Mam taki problem. Auto sprawne temperatury ok czasami olej jest 100 "C ale to podejżewam pompe olejulub wiskoze bo zadięłą się i kręci się non-stop.
Przechodząc do meritum problemu:
Zapala mi się czerwona olejarka na fisie... gaśnie i tak w kółko, czasami świeci się przez 2-3 minuty i dalej spokój. Olej jest, ma juz 10tyś zrobione w pół roku może trafiłem na stary valvoline max life syntetyk. Czujnik i wszystko w dół od niego zalane olejem tzn tak troszke umazane jak by ktos psikał spryskiwaczem do kwiatków... Koszta czujnika nie są duże ale widzę, że sa różne rodzaje kolorów.
Oznaczenie koloru niebieski
Oznaczenie koloru szary
Kolor czarny
Kolor biały.
i wyglądają tak:
lub tak:
http://www.4cars.pl/img/159/mid/7.0135-fa.jpg
Czym te kolory się, różnią? moj jest chyba czarny ale możenajpierw gfoprzetre z oleju to się dowiem konkretnie. czy szukać po numerze z etki?
Znajomy w Passerati jak zapaliła mu się kontrolka od oleju (ciśnienia) to wymienił czujnik i "mechanik" (bo 3 tygodnie trzymał auto) wyczyścił jakiś filtr i zawór jeden w pompie oleju zawór i jakis filtr i zawór przy podstawie filtra wlaśnie tam gdzie wchodzi czujnik jakiś filtr i zawór też w tej okolicy wziął jak za zboże ale problem rozwiązał. Też mam się szykować na takie koszta i operacje?
Mam silnik skody AEB to moge go rozkrecić na cześci pierwsze i zobaczysz jak to zrobić a potem u siebie dopiero

Czujnik wywala błąd bo jest za niskie czy za wysokie ciśnienie? może być tak, że olej stary i na dole siedzi czy nie bardzo? bo temperatura oleju do 100km/h jest 90"C a już powyżej to trzyma się na 100-105. i nie przekracza dalej. Owszem jak się przydepnie kilkanaście razy zimą lub latem na prostych to i 120 się zdazałao na chwile.
Spora wypowiedź. mam nadzieje ze wymiana czujnika pomoże tylko jaki wsadzić? i co to za zaworki i filtry czyścił mechanik.