[ AEB 1.8 150 KM] pomocy klekoczekopci i swieci olej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 cze 2013, 20:43
- Imię: Adam
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
[ AEB 1.8 150 KM] pomocy klekoczekopci i swieci olej
Panowie pomóżcie od niedawna jestem posiadaczem audi a6 c5 1.8t . Moja audiczka po odpaleniu klekocze podejzewam zawory i oddaje taki metaliczny dzwiek cos jak lancuszek rozrzadu gdy zchodzi z obrotów ,do tego nie dawno zaczeła siwiecic kontrolka oleju po przejechenaiu kilku kilometrów do tego kopci i nie zbiera sie tak jak powinna .Autko jest po wymianie filtrów i oleju na motul 10w50 co sie dzieje z tym silnikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
jesli czerwona kontrolka to faktycznie sprawa cisnienia oleju , pewnie jak sie olej zagrzeje to wywala kontrolke. A wiec jak tak jak wyzej : czyszczenie miski olejowej i smoka pompy(chociaz lepiej bedzie kupic nowa pompe zamiast czyscic stara z brakiem pewnosci czy bedzie po wyczyszczeniu ok, tymbardziej ze koszt nowej pompy to okolo 150 zl)
1.8T MrcZk'a hybryda itd
adonis pisze: i oddaje taki metaliczny dzwiek cos jak lancuszek rozrzadu gdy zchodzi z obrotów ,do tego nie dawno zaczeła siwiecic kontrolka oleju po przejechenaiu kilku kilometrów .Autko jest po wymianie filtrów i oleju na motul 10w50 co sie dzieje z tym silnikiem
adonis nie chce cie straszyć ale masz już lipę - koszty będą spore
1 metaliczny dzwiek to NAPINACZ ÂŁAńCUCHA ROZRZÂĄDU koszt około 500 - 800 zł
a wygląda to tak masz link http://sklep.gawex.com.pl/product.php?id_product=537
2 z doświadczenia obstawiam ze beda panewki wytarte musisz ściągnąć miskę olejowa i zobaczyć panewki jak dolne będą wytarte to od razu korbowe i górne do wymiany
3 mechanik za ściągniecie miski będzie liczył około 500 zł sam tego nie zrobisz dużo zabawy
4 pamiętaj ze jak brakło ci ciśnienia oleju to turbo mogło dostać w pizd.... - brak mocy
turbo z regeneracji 900 zł lub używane ok 500 zł ale możesz kupić kota w worku
5 poproś kogoś o pomoc i niech powkręca silnik na obroty a ty zobacz jaki leci kolor dymu z rury wydechowej jak niebieski będzie to bądÂź pewny ze turbo lub pierścienie do wymiany
6 radził bym ci oddać te auto skąd je wziąłeś strasz gościa policja i td jak ci sie nie uda odzyskać kasy to masz Jeszce inne wyjście
6.1 moto doktor i do żyda
6.2 - jak będzie ci dalej świecić ciśnienie oleju po moto doktorze to musisz wymienić ten napinacz - auto do żyda
6.3 remont silnika zakładając hipotetycznie ze nic innego już nie wyjdzie to będzie koszt około 2000 zł - przywrócenie normalnego ciśnienia
6.4 przekładka silnika silnik kompletny 2000 - 3000 zł + przekładka
6.5 wersja pesemistyczna remont kapitalny około 6000 - 8000 zł
7 na otuchę ci powiem ze to samo przeżyłem silnik został wyciągnięty z auta panewki perscienie turbo pompa oleju ten napinacz rozrządu szlify i wiele innych rzeczy poszło do wymiany poważnie ci mówię koszta ogromnie
a jeszcze to klekotanie jak masz taki dzwienk + cisnienie oleju kupiłeś auto zombi niby jeÂździ ale już nie żyje
radził bym ci przełorzyc silnik
MrcZk,
zobacz sobie ile kosztuje pompa
http://auto-czesci-lipiec.pl/Start.asp? ... MTk0MTY%3D
imm3, KOSMONE, te ceny to chyba z aso zgodzę sie da sie to taniej zrobić ale na chińskich częściach
a co mu da ze pojedzie na komputer chyba tylko tyle ze sprawdzi sobie ze czujnik nie jest zepsuty a na pewno nie jest dobry
ludzie co wy wypisujecie za 150zł to sobie kupisz chińska pompę która sie rozleci po 50000 kmMrcZk pisze::(chociaz lepiej bedzie kupic nowa pompe zamiast czyscic stara z brakiem pewnosci czy bedzie po wyczyszczeniu ok, tymbardziej ze koszt nowej pompy to okolo 150 zl)
zobacz sobie ile kosztuje pompa
http://auto-czesci-lipiec.pl/Start.asp? ... MTk0MTY%3D
imm3, KOSMONE, te ceny to chyba z aso zgodzę sie da sie to taniej zrobić ale na chińskich częściach
a co mu da ze pojedzie na komputer chyba tylko tyle ze sprawdzi sobie ze czujnik nie jest zepsuty a na pewno nie jest dobry
rozbawiles mnie tym kosztorysem, objawy jakie zostaly opisane rownie dobrze moga byc calkiem błache,co do pompy oleju to wez w rece taka z Twojego linka taka z aso i taka za 150 zl i potem sie wypowiadaj, przechodzilem taka sama "naprawe" i za sciagniecie miski wyczyszczenie jej zaplacilem niecale 300 zl, klekotanie rowniez pojawialo sie z winy owej pompy, najstraszniejsze jest tutaj dymienie , najpierw trzeba zlokalizowac czy winny jest silnik czy turbo.Moja rada taka aby pojechac do ogarnietego mechanika i niech zerknie. Nie mozna odrazu pisac ze auto to szrot bo taka rada to zadna radaKOSMONE pisze:MrcZk,ludzie co wy wypisujecie za 150zł to sobie kupisz chińska pompę która sie rozleci po 50000 kmMrcZk pisze::(chociaz lepiej bedzie kupic nowa pompe zamiast czyscic stara z brakiem pewnosci czy bedzie po wyczyszczeniu ok, tymbardziej ze koszt nowej pompy to okolo 150 zl)
zobacz sobie ile kosztuje pompa
http://auto-czesci-lipiec.pl/Start.asp? ... MTk0MTY%3D
imm3, KOSMONE, te ceny to chyba z aso zgodzę sie da sie to taniej zrobić ale na chińskich częściach
a co mu da ze pojedzie na komputer chyba tylko tyle ze sprawdzi sobie ze czujnik nie jest zepsuty a na pewno nie jest dobry
1.8T MrcZk'a hybryda itd
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
na pewno nie jechał bym tym autem do mechanika, chyba że na lawecie, raczej niech mechanik przyjedzie do auta. zanim ktoś tego nie sprawdzi nie odpalaj niepotrzebnie bo możesz narobić sobie jeszcze większego bałaganu jeśli jest za słabe ciśnienie oleju. napisz na jakim oleju chodził wcześniej i jak długo masz to auto.
Ja właśnie jestem po wymianie pompy i czujnika ciśnienia.
Różnica kolosalna - cisza i gładka praca.
Kupiłem obie te rzeczy z HANS PRIES (pompa 125 pln czujnik 23 pln)
Różnica kolosalna - cisza i gładka praca.
Kupiłem obie te rzeczy z HANS PRIES (pompa 125 pln czujnik 23 pln)
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 cze 2013, 20:43
- Imię: Adam
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
Panowie ja mam doczynienia z mechanika sam zrobie i pompe i miske a jak potrzeba i wyciagne silnik tylko chcialem sie zapoznac z sytuacja dzwieki z linka powyzej to nie te dzwieki ktore wydaje silnik z mojej a6 narazie auto stoi w garazu i czeka na czyszczenie misy i ssaka a jak potrzeba wymiane i pompy na odpalonym prze kilka sekun chodzi jak dizel a potem sie uspokaja kupilem auto za grosze i nie oczekuje zlota powoli auto nabierze blasku i bedzie smigac . Tak wiec jak tylko bede mial czas praca pozera wiekszosc a żona reszte sprawdze opisane mechaniczne usterki i napisze na forum co sie dzieje grunt to potymizm :)znaczy optymizm. Bede sie dopytywal o reszte informacji o tym modelu i marce z forum wszystkim udzielajacym sie w tym poscie gorąco dziekuje bede informowal o postepach.
najlepiej podpiąć manometr w miejsce czujnika oleju.
Jak na rozgrzanym motorze i około 3tys RPM będzie około 3 barów to mało i góra nie dostaje dość oleju.
Jak na rozgrzanym motorze i około 3tys RPM będzie około 3 barów to mało i góra nie dostaje dość oleju.
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)