej okolicy wziął jak za zboże ale problem rozwiązał. Też mam się szykować na takie koszta i operacje?

Mam silnik skody AEB to moge go rozkrecić na cześci pierwsze i zobaczysz jak to zrobić a potem u siebie dopiero :) ale może mnie ktoś naprostuje.

Czujnik wywala błąd bo jest za niskie czy za wysokie ciśnienie? może być tak, że olej stary i na dole siedzi czy nie bardzo? bo temperatura oleju do 100km/h jest 90"C a już powyżej to trzyma się na 100-105. i nie przekracza dalej. Owszem jak się przydepnie kilkanaście razy zimą lub latem na prostych to i 120 się zdazałao na chwile.

Spora wypowiedź. mam nadzieje ze wymiana czujnika pomoże tylko jaki wsadzić? i co to za zaworki i filtry czyścił mechanik.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Ganimedes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2014, 12:29
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ganimedes » 24 wrz 2014, 11:31

Witam, kolega w a4 miał podobny problem i przyczyną była padnięta pompa oleju. Pozdrawiam.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 24 wrz 2014, 14:06

Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem podpiętym w miejsce czujnika oleju na rozgrzanym silniku..
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

galman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:23
Lokalizacja: Żabów

Post autor: galman » 24 wrz 2014, 20:25

Ganimedes pisze:Witam, kolega w a4 miał podobny problem i przyczyną była padnięta pompa oleju. Pozdrawiam.
U mnie identyczna sytuacja. Silnik ANB, identyczne objawy. Mechanik wyczyścił smoka na pompie oleju jednak nic to nie pomogło. Jedynie co pomogło to wymiana pompy oleju na nową :) Koszt niemały ale jest spokój :)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 24 wrz 2014, 22:38

kurde... No nic szukam pompy przy okazji wymienie czujnik bo koszta malutkie a jak nie pomoze to wsadze stary. Bede musiał skołować manomert. Wie ktoś gdzie szukać manometru? tzn z tym gwintem chyba M10 x 1 taki do kompresji na cyl wystarczy czy musi byc jakis specjalny?

[ Dodano: 2014-09-24, 22:27 ]
P.S
Jakie powinno byc ciśnienie? znalazlem manometr z taka skala: 0-500 PSI / 0-35 bar

[ Dodano: 2014-09-24, 22:38 ]
P.S 2
Ciężko wymienić samemu pompe oleju? tzn zdjąć miske i czy idzie coś tam sknocic? do zdjecia miski i jej założenia trzeba rozkręcać stabilizator? bo trzoche przeszkadza...

Ma ktoś może numer pompy oleju jakiej mam szukac? oraz czujnika cisnienia?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

galman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:23
Lokalizacja: Żabów

Post autor: galman » 25 wrz 2014, 13:21

Mechanik, który mi wymieniał pompę oleju powiedział, że prawidłowe ciśnienie na zimnym silniku to ok. 2 bary. U mnie było niecałe 0,8 bara. Powiedział również, że musiał podnieść silnik i zdjęć przód żeby dostać się do niektórych śrub miski olejowej.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 28 wrz 2014, 00:41

no właśnie dla tego zwlekam z wymiana miski. kazdy majster chce około 20-40zł ale wydaje mi się, że cięzko bedzie. Po wypłacie zaatakuje czesci i mechanika jakie koszta i takie tam.

Co z kolorwm czujnika ważne to jest czy nie?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja