Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AJK 2.7 230 KM] pogięte i urwane zawory

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Kucia97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 wrz 2019, 09:45
Lokalizacja: Janów lubelski

[AJK 2.7 230 KM] pogięte i urwane zawory

Post autor: Kucia97 » 18 paź 2019, 16:06

Witam wszystkich jestem tutaj nowy jeśli nie tutaj temat to przepraszam i prosze przenieść.
Sprawa wygląda tak silnik AJK został wyciągniety i zrobiony na ,,stole'' wcześniej pogięte były wszystkie zawory wydechowe ...

1.Po złożeniu dopóki chodził na niskich obrotach było ok odpowietrzyłem wszystko co trzeba i rozpędziłem motor wciskając gaz (1 klepnięcie bez katowania jednostki) po czym gdy schodził z obrotów lewa głowica (str pasażer) zaczeła głośno pracować tak jakby straciła ciśnienie oleju na fazatorze rozrządu silnik przestał pracować na wszystkie cylindry i go zgasiłem.

2.Doszedłem do tego że byłby zamienione fazatory prawy z lewym (teraz wiem że kierowcy ma być 88) więc je przełożyłem jednak silnik odrazu nie pracował na wszystkie cylindry prawidłowo.Rozrząd jest nowy zakładany na blokadach łąńcuchy też nowe ślizgi napinaczy też (napinacze już były wymienione ale nie przezemnie na zamienniki)

3.Silnik prawie natychmiast zgasł i się zablokował urwał się zawór dolotowy cylindra 2 reszta wygląda na pokrzywione cylindry 123 doloty.

4.Rozrząd po naprawie i uszkodzeniu zaworów nie był przestawiony.

5.Szukam możliwej przyczyny uszkodzenia głowica lewa jest napewno od ajk jest wybite na niej
Moje koncepcje
-Fazator przez to że był zamieniony miejscami przestawił tak rozrząd że zawory się spotkały
-Ktoś wcześniej coś modził z głowicą i założył wałek ssacy głowicy lewej od 1.8 t albo 2.4 tak wychodzi po nr na kółku wałka 078 109 115F
-Wałki dolotowe ktoś zamienił z lewej na prawą głowicę (wydechowych się przecież nie da)

Trochę wyjaśnień auto kupiłem uszkodzone po rozwalonym rozrządzie wszystko poszło nowe ...
Nie jestem laikiem tylko mechanikiem mam dostęp do elsy i wszystko było robione zgodnie z nią jednak w tym wypadku zamarłem.

Bardzo proszę o pomoc osobę ogarnięta w tym motorze

[ Dodano: 2019-10-18, 16:06 ]
Pojawiła się nowa informacja odnośnie tego że:
auto pracowało na tych wałkach rozrządu normalnie info od poprzedniego właściciela
(wgl skąd u mnie pomysł że wałek od 1.8t jak tam jest 4 gary ....)
Pozostaje pytanie czy wałki dolotowe można zamienić oraz czy odwrotnie założone fazatory mogły wyrządzić takie szkody
Ostatnio zmieniony 18 paź 2019, 16:01 przez Kucia97, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl